שתף קטע נבחר

גורם מצרי: לא נספק גז לישראל במחיר הנוכחי

גורם בכיר בענף הגז במצרים אמר כי ישראל סירבה לשלם יותר עבור הגז אותו היא רוכשת ממצרים ואף איימה לפנות לבוררות בינלאומית. לדבריו, המצרים דחו את האיומים ודבקו בתיקוני המחירים, בהתאם לשערים הממוצעים בעולם

הסאגה סביב אספקת הגז ממצרים לישראל נמשכת. גורם בכיר בענף הנפט והגז במצרים אמר כי ישראל סירבה לשלם יותר עבור הגז אותו היא רוכשת ממצרים ואף איימה לפנות לבוררות בינלאומית. הוא הוסיף כי מצרים מנהלת משא-ומתן דומה עם ספרד והחברה הספרדית המייבאת את הגז הסכימה להעלאת התעריפים. כך דיווח היום (ו') היומון המצרי "אל-אהראם".

 

על פי הדיווח, איש העסקים המצרי חוסיין סאלם, שהיה שותף בחברה שהיתה מעורבת בעסקת הגז בין מצרים לישראל, ונמלט מהמדינה עם תחילת המהומות, הזהיר את החברה הממשלתית המצרית - המחזיקה בזכויות על הגז - כי ישראל תפנה לבתי דין בינלאומיים אם המצרים ימשיכו שלא לספק לה גז, בהתאם למחירים שנקבעו בהסכמים.

 

עוד הוסיף אותו גורם, כי המצרים דחו את האיומים הללו ודבקו בתיקוני המחירים, בהתאם לשערים הממוצעים בעולם. הוא אמר עוד, כי המצרים דבקים בעמדתם שלא לספק גז לישראל, אלא רק לאחר שיסוכם על המחיר החדש. הוא הדגיש כי "אין לזלזל בזכויותיה הצודקות של מצרים למכור את משאביה הטבעיים, במיוחד לאחר שספרד הסכימה לתקן את המחיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיצוץ צינור גז מצרים
צילום: AFP
מומלצים