$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בולט: "לא רצתי הרבה זמן, אני קצת לחוץ"

הסילון הג'מייקני חוזר למסלול אחרי הפסקה ארוכה וירוץ 100 מטרים ברומא. נשים: דניאל פרנקל בקפיצה לגובה

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  25.05.11 - 12:35

2010 הייתה שנה יחסית בינונית מבחינת אוסיין בולט, שגם לא סיים אותה כמתוכנן בגלל רגישות בגיד האכילס. מחר (חמישי) הוא פותח עונה חדשה ומרגשת כאשר המטרה העיקרית שלו היא אליפות העולם בעוד שלושה חודשים בדאיגו, שבדרום קוריאה. בולט יעלה מחר על המסלול לריצת ה-100 מטרים בתחרות ליגת היהלום המסורתית ברומא - ה"גולדן גאלה".

"אני ממש לא מצפה לתוצאה מיוחדת ברומא", אמר אוסיין בולט במסיבת עיתונאים לפני התחרות. "אני רק ארוץ במטרה לבדוק איפה אני נמצא מבחינת הכושר שלי ולראות מה אני עוד צריך לעשות כדי מוכן לאליפות העולם בסוף אוגוסט". אז על איזה זמן יעצור בולט את השעונים ברומא? האם הוא יצליח לרדת מגבול 10 השניות כבר בריצה הראשונה שלו העונה? "קשה לומר, בדרך כלל אני יכול לנחש איזו תוצאה אשיג, אבל עכשיו באמת אין לי מושג", אמר הסילון הג'מייקני. "אני חייב לציין שבינתיים אני מרגיש טוב באימונים ולכן אני מקווה לתוצאה טובה. לרוב אני רגוע, אבל אחרי שלא רצתי הרבה זמן אני מרגיש מעט לחוץ".

זה המפגש השלישי של ליגת היהלום אחרי התחרויות בדוחא ובשנחאי והראשון העונה באירופה. "הסבב הזה הוא ההכנה האופטימלית עבורי לאליפות העולם. אני מקווה לעשות את המיטב שלי בהתחשב בכושר בו אני נמצא. אני מרגיש טוב אבל רק אחרי הריצה אדע בדיוק מה מצבי. אני לא בכושר הכי טוב, אבל אני כבר מצפה לחזור לרוץ ולהתחרות". בולט יתמודד ברומא מול בן ארצו אסאפה פאוול, סגן האלוף האולימפי ריצ'רד תומפסון ומול הצרפתי המצוין כריסטוף למיטרה, האצן הלבן היחיד שירד מתחת לגבול 10 השניות ב-100 מטרים. מי שלא יגיע לרומא הוא טייסון גיי, יריבו של בולט שצפוי להתמודד מולו רק באליפות העולם.

התחרות ברומא מציעה לחובבי האתלטיקה את מיטב האתלטים. רנו לאבילני יתחרה בקפיצה במוט מול הגיבור המקומי ואלוף העולם לשעבר, ג'וזפה ג'יביליסקו ומול הגרמני המשתפר מלטה מוהר. אלוף העולם בקפיצה משולשת, פיליפס אידוו, יערוך את הבכורה שלו ויפגוש באיטליה את כריסטיאן אולסון (שבדיה) ונלסון אבורה (פורטוגל). כריסטיאן קנטוול, אלוף העולם בהדיפת כדור ברזל, יתמודד מול האלוף האולימפי מפולין, תומאש מאייבסקי. גם ריס הופה ודילן ארמסטרונג ינסו להפתיע.

אצל הנשים צפוי קרב כפול ב-200 וב-400 מטרים בין שתי האמריקניות אליסון פליקס וסאניה ריצ'רדס-רוס. האחרונה סבלה ב-2010 מפציעה וכמעט שלא התחרתה. עיקר העניין ב-100 מטרים משוכות יופנה לאמריקניות לולו ג'ונס, דון הארפר, וירג'ינה פאוול קרופורד וקלי וולס. טטיאנה קוטובה הוותיקה תתחרה בקפיצה לרוחק.

ויהיה גם ייצוג ישראלי ברומא. דניאל פרנקל תערוך את הופעת הבכורה שלה בליגת היהלום כשתתחרה בקפיצה לגובה. פרנקל תתמודד מול אלופת העולם ואלופת אירופה, בלאנקה ולאשיץ'. רות' ביטייה, אנטונייטה די מרטינו, אמה גרין וסווטלנה שקולינה ינסו לאיים על השליטה של הקרואטית, שניצחה כבר בתחרות אחת העונה של ליגת היהלום.