$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו בחיפה נשארת בליגה עם 89:96 באשקלון

ווילקרסון (24) ולנדסברג (22) סידרו 1:3 בסדרה. גורקה: "מרשה לעצמי ליהנות". אלי רבי ירד ליגה: "זה עצוב מאד"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  15.05.11 - 22:39

זהו, יש לנו יורדת. עירוני אשקלון תשחק בשנה הבאה בליגה הלאומית לאחר שהפסידה 96:89 הערב (ראשון) 3:1 בסדרת ההישרדות למכבי חיפה. האשקלונים לא הצליחו לשמור על הבית במשחק הרביעי והשאירו את החבורה מהכרמל בליגת לוטו. בסופו של דבר הקבוצה שסיימה במקום האחרון בעונה הסדירה היא זאת שיורדת ואם נסתכל על הסטטיסטיקה שלה השנה, הירידה הזו היא לא ממש הפתעה: 21 הפסדים מ-27 משחקים במהלך העונה (בתוספת 3 מ-4 בסדרה הזו) והפרש סלים של מינוס 195. בקיצור ציון נכשל.

"זו פעם ראשונה שאני מרשה לעצמי ליהנות מניצחון. נשארנו בליגה ואני רוצה להודות לכל השחקנים שעשו עבודה נהדרת", אמר מיקי גורקה. "זה מועדון שחשוב לליגה. אני מקדיש את זה לאוהדים שלנו. אני שמח שסיימנו את העונה בטעם טוב".

אלי רבי היה כמובן מאוכזב מאוד: "זה לא נעים, עצוב אפילו. הגענו לסדרה והאמנו שאפשר לנצח את חיפה, אבל בשני המשחקים האחרונים חיפה היתה נהדרת. החבר'ה מאוכזבים מאוד. בחצי השני הם העלו את רמת האגרסיביות, עשו סלים קלים והענישו אותנו. אשקלון צריך להיות בשישייה המובילה של הכדורסל".

שחקנים כמו דרור חג'ג', ארז מרקוביץ', קורי קאר וגור פורת, שכבר שנים נלחמים בליגה הבכירה ייצטרכו לעזוב או להילחם בקרבות של הליגה השניה. אלי רבי הגיע באמצע העונה, אבל גם הוא לא הצליח לעזור לקבוצה שהיתה חברה קבועה בליגה הבכירה, אך השנה פשוט לא התרוממה. גם השחקנים של מיקי גורקה לא נראו טוב העונה ולאור ההצלחה בשנתיים האחרונות, זו היתה עונה מאכזבת ביותר עבורם.

למרות זאת, היא הצליחה להתעלות ברגע החשוב - הקרב על חייה. גם הערב היא הצליחה לחזור מפיגור של 15 נקודות אחרי מחצית ראשונה מצויינת של המארחת. לא ברור מה גורקה אמר במחצית אבל החצי השני היה נראה אחרת לגמרי. משחק ההגנה והריבאונד השתפרו ובתוספת יכולת מצויינת של וולקרסון (24 נק'), לנדסברג (22 נק') וג'קסון (19 נק') המומנטום עבר צד בדרך לניצחון.  

הירבו לקלוע לחיפה: טיילר ווילקרסון 24, סילבן לנדסברג 22, ג'רמיין ג'קסון 19, אבי בן שימול 15. לאשקלון: קורי קאר 21, רודני גרין 20, גור פורת 17, דרור חג'ג' 12.

מהלך המשחק
מכבי חיפה עלתה עם חמישיה שכוללת את רובינסון, ג'קסון, ווילקרסון, לנדסברג וכדיר. בצד השני, אשקלון עלתה עם חג'ג', מרקוביץ', פורת, טרל וקאר.

המשחק נפתח עם נקודות של ישראלים משני הצדדים: כדיר קלע מקרוב וגור פורת החזיר עם שלשה. טרל עם שתי נקודות סידר יתרון 7:11 אבל החיפאים החזירו בריצת 0:7 בראשות לנדסברג. המומנטום עבר מצד לצד אחרי שלשה של קאר בדרך ליתרון 14:18. מהלך נפלא של חג'ג הסתיים בהטבעה של מרקוביץ' והמשחק נשאר צמוד. רודני גרין הצליח ללכת עד לסל ממש לפני הבאזר, 23:26 למארחת בתום הרבע.

צפו בתגובות בסיום המשחק--->

הרבע השני התחיל עם סל של חג'ג' ולאחר מכן המשחק התחמם כתוצאה מעימות בין קאר וג'קסון. המארחת נראתה טוב יותר בתחילת הרבע והגדילה את היתרון ל-5 נק' כששתי הקבוצות רצות למתפרצות ובהמשך, עלתה כבר ל-29:38 אחרי שלשה גדולה של קאר. רובינסון צינן את המומנטום של האשקלונים עם צליפה מחוץ לקשת השלוש, אבל החיפאים שילמו שוב ושוב על הסגירה הרעה שלהם בריבאונד. עם הבאזר חג'ג' חדר בין שלושה וסחט סל ועבירה בדרך ליתרון שיא בהפסקה, 38:50.

המחצית השניה נפתחה עם שלשה של קאר ובצד השני, ג'רמיין ג'קסון החזיר עם 4 נקודות רצופות. גורקה כנראה דירבן את שחקניו בהפסקה כי אחרי סל של לנדסברג ההפרש הפך לחד ספרתי (8). קליעות עונשין של בן שימול וסל של ווילקרסון קבע מהפך 58:61 לאורחת. החבורה של אלי רבי נתקעה בהתקפה והמומנטום הירוק המשיך עד לסיום הרבע, 69:71 לירוקים.

קאר החזיר את היתרון למארחים שחייבים ניצחון בתחילת הרבע, אבל זה לא ממש עזר מול שלשה של בן שימול ודאנק של ווילקרסון. ההפרש של חיפה גדל כאשר רק שלשה של רודני גרין השאירה תקווה בצד של אלי רבי. חיפה לא היתה מוכנה לאבד את היתרון והזרים שלה שלטו במשחק עד לסיום, 89:95 ששולח את אשקלון ללאומית.