שתף קטע נבחר

גם מכבי חיפה של 2011/12 תשרוד מהפכה?

כמו בקיץ הקודם, גם הפעם צפוי הסגל הירוק לעבור טלטלה: אלישע לוי צפוי להמשיך, אבל כמה משחקניו מתנדנדים. דבאלישווילי, מסיללה, רפאלוב וחמד צפויים לעזוב

למרות שזכו באליפות מתוקה, במכבי חיפה נמנעים מלסכם את העונה הנוכחית. הרצון לזכות גם בגביע המדינה ולהשלים דאבל ראשון לאחר 20 שנים דוחה את תחילת ההכנות לקראת העונה הבאה, שיחלו מיד לאחר מכן. אז גם צפוי יעקב שחר, אם לא יקרה משהו יוצא דופן, להודיע רשמית על המשך דרכו של אלישע לוי.

 

 

שחר טרם הודיע על המשך העסקתו של לוי, אך קשה להאמין כי לא ישאיר בקבוצה את המאמן שהביא לו אליפות שנייה בשלוש שנים. כמו סיום העונה שעברה, גם הפעם צפוי הסגל הירוק לעבור שינוי לא קטן. הראשון שצפוי לעזוב הוא הקשר הקולומביאני ג'ון קולמה. לבקשתו, לא נכלל קולמה בסגל כבר מספר שבועות ובתום השנה יעבור לעירוני קריית שמונה.

 

החלוץ ולדימיר דבאלישווילי מבוקש בקבוצות ברוסיה ובחיפה מעריכים כי יעזוב. לדבאלישווילי חוזה לעונה נוספת וחיפה צפויה להרוויח סכום לא מבוטל על מכירתו. המגן פיטר מסיללה יסיים בעונה הבאה את חוזהו בחיפה, למרות זאת גם כאן מאמינים הירוקים כי יעזוב לאירופה. מספר קבוצות פרמייר-ליג הביעו בו עניין, אך טרם נתקבלה הצעה קונקרטית.

 

החלוץ תומר חמד מבוקש מאוד במכלן הבלגית, שהציעה לו חוזה מפתה במיוחד. לחמד אין חוזה לעונה הבאה והוא למעשה שחקן חופשי. החלוץ מתלבט אם לעבור לבלגיה או להמשיך בחיפה, שעשויה לשחק בליגת האלופות. החלוץ יזכה לחשיפה גדולה יותר בצ'מפיונס ואולי יוכל לעבור לנצל זאת כדי לעבור לליגה בכירה יותר. בכל מקרה, חמד נותן עדיפות לחיפה ולא ישחק בקבוצה אחרת בארץ. הדעה הרווחת בקבוצה היא גם ליאור רפאלוב, שנתן עונה גדולה, יעזוב לקבוצה באירופה.


תומר חמד מול ק"ש. חושב על בלגיה, מעדיף את חיפה (אלי אלגרט)

 

עדיין לא ברור אם הבלם אריק בנאדו, שהפגין העונה יכולת יוצאת מן הכלל וייצב את ההגנה החיפאית מאז נכנס להרכב, ימשיך בעונה הבאה. בחיפה מקווים כי בנאדו בן ה-37 וחצי ימשיך עונה נוספת, אך בשל גילו בכל מקרה לא יבנו עליו כבלם ראשון. הקפטן יניב קטן, שסבל העונה מפציעה טורדנית ומסוכנת בגב, ימשיך ככל הנראה עונה נוספת

 

בחיפה מתכוונים לצרף בלם, קשר וחלוץ זרים. למעשה נראה כי חיפה תשחק עם שני בלמים זרים, פילאבסקי וזר נוסף שיגיע. אייל גולסה ועידן ורד צפויים להוביל את הקישור החיפאי, לצד גוסטבו בוקולי הוותיק וגם סיידו יאיא, שהתגלה כשחקן מצוין.


ליאור רפאלוב. שואף להתקדם מעלה, מעלה, מעלה? (אלי אלגרט)

 

טאלב טוואטחה יקבל את המושכות אם מסיללה יעזוב ובחיפה שוקלים לצרף מגן שמאלי נוסף לסגל. החלוץ מוחמד גאדיר, שלא השתלב בהרכב בשליש האחרון

של הליגה ומיעט לעלות מהספסל במחזורים האחרונים, עשוי לבקש לעזוב. לגאדיר חוזה משודרג לשנים הקרובות ואם יעזוב יהיה זה בהשאלה בלבד, מאחר ובחיפה בונים על כישרונו של החלוץ המהיר לשנים הבאות. הבלם שי מימון צפוי לעזוב גם כן, כמוהו גם עלי עותמאן וסינטיאהו סולליך.

 

מבחינת רכש ישראלי, על הפרק נמצא בשלב הראשון החלוץ וויאם עמאשה מק"ש. עמאשה צד את עיניהם של החיפאים העונה ומשא ומתן עימו יחל כבר בימים הקרובים. גם שמו של ניר נחום ממכבי נתניה עלה כמועמד. המגמה של שילוב שחקנים צעירים תמשך גם העונה ומקבוצת הנוער יעלו לסגל הייתם חלבי וערן רוזנבאום.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלישע לוי
צילום: אלי אלגרט
מומלצים