$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אוחיון: "אין פיינל פור? מושך את ידי מהעניין"

הבעלים של גלבוע/גליל הגיע ל"חמישיות" כדי לסכם עונה: "אם קבוצה קטנה לא יכולה אפילו לחלום על תואר, אז אין ספורטיביות כאן". על הטענות של מכבי: "צריך להתחשב בהם, אבל גם בנו"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  31.05.11 - 07:34

לפני הפיינל פור אבנר קופל הגדיר את חיים אוחיון, הבעלים של גלבוע/גליל, כמחייה של אזור הצפון. יו"ר המנהלת גם אמר שבעלי הגליל נמנה על אותם ראשי קבוצות שפנו אליו ואמרו שאם אין פיינל פור אז הם פורשים.  הבעלים של גליל, שהוא גם חבר דירקטוריון במנהלת הליגה, הגיע ל"חמישיות" כדי להציג את עמדתו וגם כדי לסכם עונה שבה איבד את תואר האליפות למכבי ת"א.

אוחיון נשאל כבר בפתיחת הראיון האם הוא ימשוך ידיו מהקבוצה במידה שהפיינל פור יבוטל. "חד משמעית", אמר הבעלים. "הפיינל פור מייצר תחרותיות, תקווה ומוטיבציה לקהל ולשחקנים. כל המהלך הזה נועד כדי ליצור תחרותיות". על פי אוחיון יש שתי גישות בלבד עבור ליגת לוטו: "פיינל פור במתכונת של יורוליג או סדרות כמו ב-NBA, כולל תקרת שכר ומאפיינים אחרים שגם אותם אנחנו מוכנים לאמץ".

"כל המערכת הספורטיבית בנויה על תחרותיות", הוסיף אוחיון. "אם אני כקבוצה קטנה לא יכול אפילו לחלום על תואר אז זה מוציא את הספורטיביות מהעניין". על קבוצתו אמר: "אין לנו את האופציה ללכת ליורוליג, אפילו שניסינו את זה השנה. הבסיס חסר. הקהל והתקציב שלנו הוא יחסית קטן וגם האולם שלנו לא מתאים. הוא מאפשר להגיע ליורוקאפ ולא ליורוליג. יש רק אחת שיכולה לעשות זאת, ועד שלא יהיו תשתיות מתאימות אני לא חושב שתהיה עוד קבוצה במפעל הבכיר".

לאוחיון יש רעיון מעניין לפיו ליגת העל תהיה ליגה סגורה כאשר הכניסה אליה תהיה עם תשלום. "התחלנו את השנה הזאת עם 10 קבוצות וצריך לסיים אותה עם 10", אמר אוחיון, "אבל אנחנו בעד מהלך של הקמת ליגה סגורה אליה ניתן יהיה להצטרף את רף תקציב מסוים ותשלום למנהלת. כמובן שאנחנו לא נתעלם מהליגה הלאומית, שם קבוצה אחת תמיד תעלה באופן ספורטיבי. המהלך כבר עמד לדיון בישיבה האחרונה והוא עומד להכרעה בישיבה הקרובה".

לגבי המציאות שמהלך כזה יצור אמר: "אני מעריך שאין יותר מ-10 קבוצות שיוכלו לעמוד בכך, לפעמים יהיו 12 אבל לא לאורך זמן. לקיים את ליגת העל זה לא פשוט. צריך ליצור יכולת קיום למועדונים, ליצור תחרותיות ותקווה לשחקנים ולאוהדים. זה מחייב אותנו לקבל החלטות, אבל חשוב להדגיש שהמציאות משתנה מדי פעם וגם החלטות שהתקבלו בעבר יכולות להשתנות".

אוחיון גם התייחס לנושא החם כעת בכדורסל הישראלי והוא המתיחות בין מכבי למנהלת הליגה: "לכאורה יש מאבק בין מכבי ליורוליג בהקשר של הליגה האדריאטית וגם בנושאים אחרים. עם זאת, אני חבר דירקטוריון ואני לא מרגיש שום מאבק, אלא מהלך שהוא מעל הליגה. אני חושב שראוי שמכבי תוביל את הליגה ושגם לה יהיה איכפת שתהיה תחרותיות כדי שכל הקבוצות ירגישו בנוח. התפקיד שלנו הוא ליצור תחרותיות וגם עתיד לכדורסל ולשחקנים, רובם רוצה פיינל פור. מצד שני, כאשר יהיו מספיק קבוצות טובות ניתן יהיה לחזור לסדרות".

"אני בעיקר מדבר על שיוויון הזדמנויות", הוסיף הבעלים וחבר דירקטוריון המנהלת על הפיינל פור. "מצד אחד אנחנו לא רוצים להגביל את מכבי תל אביב, כי היא חלק חשוב בכדורסל הישראלי וצריך להתחשב בה, אבל מצד שני צריך להתחשב גם בנו".

אוחיון גם התייחס על העונה הבאה של קבוצתו, גלבוע גליל: "דבר ראשון וזה לא מובן מאליו, יש לנו מאמן לעונה הבאה וזה ליאור ליובין. מבחינתי אחרי דייויד בלאט הוא מאמן העונה. לקוז'יקרו ויבזורי יש חוזה וגם לקורטני פלס, שלדעתי הוא אחד הזרים הטובים שהגיעו בזמן האחרון וגם יש לנו את היכולת לגייס אחרים. ההצלחה שלנו גורמת לכך ששחקנים נוספים רוצים לבוא אלינו". על גל מקל אמר: "הוא יעזוב אותנו אבל זה חלק מתוכנית העבודה שלנו. ההתקדמות שלו היא גם ההצלחה שלנו".