שתף קטע נבחר

שון ג'יימס יחתום בימים הקרובים במכבי ת"א

פורוורד בני השרון על סף חתימה בשורות הצהובים. פניני לאחר ה-77:100 על ראשל"צ: "שיחקנו מדהים השנה. אני עם הקהל במחאה נגד הפיינל-פור". צ'אק אידסון מתלבט בנוגע לעתידו

צפוי, קליל ובעיקר מהיר - כך ניתן לסכם את הניצחון של מכבי ת"א על מכבי ראשל"צ בחצי גמר הפיינל-פור של ליגת לוטו. הצהובים, שלראשונה שובצו במשחק המוקדם (18:15), לא ממש התרגשו מהדיבורים של אפי בירנבוים על הפתעה וסגרו את המשחק כבר לאחר חמש דקות (2:18), כשבסיום גם דריק שארפ קשישא ושון לבנובסקי הצעיר תרמו נקודות בדרך ל-77:100 ולמפגש עם גלבוע/גליל בגמר.

 

 

מי שנבחר למצטיין אמש היה ג'רמי פארגו שעשה ככל העולה על רוחו במגרש, סיים עם 17 נק', 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, כאשר ממש עם סיום המשחק בישר המועדון כי השחקן חתם באופן רשמי לעוד שנתיים בצהוב. פארגו צפוי להרוויח כ-900 אלף דולר לעונה, כשבחוזהו יש סעיף יציאה ל-NBA, כשהתנאי הוא לחוזה מובטח.

 

מי שעדיין לא בטוח שיישאר הוא צ'אק אידסון. במכבי נלחמים להשאיר את השחקן במועדון ואף העלו את הצעתם למיליון דולר, אך האמריקני, שמחזיק בהצעה גדולה מספרד ובשתיים נוספות מרוסיה, אחת מהן מכיוון צסק"א מוסקבה, לא ממהר להחליט וישב לחשוב על עתידו רק בעוד יומיים, עם סיום העונה.

 

כפי שכבר פורסם ב-ynet המו"מ עם שחקנה לשעבר של בני השרון, שון ג'יימס, נכנס להילוך גבוה ואם לא יהיו הפתעות מיוחדות, הסנטר יחתום בימים הקרובים וילבש גם הוא צהוב בעונה הבאה.


הקהל הצהוב במסר לקופל. פניני: "הפיינל-פור לא ספורטיבי" (אלי אלגרט)

 

פניני: "מבחינתי הוכחנו שאנו ראויים לאליפות"

הערב (ד') תקיים מכבי ת"א אימון לקראת גמר הפיינל-פור שיעמוד בסימן שחזור מהעונה החולפת, רק שהפעם מקווים במועדון לחזור הביתה עם צלחת האליפות.

 

גיא פניני שכיכב גם הוא אמש עם 12 נק', בהן גם 4 שלשות ו-3 אסיסטים, סיפר ל-ynet: "אני שמח מאוד שפתחנו את המשחק מצוין. במעמדים כאלה יש חששות לפני המשחק ואיך הוא יתפתח, והכי טוב זה להתחיל חזק ולפתוח פער, וזה מה שעשינו. קפצנו עליהם, שיחקנו מצוין לכל אורך 40 הדקות, וברגע שעשינו את זה כל השאר היה תלוי בנו".


שון ג'יימס. צפוי להמיר את הלבן בצהוב (דרור עינב)

 

פניני התייחס לשלוש השלשות המהירות שלו בפתיחת המשחק, במה שהזכיר את הופעתו בפיינל-פור של היורוליג: "כנראה שפיינל פור זה שלשות, אבל יש לנו את הגמר ואנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו, אז הכל תלוי בנו, אין פה בכלל שאלה.

 

"היה מוזר לשחק בשעה כל כך מוקדמת, אחרי כמה דקות הייתי צריך להוריד את הצהוב מהעיניים של שנת הצהריים... כולנו מאוד רוצים לקחת אליפות ואנחנו ראויים לה - כל השנה שיחקנו מדהים ובמצב הנתון אנחנו צריכים עוד משחק אחד כדי להיות אלופים. מבחינתי כבר הוכחנו שמגיע לנו".

 

לסיום, מספר 10 בצהוב התייחס גם למחאת הקהל בכל הנוגע להמשך שיטת הפיינל פור: "אני תומך מאוד בקהל המדהים שלנו. ברור שהפיינל-פור הוא לא משהו ספורטיבי, ואם זה מה שהם החליטו להביע אז אני הולך איתם".


אפי בירנבוים. שולמן: "הגענו מהוססים בפתיחה" (צילום: אלי אלגרט)

 

"אתה מאבד שניים-שלושה כדורים, וזה נגמר"

חדר ההלבשה של מכבי ראשון לציון נראה מדוכדך למדי רגע לאחר התבוסה למכב ת"א. עם זאת, כשהאווירה נרגעה במקצת, חזרו להם גם כמה חיוכים. בכל זאת, בשורה התחתונה הקבוצה הכתומה של אפי בירנבוים עברה עונה יוצאת מהכלל, עם תקציב שהוא ללא ספק מהנמוכים בליגת העל מזה זמן לא מועט.

 

אם היו מחשבות כלשהן על משחק שייגרר לתוצאה נמוכה וצמודה, מה שאולי עשוי היה לשרת את הקבוצה מעיר היין, הרבע הראשון הוריד בחזרה את כולם לקרקע. דקות ארוכות נשארו הכתומים על שתי נקודות בלבד, כשמכבי פותחת חיש קל פער של עשרים דקות, ותוצאת רבע ראשון חד משמעית (32:13).


שחקני ראשל"צ מול בלו. מורגן: "הם באו אגרסיביים" (צילום: אלי אלגרט)

 

התעוררות מאוחרת מול סגנית האלופה, כך יודעים כבר כולם, בטח כשמדובר במכבי של העונה, היא ברוב המקרים לפרוטוקול בלבד.

 

"הגענו מהוססים בפתיחה, ומול מכבי תל אביב, כשאתה מאבד שניים-שלושה כדורים זה נגמר" אמר אייל שולמן, "קשה מאוד לרדוף אחריהם

כשהם מחוברים. אנחנו מאוכזבים מאיך שנראינו, אבל אנחנו יודעים שרצינו מאוד את המשחק הזה וחבל".

 

"הם באו אגרסיביים בשנייה שהמשחק הזה התחיל, וגם הניעו כדור בצורה מצוינת", הוסיף ריימר מורגן שקלע 22 נקודות, "בסופו של דבר עשינו עונה טובה, ואנחנו נרצה להמשיך אותה ככה ביום חמישי. פשוט נבוא לשחק את המשחק שלנו".

 

השתתף בהכנת הידיעה: אריאל פלקסין

 


פורסם לראשונה 25/05/2011 10:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שון ג'יימס
צילום: עוז מועלם
מומלצים