שתף קטע נבחר
צילום: index open

שליחות מודרנית: כשעיצוב ואידאולוגיה נפגשים

כשמעצבת הפנים מיטל שנרך עיצבה מחדש בית עבור משפחתה בישוב גבעות בר, היא בחרה לעבוד עם ספקים מהדרום מתוך תחושת אחריות לאומית. התוצאה: סגנון עכשווי ונקי, עם אלמנטים חמים, כמו רהיטי עץ. צפו בתמונות

מיטל שנרך, בוגרת לימודי עיצוב פנים במכללת ספיר ולימודי תאורה אדריכלית של אוניברסיטת בר אילן, הקימה לפני כשלוש שנים עסק בשם "נגיעות" לעיצוב ולשדרוג הבית. בשיתוף עם האדריכלית נעמה יואב-רוזנטל, היא עיצבה מחדש בית פרטי עבור משפחתה בת חמש הנפשות.

 

צילום: דרור כץ

 

הבית ממוקם בגבעות בר - יישוב קהילתי חדש בדרום הארץ, ומשתרע על שטח בגודל 250 מ"ר. בתהליך העיצוב ביקשה שנרך לרווח את שטח המטבח ולעצב אותו כך שיתאים לבישול וגם לאירוח, ויהווה את מרכז הפעילות בבית. לפיכך היא החליטה לפתוח את חלל המטבח וליצור מעין חלל ציבורי, שיאפשר אינטרקציה בין האורחים בסלון ליושבי פינת האוכל, ואפילו עם אלה שנחים סביב הבריכה שבחוץ.

 

סגנון הבית, בהתאם לאופי הכללי, נבחר כמודרני, נקי עכשווי, ולהבדיל מסגנון ההיי-טק הקר, שולבו בו גם אלמנטים חמים ומרככים כמו וילונות ורהיטי עץ. יחד עם מאפיינים של הסגנון הקריר יותר, כמו תעלת מיזוג חשופה וארונות מטבח בצביעה מבריקה בתנור - סייע הסגנון החדש בגיבוש בית מעוצב לעילא, אך באווירה פתוחה ומזמינה.

 

אווירה של מלון בוטיק

המסדרון הארוך בבית כולל דלתות לחדרים הפונים לבריכה, ושנרך ביקשה להוסיף אווירה של מלון בוטיק, שתוסיף סגנון ומקוריות, ותיראה פחות כמו מסדרון סטנדרטי ומנוכר. מום כך היא יצרה חלון צר לאורך המסדרון כולו, בגובה נמוך שישמור על הפרטיות של דיירי הבית, אך גם אפשר יהיה להציץ ממנו מתוך הבית אל הבריכה שבחוץ.

 

אלמנט נוסף שתכננה הוא חלון קבוע הצופה מכיוון חדר המגורים אל חדר המשחקים של הילדים, כך שניתן יהיה לפקח עליהם ועדיין לארח בנוחות וליהנות מסדר ומשקט יחסי.

 

שנרך בחרה לעבוד עם ספקים מהדרום כהחלטה עקרונית. כאחת שגדלה במרכז הארץ ולמדה בדרומה, היה לה חשוב, ואף ראתה בכך מעין תחושת שליחות, להפיח חיים באזור ולעבוד עם מקומיים.

 

בהתאם למנטרה המרכזית של העסק, ירדה שנרך לפרטי פרטים גם בכל הקשור לאלמנטים הקטנים והמשלימים. מערכת הסאונד, המתלים ואפילו המתגים והשקעים, לא נזנחו בתוך התהליך, ואלה בסופו של דבר יצרו לדעתה את ההבדל. כך נהנים בני הבית מעיצוב כולל ומושקע שנתפר למידותיהם, והבית, בהתאם, נוסך בבאים תחושת חמימות אמיתית, ללא דופי.

 

הערך העליון: פשטות

שם העסק  של שנרך, "נגיעות", מעיד על אמונתה החזקה, כי עיצוב בא לידי ביטוי באמצעות נגיעות והענקת טאץ' סופי לחלל. "אנשים סבורים שעיצוב פנים הוא מותרות, ואני טוענת שניתן לעצב חלל בכל תקציב", אומרת שנרך.

 

לדבריה, התמקדות, תכנון מוקדם ו"נגיעה" בנושאים כמו תאורה, צבע, ריהוט, ארגונומיה ושאר פטנטים ופתרונות מיוחדים, מאפשרים עיצוב הרמוני ומושלם לכל חדרי הבית. נוסף לאלה, היא נותנת דגש מיוחד לאביזרים המשלימים, ומוסיפה כחלק בלתי נפרד מעבודת העיצוב גם נגיעות קטנות בפינות הבית, כולל במקומות שנוטים להזניח ולא לחשוב עליהם בכלל.

 

שנרך מאמינה מאוד בעיצוב נקי, שמאפשר לדייריו נוחות וחופש תנועה, וסבורה שאין טרנד ששווה פגיעה באלה, ושחייבים לשמור על ערך הפשטות מעל הכל. יחד עם זאת, היא מציעה את אותה פשטות ברוכה בתוספת אפקט ה"וואו", שמייצג את הבית היטב ומייחד אותו מכל השאר.


הכתבה באדיבות www.bvd.co.il - פורטל עיצוב הבית מבית המגזין "בניין ודיור


פורסם לראשונה 28/05/2011 11:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים