שתף קטע נבחר

מקל: "בי-ם שכחו שהדרך לגמר עוברת אצלנו"

גארד גלבוע/גליל לאחר ה-80:98 על קטש וחניכיו וההעפלה לגמר: "יצאנו למחצית השניה כמו מלוע של תותח. מה יהיה מול מכבי? אני תמיד מאמין". ליובין: "יש משהו מיוחד במרקם החברתי שלנו - רואים את הכדורסל והתוצאות"

עוד שנה חלפה והפועל ירושלים שוב לא בגמר. הקבוצה מהבירה, זו שמתיימרת להוות אלטרנטיבה נצחית למכבי ת"א, תיעדר גם העונה מהמשחק על תואר האליפות לאחר שנוצחה 98:80 בחצי גמר הפיינל-פור בידי גלבוע/גליל, למי ששכח האלופה הגאה.

 

 

לאחר מחצית ראשונה צמודה (42:46 לי-ם), חזרו הבחורים של ליאור ליובין בטירוף מההפסקה, קלעו שיא נקודות לרבע במעמד הפיינל-פור (35 לעומת 17 של היריבה) ועלו לפלוס 20. אלו של עודד קטש עוד עשו קולות של חזרה בעשר הדקות שלאחר מכן, אך כשלו במבחן התוצאה ונותרו מחוץ למעמד הגמר זו השנה הרביעית ברציפות.

 

ביום ה' (21:00) תפגוש גלבוע/גליל את מכבי ת"א לשחזור הגמר מאשתקד. הירושלמים, שלא ידעו לכבד את המנצחת וביצעו סדרת עבירות מכוערות בשניות הסיום, שוב נותרו בידיים ריקות. הפעם סמי בכר לא שפט את המשחק, כך שהאשמת כולה שלהם.

 

"אני חושב שמתחילת הסיבוב השלישי אנחנו רק מתקדמים. אנחנו מלאי ביטחון ומצד שני גם צנועים. יש משהו במרקם החברתי שעשה בקבוצה שינוי משמעותי ואתם רואים את הכדורסל והתוצאות", אמר בסיום המאמן המנצח, ליאור ליובין.

 

"קשה לי לבחור שחקן מצטיין כיוון שהאהבה שלי לכולם מאוד גדולה. אני מעדיף שבכל ערב יגידו לי שהקבוצה הצטיינה. הלוואי שהדילמה שלי בכל משחק תהיה לבחור איזה שחקן הצטיין", הוסיף.


מרקו קילינגסוורת'. מי זוכר לו את התקופה הרעה בחיפה? (אלי אלגרט)

 

על מרקו קלינגסוורת', שסיים את המשחק עם 19 נק', אמר ליובין: "הוא שחקן עם נוכחות, אנחנו שמחים שהוא בא ועזר לנו להגיע לאן שרצינו. ידענו שאנחנו רוצים ללכת פנימה, וכל עוד הוא שיחק הוא עשה את העבודה כמו שצריך.

 

"מכבי? אנחנו נתכונן, נעשה את העבודה שלנו. בשנה שעברה באנו צנועים, מלאי ביטחון ואמונה. מקווה שגם הפעם יהיה כך. אמרתי לשחקנים שיש עוד משחק, אנחנו מאלה שחולמים לנצח, וכמו כל חלום שרוצים שהוא יקרה, נעשה את המאמצים וההשתדלות בשביל זה".

 

גל מקל (17 נק', 7 אס', 6 ריב'), שהיה מהמצטיינים בשורות המנצחת, סיכם: "חצי שני גדול שלנו. במעמדים האלה צריך לדעת לנהל משברים והיה לנו קטן כזה בסוף המחצית הראשונה, אבל יצאנו כמו מלוע של תותח לחצי השני".


מנהל הקבוצה עמית גל חוגג גמר שני ברציפות (אלי אלגרט)

 

"אנחנו פשוט קבוצה, זה מה שמייחד ומאפיין אותנו. אני חייב לתת קרדיט עצום למאמנים שלנו, ליאור וברק שהכינו אותנו בצורה לא פחות ממדהימה. היינו פושט מוכנים להכל, לכל מה שהם עושים. שיחקנו את הכדורסל שלנו. שמעתי את שחקני ירושלים מדברים על הגמר ומה שצריך לעשות בו, אבל הם שכחו שהדרך לשם עוברת אצלנו".

 

מה יהיה מול מכבי? "לגבי יום חמישי? אני תמיד מאמין. יש לנו חבורה של גברים אחד אחד, והישראלים ברובם הם צפוניים שמחוברים לקבוצה ונותנים את כל מה שיש להם", סיכם מקל. 

 

גוני יזרעאלי, שהעפיל לגמר שלישי בארבע השנים האחרונות: "אני שמח שעשינו את זה, היה מאוד חשוב להרבה חבר'ה בקבוצה שלהם זו היתה פעם הראשונה במעמד הזה, אני מאוד שמח בשבילם".

 

על העבירות המכוערות שספג מג'ייסון ריץ' ויוגב אוחיון בדקת הסיום, אמר הרכז: "בסך הכל היו שלושים שניות והם זרקו שלשה, לקחתי ריבאונד ורצתי לחצי, הרגשתי שזה נגמר וחייכתי, יוגב ראה את זה וכעס. ביקשתי סליחה כי יש לי הרבה חברים בירושלים. זו לא התגרות, באמת שמחתי. אני רוצה להתנצל בפני יוגב, שהוא חבר, וזו בטח לא היתה הכוונה".

 

עידו קוז'יקרו: "תנו לי רק לשמוח חצי שעה על הניצחון היום. ביום חמישי יש לנו משחק, את המשוכה הכי גבוהה באירופה אחרי פאו. אנחנו נגיע בתור אנדרדוגים מובהקים".

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליאור ליובין
צילום: אלי אלגרט
מומלצים