שתף קטע נבחר

צילום: AFP

היסטוריה סינית בפריז: לי נה זכתה ברולאן גארוס

המדורגת 6 בעולם הכניסה 1.3 מיליארד סינים לטירוף לאחר שניצחה 4:6, 6:7 (0) את האלופה היוצאת, פרנצ'סקה סקיאבונה, והפכה לאסיאתית הראשונה אי פעם שזוכה בגראנד סלאם. לי נשארה רגועה גם בסיום: "זה יום גדול עבורי ולעם הסיני"

בשעה טובה, גם לסין יש אלופת גראנד סלאם. לי נה הפכה הערב (ש') רשמית לגיבורת המדינה המאוכלסת בעולם, לאחר שזכתה ברולאן גארוס והכניסה 1.3 מיליארד סינים לטירוף.

 

 

בגיל 29, המדורגת 6 בעולם הפכה לאסיאתית הראשונה אי פעם שזוכה באחד מארבעת הטורנירים הגדולים בסבב הטניס העולמי, לאחר שגברה 4:6, 6:7 (0) על האלופה היוצאת, פרנצ'סקה סקיאבונה.


היסטוריה סינית בפריז. לי נה חוגגת אחרי הנקודה האחרונה (צילום: AFP)

 

בינואר האחרון, לי כבר הפכה לסיפור גדול, לאחר שהיתה לסינית הראשונה שמעפילה לגמר אליפות אוסטרליה. אחרי שבועיים נהדרים שלה בפריז, כולל הדחתן בין היתר של מריה שראפובה, ויקטוריה אזרנקה ופטרה קביטובה, היא עשתה את הצעד החסר וזכתה בתואר לאחר הדובדבן בדמות ניצחון על אלופת 2010 בגמר.

 

בדרך לגמר, סקיאבונה הראתה המון אופי כשניצחה גם משחקים בהם היתה בפיגור גדול. אבל במפגש על התואר, מול לי המצוינת, גם הלב הענק של פרנצ'סקה לא הספיק. האיטלקייה איימה בקאמב במערכה השנייה, אבל הסינית סגרה עניין בסטייל והשלימה את המשימה ולצאת לחגוג עם בעלה ביציע. 


בואי תני חיבוק. לי נה נפרדת מסקיאבונה (צילום: רויטרס)

 

לי נה: "כולם בסין נרגשים". סקיאבונה: "הגיע לה לנצח"

לי נה, כהרגלה, שמרה על קור רוח ולא הראתה יותר מדי אמוציות גם אחרי הזכייה וגם בטקס הגביעים. "ברור שאני נרגשת והייתי עצבנית לאורך הגמר הזה, אבל ניסיתי להסתיר את זה", אמרה המנצחת בסיום.

 

האלופה החדשה סיכמה: "זה יום גדול עבורי ועבור הספורט הסיני, אני בטוחה שכולם שם נרגשים. הובלתי במשך מערכה וחצי די בנחת ואז היא הצליחה להתקאמבק, אבל לשמחתי השלמתי את המשימה".


האלופה וסגניתה בטקס הסיום. להתראות ב-2012 (צילום: רויטרס)

 

האלופה היוצאת, סקיאבונה, אמרה: "היא שיחקה טוב ממני והגיע לה לנצח במשחק הזה. שנה שעברה היה תורי לזכות, הפעם היה תורי להפסיד וצריך לדעת לקבל את זה. אני מברכת את לי נה על התואר הזה, מגיע לה לשמוח".

 

האיטלקייה סיכמה: "היה גמר קשה מאוד, אבל אני צריכה לברך את לי על ההתקדמות שלה בשנה האחרונה. היא עשתה עבודה נהדרת. אני שמחה שהגעתי שוב לגמר. הפעם לא זכיתי, אני מקווה לשוב למעמד הזה".

 

מהלך המשחק

סקיאבונה פתחה עם ההגשות ואחרי שהצילה נקודת שבירה, עלתה ל-0:1. גם שני המשחקונים הבאים היו צמודים, שתי השחקניות שמרו על הגשתן, 1:2 לאיטלקייה. לי השוותה שוב ובמשחקון הבא, אחרי עוד טעות של יריבתה, רשמה שבירה ראשונה במשחק, 2:3 ללי.


האוהדים הסינים חוגגים ביציעי ה'פיליפ שאטרייה' (צילום: AP)

 

הסינית ביססה את השבירה עם שמירה על האפס, סקיאבונה השיבה באופן זהה וצימקה ל-4:3. אחרי שתי שמירות נוספות של שתי השחקניות, לי נה עמדה בלחץ והגישה בהצלחה למערכה, 4:6 מרשים.

 

לי המשיכה במומטם גם בפתיחת המערכה השנייה וברחה ל-0:2. בהמשך שתי השחקניות המשיכו לשמור על הגשתן, למרות שלי עשתה זאת בקלות, לעומת סקיאבונה שעבדה קשה במשחקוני ההגשה שלה. אלא שאחרי שלי כבר הובילה 2:4 ונראתה בדרך הבטוחה לתואר, הגיע המפנה במשחקן השביעי - סקיאבונה שברה והשלימה מהפך ל-4:5.

 

לי התקשתה במשחקון הבא, אבל הצליחה להישאר במערכה (5:5). המערכה הלכה לשובר שוויון ודווקא כשנראה היה שסקיאבונה תכריע את המערכה, ואולי גם א המשחק, לטובתה, טיי ברייק מושלם של הסינית העניק לה 0:7 ותואר היסטורי.


פורסם לראשונה 04/06/2011 15:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לי נה עם הגביע בפריז
צילום: AFP
לי נה חוגגת בגמר
צילום: AP
מומלצים