שתף קטע נבחר

כור: "ממשיכים לקדם במרץ את עסקת כימצ'יינה"

שמועות בחדרי המסחר כי העסקה למכירת השליטה בחברה לכימצ'יינה נמצאת על סף ביטול הביא לנפילת המניה, שבשיאה על 24% וכעת עומדת על 2.5%. כור, בעלת השליטה במכתשים אגן, הודיעה לבורסה, כי קידום העסקה נמשך במטרה להשלימה

האם עסקת כימצ'יינה-מכתשים אגן בסכנה? מהשעה 10:30 הבוקר (ג') החלה המניה של מכתשים אגן לצנוח והגיעה בשיאה לירידה תוך יומית של כ-24% במחזורי מסחר גבוהים. זאת, על רקע שמועות שרצו בחדרי המסחר לגבי פיצוץ העסקה והתביעה הייצוגית שהוגשה נגד כור בנוגע לעסקה. כעת עומדת ירידת המנייה על שיעור של כ-2%.

 

 

מקורבים לכור, בעלת השליטה במכתשים אגן שמקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, מסרו ל"כלכליסט" כי אין חדש בנוגע לעסקה. גם נציגי כימצ'יינה, משרד עורכי הדין של דוד חודק, מסרו ל"כלכליסט" כי העסקה מתנהלת כסדרה.

 

כור הוציאה בשעה 12:00 דיווח בתגובה לירידות במחיר מנית מכתשים אגן תעשיות במסגרת המסחר בבורסה הבוקר, ובהמשך לדיווחים בעניין העסקה למכירת החברה וכן בעניין החלטת הביניים של בית המשפט בעניין התביעה היצוגית שהוגשה נגד כור.

 

"במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית בקשר עם העסקה, כור מבקשת להבהיר כי היא ממשיכה לקדם במרץ את עסקת כימצ'יינה במטרה להשלימה, ובמקביל בכוונתה להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט עליון על ההחלטה", כתבה החברה בהודעתה לבורסה בתל אביב.

 

לפני כשבועיים הודיעה כור כי התקבל האישור של משרד המסחר הסיני לרכישת מכתשים אגן על ידי כימצ'יינה, וכך נסללה הדרך לאישור רגולטורי מלא של העסקה בסין. מנגד, בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל בשבוע שעבר את רוב טענות התובע הייצוגי נגד כור ומכתשים אגן.

 

העסקה עם החברה הסינית כללה למעשה שני הסכמים. האחד, רכישה של 7% מתוך אחזקות כור במכתשים ו-53% אחזקות הציבור במכתשים. לאחר העסקה כימצ'יינה תחזיק ב-60% ממניות מכתשים וכור תחזיק ב-40%. לאחר העסקה החברה תהפוך לפרטית. הבעיה של בעלי המניות מהציבור החלה בהסכם השני, שהוא הסכם הלוואה וחלק מהעסקה, לפיו כימצ'יינה תעמיד לכור הלוואה לתקופה של שבע שנים בגובה 960 מיליון דולר. השופטת קבעה בתחילת השבוע, כי נטילת החלק הזה (ההלוואה) מהווה הפרה של חובת ההגינות על ידי כור והיא לא זכאית לתמורה עודפת בגין מכירת המניות.

 

במהלך הדיונים עד כה הסכימו הצדדים שהסכום המינימלי יהיה 160 מיליון דולר. כור עצמה הצהירה כי על פי חוות דעתו של יצחק סוארי שווי ההטבה נע בין 183 ל-210 מיליון דולר. לאחר הגשת התביעה חוות הדעת תוקנה לסכום של 185-160 מיליון דולר. לעומת המספרים של כור, התובע הייצוגי הביא חוות דעת של פרופ' דן גלאי, שטוען כי הסכום שצריך להיות מחולק לציבור על ידי כור מסתכם ב-270 מיליון דולר.

 

מכתשים אגן פרסמה את דוחות הרבעון הראשון והציגה שיפור של 8% במכירות ל־780.5 מיליון דולר - המכירות הרבעוניות הגבוהות ביותר שלה אי־פעם. כמו כן הציגה צמיחה של 5% ברווח התפעולי ל־112.1 מיליון דולר ורווח נקי של 91.7 מיליון דולר - גידול של כ־30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


פורסם לראשונה 24/05/2011 11:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
מפעל מכתשים
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים