$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו בזאבי לוקח זהב: "שווה מדליה בלונדון"

הג'ודוקא הישראלי היה מצוין בתחרות הגראנד סלאם היוקרתית בסבב הג'ודו העולמי. ניצח חמישה יריבים כולל מתחרה ממצרים, שסרב ללחוץ את ידו לאחר שהפסיד: ''הבטחתי מעשית את הכרטיס למשחקים"

דניאל רוט  29.05.11 - 18:52

אמרו עליו שהוא כבר לא חד, לא מהיר וצריך לתלות את החליפה. אבל היום (ראשון) אריק זאבי הוכיח שיש לו עוד הרבה איפונים בקנה. מדליסט הארד מהמשחקים האולימפיים באתונה ב-2004 זכה במדליית זהב יוקרתית בתחרות הגראנד סלאם, שנערכה במוסקבה.

זאבי, שיקבל 300 נקודות דירוג בעקבות ההישג, יעלה בהמשך השבוע לסביבות המקום העשירי בעולם ויעשה צעד משמעותי אל עבר הכרטיס למשחקים האולימפיים בלונדון 2012. זאבי, שזכה במדליית כסף בתחרות הגראנד סלאם הקודמת בטוקיו, ניצח חמישה יריבים בדרך לפודיום הנחשק כולל את אלוף העולם לשעבר המדורג 3 בעולם, מקסים ראקוב.

אחד מהיריבים היה ראמדאן דארוויש המצרי, שסרב ללחוץ את ידו לאחר שהפסיד בקרב. יש לציין כי מדובר באקט פוליטי חריג של נציג מדינה שיש לנו הסכם שלום עימה. לאחר זכייתו של אריק זאבי במדליה, הגישה הנבחרת תלונה לוועדה המארגנת נגד היריב והמשלחת המצרית בגלל התנהגותו בתום הקרב. ככל הנראה יספוג המצרי אזהרה חמורה, למרות שההוראה הייתה כנראה מגבוה ולא יוזמה אישית שלו.

"הרשתי שיש לי את זה היום", אמר אריק זאבי הנרגש אחרי הזכיה הגדולה. "בשנה האחרונה הוכחתי לעצמי וגם לאחרים שאני בטופ העולמי. לזכות לשמוע את התקווה זה דבר שלא עשיתי הרבה זמן ואני מאוד מתרגש. הגעתי לכאן בשיאי".

על מעמדו בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג אמר: "הג'ודו היום זה כמו טניס, יש 4 תחרויות גראנד סלאם גדולות והזכיה כאן הבטיחה לי 300 נקודות, שמבטיחות מעשית את ההשתתפות שלי בלונדון 2012. המטרה כעת היא להתקדם בדירוג העולמי כדי לקבל הגרלה טובה יותר במשחקים האולימפיים".

אם לא יהיו תקלות, אריק זאבי ירשום בלונדון הופעה אולימפית רביעית בקריירה, אחרי שסיים חמישי בסידני, זכה בארד באתונה והפסיד מוקדם בבייג'ין. "כמובן שזה ריאלי לזכות במדליה, אבל זה יומרני מדי להצהיר על כך כבר עכשיו", אמר זאבי. "כל תחרות היא סיפור חדש. עם זאת, נכון להיום אני ברמה של מדליה אולימפית". מאמנו של זאבי, שני הרשקו, הוסיף: "לאריק הייתה תחרות מצויינת, הוא חוזר לצמרת העולמית בענק, הישג מדהים".

צפו בניצחון של זאבי בחצי הגמר----->
מהלך התחרות
זאבי פתח את היום ברגל ימין לאחר שגבר על יריב מבאלרוס והשיג לעצמו את המקום בשלב שמינית הגמר שם הדיח בעזרת יוקו לוחם מטג'יקיסטן. בשלב רבע הגמר פגש זאבי את ראמדאן דארוויש ממצרים, שמדורג 8 בעולם. הקרב היה שקול, אך זאבי הצליח להשיג יוקו, לנצח את הקרב ולזכות במדליה. בניגוד למקובל, דארוויש סרב ללחוץ לזאבי את היד לאחר סיום הקרב.

בחצי הגמר רשם זאבי את אחד הניצחונות הגדולים שלו בשנה האחרונה. הישראלי התמודד מול אלוף העולם מ-2009, מקסים ראקוב הקזחי. זאבי ניצל טעות קשה של ראקוב ואחרי 70 שניות זרק אותו באיפון ועלה לגמר.

בקרב על מדליית הזהב התמודד זאבי מול סיריל מארה הצרפתי, אחד מהג'ודוקות הטובים בעולם. הישראלי היה חד ושלט בקרב מהפתיחה. זאבי השיג ווזארי חשוב אחרי דקה ו-10 שניות לסיום השיג את השני והבטיח את הניצחון ואת המדליה.

ויקטור פישמן (עד 90 ק"ג)
פישמן רשם הישג נאה כשסיים במקום השביעי. הישראלי, שאינו מדורג, פתח בניצחון על יריב מקירגיסטן והעפיל לשמינית הגמר שם גבר על מתמודד אוסטרלי המדורג במקום ה-15 בעולם. בשלב 16 האחרונים סיים הג'ודוקא את דרכו לאחר שנכנע לרוברטו מאלוני האיטלקי.

כזכור, התחרות נפתחה בצורה טובה מבחינת המשלחת הישראלית לאחר שאמש גברה ג'רבי על 3 יריבות בדרך למדליה והפסידה רק בקרב חצי הגמר למתמודדת מסלובניה. הישראלית הנוספת שמתחרה עימה באותה קטגוריית משקל על הכרטיס האולימפי הבודד ללונדון 2012, אליס שלזינגר, סיימה חמישית וסובלת מזעזוע מוח לאחר שנחבטה בפניה במהלך קרב רבע הגמר.