שתף קטע נבחר

עוד שיא? ננסי ליברמן: "אשמח לאמן בישראל"

אגדת הכדורסל בת ה-53, שנכנסה לספרי ההיסטוריה בארה"ב כמאמנת הראשונה שאימנה קבוצת גברים מקצוענית, הגיעה לביקור ראשון בחייה בישראל ודיברה על הכל. צפו בראיון המיוחד

לא כל יום פוגשים אגדת כדורסל, ולא כל יום אחת כזו מחליטה להגיע לביקור בישראל. ננסי ליברמן היא היוצאת מהכלל. לפני כשבועיים הגיעה האגדה האמריקנית ארצה כדי להרצות בפני מדענים ומהנדסים מג'נרל מוטורס ישראל. החברה העולמית היתה, אגב, הספונסרית של דטרויט שוק, הקבוצה אותה אימנה ובה שיחקה בהיותה בת 50 - שיא היסטורי.

 

 

אבל ליברמן לא נחשבת לאייקון אמריקני רק בגלל השיא ההוא, אלא בשל הרבה דברים אחרים, ביניהם היותה המאמנת הראשונה בקבוצת גברים מקצוענית בארה"ב - הטקסס לג'נדס מליגת הפיתוח. כמו כן, נכנסה לספרי ההיסטוריה כשחקנית הכדורסל הצעירה ביותר שזכתה במדליה אולימפית, והראשונה ששיחקה עם גברים בליגה רשמית. מה נגיד, יש כבוד.

 

היא נולדה לפני 53 שנה בברוקלין (יהודייה, כמובן), השיגה אין ספור תארים, שברה שיאים, נכללה בהיכל התהילה האמריקני ועכשיו היא

, תאמינו או לא, בביקור ראשון בחייה בארץ הקודש. "זה מקום שאתה צריך להיות בו כדי להבין כמה הוא ממגנט", סיפר בראיון מיוחד שהעניקה ל-ynet. "עבורי הביקור עלה על כל דמיון. אנשים מארה"ב או מהעולם חייבים להגיע לכאן, זה ישפיע להם על החיים".

 

ליברמן הגיעה ארצה גם כדי לקדם שיתוף פעולה עם 'טור בול', מחנה כדורסל מקצועני בינ"ל לבני נוער יהודים מהתפוצות. שם תשתף פעולה עם אגדת כדורסל ישראלית, שי דורון. "יש לנו הרבה מן המשותף", הודתה שחקנית אליצור רמלה והישראלית הראשונה ב-WNBA. "היתה לנו הזדמנות לערוך מחנה והדבר הראשון שאמרתי לגיא הראל (היזם והמנהל בפועל של המחנה, ר.ו) היה: ננסי ליברמן חייבת להיות מעורבת".


ליברמן עם שי דורון. ביקור ראשון בישראל (צילום: יועד כהן)

 

ליברמן: "שמעתי מה החזון והיתה לי תחושה לגבי זה. ידעתי שאני אהיה מעורבת בזה. לכן הייתי חייבת להגיע לישראל קודם ולראות את ארץ הקודש, את האנשים".

 

ואחרי ששברה את כל השיאים בארה"ב, ראשי הקבוצות בארץ יתעניינו לשמוע שהיא פתוחה להצעות. "הייתי מגיעה לישראל כדי לאמן, זה משהו שאולי גם אעשה בעתיד", הפתיעה. "למה שאלך לאמן בליטא, רוסיה או ספרד? בגלל כסף? אני אוכל להרוויח גם במקום אחר, אבל לי חשוב שתהיה לי השפעה על ילדים, על החברה. אני הרי יהודייה, למה שלא אעשה דברים למען אנשים שמכבדים אותי".

 


פורסם לראשונה 03/06/2011 08:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ננסי ליברמן
צילום: יועד כהן
מומלצים