שתף קטע נבחר

צילום: אלי אלגרט

מכבי ת"א דרסה את ריאל - ועלתה לגמר היורוליג

אידסון (19 נק') ושחורציאניטיס (16) כיכבו, הצהובים מחצו את הספרדים 63:82 ועלו לגמר הפיינל פור. רק פנאתינייקוס מפרידה ביניהם לגביע השישי

אחרי שלוש שנים - מכבי תל אביב שוב בגמר היורוליג. העונה הארוכה והמשכנעת של הצהובים יכולה להסתיים ביום ראשון הקרוב עם גביע אירופי שישי לרזומה. הערב (ו') עשו דייויד בלאט וחניכיו צעד גדול ומשמעותי לעבר התואר הנכסף, אחרי ניצחון גדול 63:82 על ריאל מדריד בחצי גמר הפיינל פור.

 

 

הניצחון ה-16 של מכבי העונה במפעל האירופי הבכיר הגיע אחרי מחצית שנייה נהדרת (31:50), עליונות ברורה ביציעים ולמרות יום חלש מהקו. מנגד, הבלאנקוס, ששוב כשלו ברגע האמת, הותירו את ספרד ללא נציגה בפיינל פור הביתי במדינה.

 

 

הצהובים, שזכו עד כה בחמישה גביעי אירופה, יפגשו ביום ראשון את פנאתינייקוס בגמר ויקוו להניף את הגביע בפעם הראשונה. זאת לראשונה מאז הקבוצה הגדולה של פיני גרשון, אנתוני פארקר ושרונאס יאסיקביצ'יוס ב-2004/05.

 

צילום: עוז מועלם

 

 

מהלך המשחק

סופוקליס שחורציאניטיס וצ'אק אידסון פתחו לא טוב את המשחק, אנטה טומיץ' דווקא כן. ארבע נקודות היו לסנטר הקרואטי של ריאל בדרך ליתרון 3:6 (3). הספרדים יכלו עוד להגיד את הפער, אבל שתי הקבוצות לא ממש מצאו את הטבעת. אחרי חמש דקות הסקור הנמוך דיבר בעד עצמו, 5:6 לריאל.


בורשטיין, מירוטיץ' ובלו רודפים אחרי הכדור (צילום: עוז מועלם)

 

מכבי קלעה באחוזים נוראים מהקו (1 מ-5 בעשר הדקות הראשונות), אבל נקודה אחת של פארגו העלתה את מכבי ליתרון ראשון במשחק, 10:11. שלשה

 של פניני הקפיצה לפלוס ארבע וגם שתי עבירות בלתי ספורטיביות (אחת על פישר ושנייה על טומיץ') לא מנעו יתרון צהוב בסיום הרבע, 12:14.

 

השלשה השלישית של פניני במשחק הריצה את מכבי קדימה ובעיקר הקפיצה שוב את הקהל הצהוב שמילא את הפלאו סנט ג'ורדי בברצלונה. דאנק אדיר של שחורציאניטיס המשיך את המומנטום בדרך ל-14:22 (13), דבר שאילץ את עמנואלה מולין להזעיק פסק זמן בהול.


בלאט ופארגו מדסקסים על הפרקט בברצלונה (צילום: עוז מועלם)

 

פריג'יוני חזר ממנו בטירוף. שתי שלשות של הגארד הוותיק וליי-אפ של פליפה רייס כבר השוו את התוצאה ל-24:24 (16). בלאט שלח את ריצ'ארד הנדריקס לפרקט והאחרון החזיר לו עם ארבע נקודות רצופות. שחורציאניטיס (8 נק' עד ההפסקה) עשה גם הוא את העבודה מתחת לסלים. 29:32 במחצית.

 

סוארס צימק לנקודה, ממש בפתיחת הרבע השלישי, מכבי נתקעה בהתקפה, אבל הגיעה שלשה אדירה של אידסון ששוב סחפה את הקבוצה של בלאט קדימה. מהלך שלוש נקודות של סופו ודאנק מרשים של פארגו כבר קבעו 32:40 (23).


פניני והנדריקס מפריעים לרודריגס לראות היכן הכדור (צילום: עוז מועלם)

 

ריאל, כטיבן של קבוצות בפיינל פור, לא אמרה נואש. מהר מאוד היא צימקה לשתיים בלבד ופריג'יוני אף החטיא שלשה שיכלה להפוך את התוצאה. מרגע זה, אלה היו הדקות של מכבי. נקודות של הנדריקס ובעיקר התעוררות של אידסון העלו את הצהובים ליתרון דו-ספרתי, 43:53 (28) ו-47:55 (30).

 

השלשות המשיכו להיכנס ומכבי לא הסתכלה לאחור. בלו ואדיסון, במחצית שנייה נהדרת, צלפו מכל טווח בדרך לפלוס 18, 51:69 מדהים (35). האוהדים של ריאל כבר ארזו את הדברים והחלו לאט-לאט לצאת מהאולם.


הנדריקס עולה לעוד גג מול שחקני ריאל (צילום: עוז מועלם)

 

החבורה בצהוב-כחול המשיכה ללחוץ על הדוושה. הפער כבר חצה את פער ה-20 הפרש ואפילו דריק שארפ בן ה-39 נכנס לפרקט כדי לחוות את האירוע (ולקלוע שלשה, איך לא). בסיום: 63:82 למכבי תל אביב, שמעפילה לגמר היורוליג.

 

קלעו למכבי תל אביב: אידסון 19 (8 ריבאונדים), שחורציאניטיס 16, פניני 14, פארגו 13 (7 אסיסטים), בלו 10, הנדריקס 6, שארפ 3, אליהו 1. לריאל מדריד: טומיץ' 17, רייס 15, פריג'יוני ויול 9 כל אחד, סוארס 8, טאקר 3, פישר 2.

 


פורסם לראשונה 06/05/2011 21:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גיא פניני מול ריאל
צילום: עוז מועלם
מומלצים