שתף קטע נבחר

דודי סלע מחפש היסטוריה: "מוכן למשחק"

אם ינצח באליפות אוסטרליה את הרומני האנסקו (2 בלילה בין רביעי לחמישי), סלע יהפוך לישראלי הראשון בסיבוב השלישי בגראנד סלאם, מאז עמוס מנסדורף ב-1994

דודי סלע מחפש לעשות היסטוריה. הישראלי האחרון שנותר בטורנירי היחידים של אליפות אוסטרליה הפתוחה, ינסה הלילה להיות הראשון מאז עמוס מנסדורף ב-1993, שמעפיל לסיבוב השלישי של טורניר גראנד סלאם.

 

אחרי הניצחון הגדול שלו בסיבוב הראשון על הגרמני ריינר שוטלר, המדורג 31 בעולם, סלע יעלה הלילה למשחקו השני בגראנד סלאם הראשון של העונה. היריב בצד השני של הרשת יהיה הרומני ויקטור האנסקו זה יקרה ב-11 בבוקר של יום חמישי שעון אוסטרליה, ב-2 בלילה בין רביעי לחמישי (שעון ישראל).


"כבר הוכיח שמגיע לו הכינוי 'דודי התותח'", סלע (צילום: AP) 

 

בסיבוב הראשון ברולאן גארוס האחרון, במפגש הראשון ביניהם בקריירה, הרומני המדורג 44 בעולם חזר מפיגור 2:1 במערכות וניצח את סלע בחמש מערכות. כעבור מספר חודשים, לקראת סיום העונה, סלע 'נקם' על ההפסד עם ניצחון משלו בטורניר מוסקבה, 1:2 במערכות.

  

"אני מרגיש טוב אחרי הניצחון על שוטלר ומוכן לקראת המשחק הבא", אמר סלע ל-ynet לקראת המשחק מול האנסקו. סלע, שמדורג 106 בעולם אך הבטיח בעקבות נצחונו בפתיחה זינוק לאיזור המקום ה-90 בעולם, נעצר בסיבוב השני באוסטרליה בשתי הופעותיו הקודמות ב'מלבורן פארק'.

 

הלילה תהיה לו הזדמנות לעשות היסטוריה פרטית, להעפיל לראשונה בקריירה לסיבוב שלישי בגראנד סלאם ולהיכלל בין 32 האחרונים. הראל לוי, שדורג בעבר 30 בעולם, מעולם לא עבר את הסיבוב השני באחד מארבעת הטורנירים הגדולים בסבב והישראלי האחרון שעשה זאת היה עמוס מנסדורף, לפני 15 שנה. אז הפסיד לקרואטי גוראן איבניסביץ', בסיבוב השלישי של ווימבלדון 1994.

 

"עכשיו מצפה לנו משחק קשה, אולי אפילו יותר קשה מהראשון", מזהיר ממלבורן יואב שב, מאמנו של סלע. אבל דודי של השנתיים האחרונות כבר הוכיח לא פעם שהכינוי 'דודי התותח' מתאים לו מאוד. הלילה תהיה לו הזדמנות נוספת".


תשתתף גם בטורניר הזוגות המעורבים, שחר פאר (רויטרס) 

 

עוד הלילה: פאר בסיבוב הראשון בזוגות

שחר פאר, שהודחה בסיבוב הראשון של היחידות, תשחק מספר שעות מאוחר יותר בסיבוב הראשון של הזוגות, שם היא משתפת פעולה עם מדיחתה ביחידות, קרוליין ווזניאקי, המדורגת 12 בעולם. הצמד הישראלי-דני יפגוש את הרוסיות אלה קודריאבצבה ואקטרינה מקארובה. פאר תשחק לראשונה אחרי זמן רב גם בזוגות מעורבים, טורניר אליו נרשמה עם השבדי רוברט לינדשטדט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים