שתף קטע נבחר

גידול של 20% בפירות הקיץ: המחירים יירדו

מדובר ביבולי אפרסק, משמש ונקטרינה, שקיבלו מספיק מנות קור בחורף, ולכן ישווקו 15-10 טון יותר פירות מאשר בשנה שעברה, וצפויה ירידה קלה במחירים למרות שהברד האחרון בצפון פגע ביבולים

החורף הזה היה טוב לפירות, ויהיה גם טוב למחירים. בניגוד לחורף אשקד, חורף 2011 היה קר דיו, על כן יבול פירות הקיץ – אפרסקים, משמשים, נקטרינות - צפוי להיות השנה גבוה ב-20% לעומת השנה שעברה, כך מעריך מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל.

 

מי רוצה נקטרינה רקובה וק"ג עגבניות ב-23 שקל? >>

 

לדבריו, החורף החולף סיפק למטעי הפירות מנה נאה של לילות וימי קור רציפים, שהכרחיים להתפתחות התקינה של הפרי. לפיכך כמויות פירות הקיץ בשווקים צפויות לגדול ב-10-15 אלף טון ביחס לשנה שעברה ורמת המחירים תהיה נוחה יותר לצרכנים, בניגוד למחירי פירות הקיץ בקיץ שעבר שהרקעו שחקים.

 

"את הנתונים האלה יש לסייג מעט, מפני שממש לאחרונה ירד ברד בצפון, ונגרמו נזקים", אמר אשל ל-ynet. "בנוסף, עד שלא מתחילים למכור את הפרי, מאוד קשה לדעת מה יהיה מחירו. אני מעריך שתהיה ירידה קטנה במחירים, לא גדולה".

 

גם מחירי הענבים צפויים לרדת. ענבי תחילת העונה מגיעים מהבקעה, שם יבול הענבים היה נמוך, לכן כרגע המחירים גבוהים. ענבי המשך העונה יגיעו מחבל לכיש, שם הייבול טוב, ולכן המחירים ירדו. בענפי הפירות סובטרופים, מנגו, אבוקדו וליצ'י, צפוי יבול סביר ואף גבוה בחלק מהמטעים בזכות האביב הנוח שלא מלווה בחמסינים קשים עד עתה.

 

אשל מוסיף שהחלטת רשות המים להחזיר לחקלאים את כמויות המים שקוצצו בשנים הקודמות ולהעלות את הקצאת המים השפירים ל-470 מלמ"ק, תסייע למגדלים לשמור על היקפי הגידול. "קיצוץ נוסף היה עלול להיות הרה אסון לענף המטעים ולגרום לנזק ארוך טווח. המחיר הגבוה של המים הוא תמריץ חזק דיו לצמצום צריכת המים ואין צורך בקיצוצים מנהלתיים נוספים", אמר אשל. הערכת יבולים כללית בכל הענפים מבוצעת בימים אלה על ידי מדריכי שה"ם ותוצג בקרוב בישיבת סיכום במשרד החקלאות.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מחירי האפרסקים בשנה שעברה
צילום: מירב קריסטל
משמש: המחיר ירד
צילום: index open
מומלצים