שתף קטע נבחר

ג'ודו: פללשווילי סים שני בגביע העולם בבוקרשט

הישראלי גבר על ארבעה יריבים בתחרות ברומניה ונכנע רק בגמר. מאמנו אורן סמדג'ה: "מאמין שישיג את הכרטיס לאולימפיאדה"

נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו המשיכה בסוף השבוע את סבב תחרויות גביע העולם במטרה להמשיך ולצבור נקודות כדי להימנות בין 22 הספורטאים שיתברגו ראשונים ויזכו בכרטיס לאולימפיאדת לונדון 2012.

 

 

המצטיין בשורות הנבחרת בתחרות בבוקרשט הוא סוסו פללשווילי, שסיים שני בקטגוריה עד 73 ק"ג. פללשווילי התחיל את התחרות ברומניה ישירות בסיבוב השני, שם פגש את אלחנדרו קלארה מארגנטינה, צעיר בן 20 שמדורג 72 בעולם. הג'ודוקא הישראלי עבר את קלארה בקלות לאחר שהשיג איפון, 2:38 דקות מתחילתו של הקרב.


סוסו פללשווילי. הישג נהדר לג'ודוקא הישראלי (צילום: אורן אהרוני)

  

גם בשלב שמינית הגמר הוא לא התקשה, כשגבר 23 שניות לסיום עם שני וואזארי, שהפכו אוטומטי לאיפון, על ג'ובאני די כריסטו האיטלקי. ברבע הגמר פגש פללשווילי את מקסט מזיבייב הקזחי והשיג ניקוד של וואזרי ושני יוקו, לעומת לוח נקי בצד השני ועלה לחצי הגמר, שם המתין לו אמבקו אווליאני הגאורגי.

 

בחצי הגמר סוסו ספג שידו יחיד, יריבו הגיאורגי ספג שני שידו, מה שזיכה את הישראלי ביוקו ובניצחון בתום 5 דקות מלאות של הקרב. השופטים גם חשדו שהיתה תפיסת רגל לא חוקית, מה שהיה מזכה את סוסו בניצחון מיידי, אבל לאחר התייעצות והסתכלות בווידאו, הקרב המשיך ללא ענישה של הגוארגי.


אורן סמדג'ה. מחר ייכנסו למעגל התחרויות 3 ישראלים נוספים (אורן אהרוני)

 

בגמר מול רסול בוקייב הטג'יקיסטני (37 בעולם, מדליסט הארד מבייג'ינג ומדליסט הארד מאליפות העולם 2007) היה זה הישראלי שהוביל ביוקו, אבל דקה לסיום יריבו השווה עם יוקו משלו. עשר שניות לסיום סוסו קיבל שידו שני, מה שזיכה את בוקייב ביוקו שני ובניצחון בקרב. סוסו הסתפק במדליית הכסף וב-60 נקודות דירוג לאולימפיאדה.

  

אורן סמדג'ה אמר בסיום ל-ynet: "סוסו ממשיך להתקדם ולצבור ניקוד גבוה לאולימפיאדת לונדון 2012. לאחר סדרת כישלונות בסבב העולמי, סוסו חזר לבסס את מעמדו. אני מאמין שעם ההתמדה של כל הצוות המקצועי הוא ישיג את הכרטיס לאולימפיאדה".

 

שני ישראלים נוספים התחרו הבוקר. גולן פולק, המתחרה במשקל עד 66 ק"ג, ניצח בקרב הראשון את ולדימיר לאונטייב הרוסי בהחלטת שופטים, אך בשמינית הגמר הפסיד לצרפתי סבסטיאן ברטלוט ביוקו והודח מהמשך התחרות.

  

במשקל 60 ק"ג עידו בטיה הודח כבר בקרב הראשון לאחר ההפסד לסיני אה למוסי באיפון תוך 3:21 דקות. ביום ראשון ייכנסו למעגל התחרויות ארצ'י וולפמן וארד סימון (עד 81 ק"ג) ו-ויקטור פישמן (90 ק"ג).

 


פורסם לראשונה 04/06/2011 15:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוסו פללשווילי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים