שתף קטע נבחר

צילום: אלי אלגרט

לראשונה - נבחרת ישראל נראתה כמו נבחרת

"השחקנים של פרננדז הניעו כדור בצורה פנטסטית, בניון לא כפה עצמו על המשחק ורפאלוב הפך רשמית למנהיג". עודד שלו מסכם את ה-1:2 של ישראל בלטביה

אפשר להיות גאים בנבחרת הלבנה-כחולה, שהשיגה ניצחון משמעותי וחשוב להמשך הדרך, 1:2 בלטביה. יכול להיות שהוא לא יספיק למקום הראשון או השני (עיין ערך ההפסד הביתי לקרואטיה), ייתכן שהוא לא יתרום ברמה הפרקטית, אבל יש לו משמעות גדולה מאוד - בפעם הראשונה מזה משחקים רבים (אצל קשטן וגם אצל פרננדז), נבחרת ישראל נראתה כמו נבחרת.


יכול להיות שגם המאמן הלאומי יודע ללמוד מטעויות. ההצבה של יובל שפונגין במקום הרעיון ההזוי של אלרואי כהן הולידה את השער השני של ישראל ויכולת טובה מאוד של מגן אומוניה ניקוסיה. המערך ההתקפי של פרננדז היה במקום, בטח כשהנבחרת המארחת חסרת הסיכוי להעפלה ליורו שיחקה בלי שני כוכביה הבולטים.

 

ומעל הכל - הנבחרת הניעה כדור בצורה פנטסטית ומהירה, כמו שאף נבחרת ישראלית לא עשתה כבר שנים ארוכות. כרגע לא נותר אלא להצטער על כך שבדרך הארוכה עד להפנמה של הדברים הללו, איבדה הנבחרת נקודות קריטיות.

 

גם השער המצמק של הלטבים לא ממש העמיד את הניצחון הישראלי בסכנה, זאת הודות לשקט הנפשי של השחקנים והחילופים המוצלחים של פרננדז. הצבתו של ערן זהבי כקשר 50/50 איפשרה לעשות שינוי פנימי ולהעביר את זהבי הדינאמי קדימה, כשנאתכו החליף את בוזגלו העייף. טל בן חיים הוסיף רוח נעורים ומהירות, בדיוק כמו שעשה במשחק נגד גאורגיה בבלומפילד.


לואיס פרננדז בריגה. למד מהטעויות (צילום: AP)

 

מהמשחק הזה צריך לקחת בעיקר את הצורה הנהדרת שבה הנבחרת עמדה על המגרש, המהירות, היעילות ועוד שני דברים חשובים. הראשון - לראשונה בעשור האחרון, הנבחרת לא השתמשה בטקטיקה של "בואו נמסור ליוסי בניון ונקווה לטוב".

 

יוסי, שחזר מפציעה וכבש שער אדיר, לא כפה את עצמו על המשחק, לא קיבל את כל הכדורים ומצא את המקום הטוב בשבילו בנבחרת - זקן השבט והשחקן שתמיד יהיה שם כדי לכבוש את השער המכריע.


חוגגים פורים בריגה. גם האוהדים הללו שמחו ב-1:2 (צילום: רויטרס)

 

הדבר השני הוא ליאור רפאלוב. זו לא תהיה הפרזה כדי להגיד שקשר מכבי חיפה הוא המנהיג של הנבחרת הנוכחית, והערב זה קרה לראשונה גם כשיוסי בניון בסביבה.

 

מכאן והלאה הנבחרת לא תלויה רק בעצמה. אם היכולת הזו תימשך, אפשר יהיה להגיע למשחק הלפני האחרון בקמפיין מול קרואטיה בחוץ עם סיכוי לא רע. הבעיה היחידה שניצבת בפני פרננדז ובנין היא שהשחקנים יוצאים לפגרה והמשחקים הבאים הם רק בעוד שלושה חודשים. אי אפשר לדעת באיזה כושר יחזרו השחקנים למשחקים שינעלו את הקמפיין.


באיזה כושר תגיע הנבחרת למשחקים הקריטיים הבאים? (צילום: רויטרס)

 

קרב סכינים

ואי אפשר בלי הערה לסיום על המינוי של דרור קשטן למאמן הפועל ת"א, שהתפרסם במהלך משחק הנבחרת. מאלי טביב כבר אי אפשר להיות מופתע.

נכון שהצהיר אחרי גמר הגביע שאבוקסיס יהיה המאמן, אבל לך תסמוך על מילה של טביב. מי שהפתיע, או יותר נכון איכזב, הוא דרור קשטן.

 

יוסי אבוקסיס היה אחד האנשים הכי קרובים אליו במשך שנים ארוכות, גם בבית"ר ירושלים וגם בהפועל ת"א בקדנציות קודמות. לסגור עם דרור מאחורי הגב שלו, כשאבוקסיס במשא ומתן עם טביב, זה מכוער, לא חברי, ונחשב לתקיעת סכין בגב. עכשיו נראה את קשטן מנסה לתפקד בקבוצה שבה יד ימין ויד שמאל מנסות לכופף אחת את השניה, שלא לומר לשבור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יוסי בניון מול לטביה
צילום: AFP
מומלצים