$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קרואטיה ניצחה? אולי בסוף נגיד לה תודה

אם ישראל תעשה את שלה, וזה לא מובן מאליו, גורל המקום השני והפלייאוף יוכרע ב-4 ימים באוקטובר בהם תפגוש יוון את קרואטיה בבית ואת גיאורגיה בטיביליסי. התרחישים בפנים, אתם עוד מאמינים?

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  03.06.11 - 23:34
יוון היא המפתח. ניפגש בספטמבר (AFP)

ייתכן מאוד שלא מעט אוהדי נבחרת ישראל הניפו ידיים לשמיים כאשר גיאורגיה עלתה ל-0:1 הערב בקרואטיה ויכול מאוד להיות שנמרח להם חיוך גדול על הפנים עד לשלוש הדקות בהן עשתה החבורה של ביליץ' מהפך בדרך ל-1:2 חשוב, אבל לטווח הארוך, לא בטוח שעבור הכחולים-לבנים מדובר בתוצאה רעה כל כך. הסברים? מיד.

כדי לנתח את הסיטואציה בבית ו' של מוקדמות היורו צריך מן הסתם לגשת למספר הנחות יסוד, שרובן לא יותר מדי מופרכות. בשלב הראשון, כיצד ייראה הבית בשבת בערב? ישראל כמובן זקוקה לניצחון על לטביה בכדי להישאר בחיים כאשר יוון צפויה לדלג בקלילות מעל המשוכה הלא גבוהה שנקראת מלטה. במידה שאכן יהיה כך, הטבלה תיראה כך מחר:

יוון 14 נקודות (6 משחקים)
קרואטיה 13 נקודות (6 משחקים)
ישראל 13 נקודות (7 משחקים)
גיאורגיה 9 נקודות (7 משחקים)

ומה יישאר ל-4 הנבחרות שמובילות את הבית?
ישראל: יוון (ב), קרואטיה (ח), מלטה (ח)
יוון: ישראל (ח), לטביה (ח), קרואטיה (ב), גיאורגיה (ח)
קרואטיה: מלטה (ח), ישראל (ב), יוון (ח), לטביה (ב)
גיאורגיה: לטביה (ב), מלטה (ח), ויוון (ב)

מכאן לספקולציות. תנאי בסיסי כמובן הוא ניצחון ישראלי על יוון בר"ג. במידה שאכן יהיה כך, ובהנחה שישראל תגבור על מלטה ותפסיד לקרואטים החזקים בזאגרב, היא תסיים את הבית עם 19 נקודות. יוון, קרואטיה וגיאורגיה (שדי חיסלה לעצמה את הסיכוי המעשי לסיים בין שתי הראשונות) לא אמורות להפסיד נקודות מול לטביה או מלטה, מה שישאיר את בית ו' בצורה הבאה לפני שני משחקי ההכרעה שיתקיימו בתוך 4 ימים באוקטובר: יוון – קרואטיה, וגיאורגיה – יוון (מחזור אחרון).

קרואטיה עם 22 נקודות ומשחק חסר
ישראל תסיים את המוקדמות עם 19 נקודות
יוון עם 17 ושני משחקים חסרים
גיאורגיה עם 15 ומשחק חסר

המשמעות היא פשוטה מאוד וזו השורה התחתונה: ישראל לא תוכל לחלוף על פני הקרואטים בשום מקרה, גיאורגיה לא תוכל לעבור את ישראל בשום מצב. היריבה הגדולה על המקום השני תהיה יוון. במידה שזו תצבור למעלה משתי נקודות בצמד המפגשים שלה מול קרואטיה וגיאורגיה, חלום היורו יחוסל סופית. במידה שתצבור אחת, ישראל תסיים כסגנית ותלך לפלייאוף. אם תסיים פעמיים בתיקו, היחס הפנימי בין ישראל ליוון יקבע מי תהיה שניה (במפגש הראשון בחוץ ישראל הפסידה 2:1)