שתף קטע נבחר

ערבות המדינה ליצואנים תגדל בחצי מיליארד ד'

הגדלת הערבות לאשראי שמקבלים היצואנים להיקף של 1.75 מיליארד דולר אושרה בוועדת הכספים. יו"ר הוועדה, גפני: הערבות ליצוא אינה רק כלכלית אלא בעלת השלכות פוליטיות

ועדת הכספים אישרה היום (ד') להגדיל את ערבות המדינה לאשראי שמקבלים יצואנים בחצי מיליארד דולר. סגן החשב הכלל, ערן היימר, ביקש את הגדלת הערבות וציין שעד כה היקף הערבות עמד על מיליארד ורבע וכעת יגדל הגיבוי של המדינה לאשראי של היצואנים 1.75 מיליארד דולר. בנוסף אישרה הוועדה לבקשת האוצר מיליארד שקל כערבות מדינה לחברות הביטוח הפרטיות לטווח בינוני על מנת שיוכלו להרחיב את מרחב הביטוח שאיננו מבוטח כיום.

 

 

"היקף תוכנית הגיבוי הוא דרמתי ונועד לתת ליצואנים כלים שלא היה בידיהם קודם. זאת, לנוכח הביקושים הגדולים לאשראי ולערבות הנדרשת כתוצאה מחוסר הוודאות הכלכלית בעולם והמדינה רוצה לתת יותר ערבות לחברות המייצאות", אמר היימר. הערבות ניתנת לחברת "אשרא" המספקת את האשראי לתעשיינים.

 

חיזקיה ישראל, נציג התאחדות התעשיינים ביקש מיו"ר הוועדה, משה גפני (יהדות התורה) לדרוש מהאוצר בנוסף להגדלת הערבות גם להביא תוכנית סיוע מוגדלת ורחבה יותר ליצואנים, עקב השחיקה ברווחיותם כתוצאה מהיחלשות הדולר.

 

חברי הועדה ביקשו פרטים מנציג החשב הכללי אודות תהליך מתן הערבות ליצואנים. הוא ציין כי מדובר בוועדה שבוחנת כל עסקה לגופה. יו"ר הוועדה גפני אמר כי מדובר בצעד נכון לכל ישראל אשר יגדיל את הביטחון ליצואנים. "הערבות הניתנת ליצוא אינה רק כלכלית אלא בעלת השלכות פוליטיות, מאחר וסיוע זה נהוג ברוב מדינות העולם התומכות בתעשייה שלהן המייצאת למדינות אחרות", אמר. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
(ארכיון)
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים