שתף קטע נבחר

גל אברהם: "בכדוריד הישראלי אין יתרון ביתיות"

שחקנה של מכבי ראשל"צ דרוך לקראת המשחק השלישי בגמר יד מול אס"א ת"א, שייערך ב'בית מכבי': "צריכים להגיע מהדקה הראשונה, לא ה-20". בוטנקו: "נצטרך לשחק התקפות מסודרות"

האכזבה מאי העפלתה של הפועל ראשון לציון העונה לגמר יד מול מכבי ראשון לציון, שמנעה דרבי בסדרת הגמר, התפוגגה לאחר המשחק הראשון של הצהובים בסדרה מול אס"א תל אביב, שניצחה 32:33 את האלופה בבית מכבי.

 

 

אם האכזבה לא התפוגגה לאחר משחק מספר 1, אז בוודאי לאחר המשחק השני, בו הצליחה מכבי ראשל"צ לחזור מפיגור, ניצחה 29:33 באולם האוניברסיטה בתל אביב והשוותה ל-1:1. השחקנים אף לא "אכזבו" בהתלהטות היצרים, כאשר בתום שני המשחקים התפתחו מהומות על הפרקט.


יואב נאמן מנסה לחסום את דן נתן, במשחק השני בסדרה (דרור עינב)

 

שתי הקבוצות יתמודדו מחר (ו', 16:00, ספורט 5) במשחק מספר 3 בבית מכבי. כל אחת מהן תשמח לעלות ליתרון בדרך למשחק רביעי, שניצחון בו יקנה להן אולי תואר שלישי ברציפות (מכבי) או ראשון מאז 2002 (אס"א).

 

"במשחק השני לא שיחקנו נכון במחצית השניה, נתנו להם כדורים לידיים וכתוצאה מכך הם חזרו למשחק וניצחו", אמר ל-ynet מאמן אס"א ת"א, אולג בוטנקו. "נצטרך לשחק התקפות מסודרות, כמו במשחק הראשון, להגיע למצבים טובים וכמובן לרדת להגנה כמו צריך אם אנחנו רוצים לנצח בראשון לציון".


בוטנקו. "לא התלוננתי ולא אתלונן על השופטים" (צילום: דרור עינב)

 

אנשי אס"א ת"א תקפו השבוע בתקשורת את אנשי מכבי ראשל"צ, בטענה כי אלופת המדינה נהנית מזכויות יתר אצל השופטים. "לא התלוננתי ולא אתלונן על השופטים", אמר בוטנקו והוסיף: "אני לא חושב שיש איזושהי מאפיה של ראשון לציון באיגוד השופטים, אבל בהחלט היו כמה שריקות במשחק השני שלא היו ברורות לי".

 

רשימת הפצועים של שתי הקבוצות נותרו בעינן: באס"א ייעדר תום מטלון, שסיים את העונה בגלל קרע ברצועה, ואילו במכבי יחסר גיל יעקב, שפרק את האגודל וגמר גם הוא את העונה טרם הזמן.


גיל יעקב. ימשיך להיעדר בשורות מכבי ראשל"צ (צילום: אורן אהרוני)

 

אחד השחקנים שהיה אחראי על הקאמבק של ראשון לציון במשחק השני, היה הקיצוני גל אברהם, שהבקיע שבעה שערים. "הקבוצה צריכה את כולנו במצב טוב. אס"א הוכיחה השנה שלא חשובים השמות ולא משנה מי מבקיע או חוטף, אלא צריך להיות קבוצה. כך לקחנו את כל התארים שלנו ועל זה תוכרע גם הסדרה הזאת", אמר השחקן לאתר איגוד הכדוריד.

 

"עד עכשיו המשחקים היו חימום, ועכשיו מתחילה סדרה שוויונית לגמרי של הטוב מ-3", המשיך אברהם. "אני לא חושב שבכדוריד הישראלי יש דבר כזה יתרון ביתיות. שחקני שתי הקבוצות שיחקו יחד ולחוד בכל מיני אולמות בארץ, והקהל מלווה אותנו ונותן לנו תחושת ביתיות בכל אולם. אם היה מקום, היינו מביאים 1,000 איש גם לאוניברסיטה. יש קהל לענף הזה".

 

אברהם יודע ששתי המחציות השניות בשני המשחקים היו הטובות של קבוצתו, אולם על מנת לזכות באליפות יצטרכו הוא וחבריו להיות מרוכזים מהשריקה למשחק. "כדי לנצח את הסדרה אנחנו צריכים לבוא מהדקה הראשונה ולא מהדקה ה-20. פתיחת המשחק שלנו לא היתה טובה עד עכשיו", אמר הקיצוני והדגיש גם את חשיבות המשחק ההוגן: "לא פחות חשובים הם ההוגנות והכבוד בין השחקנים, צריך לזכור שזה רק ספורט. אנחנו הפנים של הענף וילדים רואים אותנו ולמדים מאיתנו איך להתנהג".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים