שתף קטע נבחר
צילום: index open

עיצוב פנים: לחיות בבית משותף ולהרגיש בוילה

זוג שחלם על בית פרטי עם גינה, רכש לבסוף דירה בלב הרצליה, שעוצבה בקו מודרני וחם עם נגיעות רומנטיות. הבונוס האמיתי: גג שמשתרע על שטח של 420 מ"ר

בדומה לזוגות צעירים רבים אחרים - גם בני הזוג נוה חלמו על בית פרטי עם גינה במרכז הארץ, אך הם הגשימו את החלום שלהם דווקא בלב העיר הרצליה: בחיפושיהם אחרי הבית המבוקש מצאו השניים דווקא דירה בשטח 120 מ"ר בלב הרחוב הראשי של הרצליה, שלמרבה ההפתעה כללה גם גג בשטח של 420 מ"ר.

 

לכל הטורים של ביקור בית

 

גם אם נדמה שמדובר בטעות, זה אכן שטח הגג. "הדירה נמצאת בבניין דירות מעל לספרייה העירונית של הרצליה, והגג של הדירה משתרע על הגג של הספרייה", מספרת מירב נוה, אם המשפחה, אדריכלית ומעצבת פנים במקצועה, שעיצבה את הדירה.

 

צילום: מירב נוה

 

למרות ואולי בגלל גודלו העצום של הגג, לא נעשה בו כל שימוש על ידי הדיירים הקודמים. כיום מתגוררים בה בני הזוג נווה, שנמצאים בשנות ה-30 לחייהם, יחד עם ילדיהם, תאומים בני שנתיים וחצי. "כשרכשנו את הדירה הייתי בהריון עם התאומים, והחלום שלי ושל בעלי היה ליצור עבורם גן עדן קטן. מקום שהם יוכלו לשחק בו בחופשיות ובביטחון, היא מספרת. 

 

מרחב הרמוני ונעים

כדי להתאים את הדירה לטעמם בחרו בני הזוג להרוס אותה לחלוטין ולבנות אותה מחדש. הבית חולק לשלושה אזורים עיקריים: חלל ציבורי, חלל פרטי וגינת גג. הקו העיצובי שנבחר לעיצוב הפנים הוא מודרני וחם, עם נגיעות רומנטיות, שנוצר בזכות שילוב בין קירות ווילונות לבנים ברובם, לבין צבעי רצפת הפרקט שעשויה מעץ אלון אמיתי והרהיטים השונים.

 

בכניסה לבית יש מבואת כניסה מוגדרת, שנפתחת לחלל הציבורי שכולל סלון, מטבח, פינת מחשב וחדר משחקים לילדים - כולם מעוצבים כחלל פתוח ומשתלבים למרחב הרמוני ונעים.

 

ארונות המטבח עשויים מעץ מצופה פורמייקה לבנה, ונטמעים בצבע הלבן של קירות הבית. בלב המטבח יש אי עשוי מעץ אלון מלא, שתוכנן על ידי מירב ונבנה על ידי נגר במטרה, "ליצור תחושה שהוא צומח מהרצפה", כפי שהיא מספרת. האי משמש כפינת אוכל ולהכנת מזון, סביבו יש כסאות בר לבנים, ומעליו זוג אהילים לבנים.

 

הסלון רוהט בספה בצבע בז' בצורת האות ר', שהוזמנה גם היא אצל נגר והובאה מהדירה הקודמת. כשולחן משמשת תיבה עתיקה שנרכשה בשוק הפשפשים, ולצידה מונחים פופים בצבעי אפור ופוקסיה, שנועדו לשבור את פלטת הצבעים ולהעניק לחלל זריקת צבע.

 

גג עם תחושת פרטיות

בחלל הפרטי של הבית נמצאים חדריהם של התאומים וחדר ההורים. הילדים ישנים בחדר משותף והוקצה להם גם חדר שמשמש כחדר משחקים. גם לחדרי הילדים וגם לחדר ההורים נבחרו רהיטים בצבעי לבן, שנטמעים בקירות ומהווים רקע לרהיטים ולאביזרים השונים.

 

סוויטת ההורים, נמצאת בפינה הכי רחוקה של הבית, בצמוד לחדר רחצה וליציאה אל לגג. הקו העיצובי של החדר הוא רומנטי, נקי ורך, וגם כאן מככב הלבן במלוא הדרו. את החלונות מכסים וילונות טול לבנים וכמעט שקופים, ובנוסף מוקם בו ארון קיר גדול, שכולל שידה, יחידת טלוויזיה ומיטה בסיסית בצבעי לבן.

 

היציאה לגג המרשים אפשרית דרך המטבח, הסלון וחדר השינה של ההורים. למרות שהוא נמצא בלב העיר, יש בגג תחושת פרטיות שמושגת בזכות העצים והשיחים שמקיפים אותו, כולל עצי פרי מניבים כמו לימון, אשכולית, גויאבה, אנונה וקרמבולה. תחושה זו מתעצמתם לאור המרחק בין הבניין לבניינים השכנים, ואיזור מקורה שרצפתו עשויה מעץ אורן והוא מחופה בפרגולה מעץ אורן, שצבועה בווש עתיק בגוון לבן בשטח של 110 מ"ר.

 

רצפת הגג חופתה בדשא סינתטי "כי זה הרבה יותר ירוק וחסכוני במים", ועל הגג פוזרו מתקני שעשועים קטנים לילדים כמו נדנדות ומגלשות, שצובעים את הגג הירוק ומזכירים לכולם למי מיועד הגג באמת.

 


הכתבה באדיבות www.bvd.co.il - פורטל עיצוב הבית מבית המגזין "בניין ודיור

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גג עצום בגודלו
צילום: מירב נוה
מומלצים