שתף קטע נבחר

לאחר פנדלים: נתניה העפילה לחצי גמר הגביע

הקבוצה של ראובן עטר הצטרפה להפועל ת"א ולקריית שמונה בפיינל-פור לאחר 1:4 (1:1) על מ.ס. אשדוד בדו קרב מהנקודה הלבנה. אריאס הדף שני פנדלים וקלקל למזרחי את הבכורה המחודשת בקבוצה מעיר הנמל. מקרייב ומוגרבי כבשו מוקדם יותר

המלך קרלוס. מכבי נתניה הפכה הערב (ד') לקבוצה השלישית שמבטיחה את מקומה בחצי גמר גביע המדינה, זאת לאחר שגברה 1:4 על מ.ס. אשדוד במשחק שהוכרע בפנדלים (1:1 בתום 120 דקות).

 

 

הנתנייתים, שביום ראשון האחרון השיגו את הכרטיס לפלייאוף העליון, נקלעו לפיגור כבר בדקה החמישית מרגליי דימיטאר מקרייב. אחרי שלחצו במשך רוב דקות המשחק אולם נתקלו ביום מצוין של שוער אשדוד, אופיר מרציאנו הצעיר, השיגו המארחים את השיוויון המיוחל בדקה ה-80, באדיבותו של פיראס מוגרבי המחליף.

 

משלא הושגה הכרעה בתום 90 דקות, המשחק נכנס לו להארכה ובהמשך לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה - אז התעלות של שוער נתניה קרלוס אריאס, שהדף בעיטות של משה אוחיון ועידן סרור, צירפה את המארחת להפועל ת"א ולעירוני קריית שמונה בחצי הגמר ובו במקביל הרסה ליוסי מזרחי את הבכורה בקדנציה המי יודע כמה שלו באשדוד.

 

מהלך המשחק

דקה 3': קובי דג'אני ניסה את מזלו בבעיטה חופשית מ-20 מטרים - הכדור שרק בסמוך לפינה השמאלית של אופיר מרציאנו.

 

5': גול! 0:1 למ.ס. אשדוד. למרות פתיחה טובה של המארחים, דווקא הקבוצה מעיר הנמל היתה זו שנטלה את היתרון. מריאנו קפוארלה כשל בניסיון להרחיק מתוך הרחבה והכדור הגיע לעברו של דימיטאר מקרייב, שמ-16 מטר בעט בקשת מעל לקרלוס אריאס ופנימה. יופי של שער.


מקרייב חוגג את היתרון המוקדם עם קפילוטו ואמברוז (עוז מועלם)

 

18': כדור ארוך של דג'אני הותיר את אחמד סבע חופשי ברחבה, זה המשיך בבעיטה מהאוויר מזווית קשה אך החטיא את המסגרת.

 

27': נתניה המשיכה ללחוץ - טל מעבי מסר לניר נחום שהניף את רגל שמאל מקצה הרחבה, הכניע את מרציאנו, אך הכדור חלף סנטימטרים מעל המשקוף.


אאוץ'. קובי דג'אני בולם בפניו את הדהרה של עופר ורטה (עוז מועלם)

 

33': עוד התקפה מסוכנת של המארחים ושוב סבע נותר במצב מצוין בסמוך לתיבת החמש, אך רגל אשדודית מנעה ברגע האחרון שיוויון בקופסא.

 

40': דג'אני, הטוב שבשחקני נתניה במחצית הראשונה, סובב מ-18 מטר כדור נפלא ששפשף את העמוד ויצא החוצה.


אופיר מרציאנו מונע מאחמד סבע את השיוויון (עוז מועלם)

 

59': סבע, בפעם השלישית במשחק, מצא את עצמו בודד מול מרציאנו, אלא שהבעיטה של החלוץ נהדפה ע"י השוער האשדודי.

 

69': אחרי כל כך הרבה החמצות, סבע החליט לפרגן גם לחברים. החלוץ מצא את דלה ימפולסקי חופשי לגמרי באגף שמאל, זה הכניע את מרציאנו, אבל עופר ורטה היה על קו השער כדי להרחיק ברגע האחרון.


פיראס מוגרבי והחברים חוגגים לאחר שער השיוויון (עוז מועלם) 

 

80': גול! נתניה משווה ל-1:1. הצדק נעשה. אחרי כל כך הרבה החמצות, המארחת סוף סוף השיגה את השיוויון שלו היתה ראויה. ניר נחום חתך בכדור ענק את קו ההגנה של אשדוד וכל שנותר לפיראס מוגרבי המחליף היה לגלגל את הכדור מקרוב לרשת. הפעם מרציאנו המצוין לא הצליח להושיע.

 

90': איזו הזדמנות אדירה לימפולסקי לשלוח את נתניה לחצי הגמר, אלא שהבעיטה שלו, משמונה מטרים ובאין מפריע, חלפה מעל השער.


משה אוחיון לא מבין איך הניצחון חמק מבין ידיו (עוז מועלם)

 

4'+90': אשדוד כמעט שגנבה ניצחון, אך עידן סרור נגח מקרוב החוצה. מיד לאחר מכן שרק איתן תבריזי לסיום 90 הדקות ושלח את המשחק להארכה.

 

103': לא להאמין. מוגרבי, כובש שער השיוויון, הכניע בשנית את מרציאנו אך העמוד מנע מהפך. אוראל דגני, שהחל את ההתקפה בסלאלום נאה, בעט את הכדור החוזר החוצה. אלילת המזל שוב חייכה לבחורים של מזרחי. עד לדקה ה-120 לא הושגה הכרעה והמשחק נגרר לדו קרב בעיטות מהנקודה הלבנה.


יוסי מזרחי. לא יזכור לטובה את הבכורה המחודשת (צילום: עוז מועלם) 

 

פנדלים

סבע בעט שמאלה, מרציאנו הימר על הפינה הנכונה, אך הכדור פגע בעמוד ונשק לרשת - 0:1 לנתניה.

מקרייב שלח את אריאס שמאלה ואת הכדור לפינה הימנית - 1:1. 

עשור בעט מצוין לפינה השמאלית הגבוהה - 1:2 לנתניה.

אוחיון בעט חזק שמאלה, אריאס הדף מצוין ושמר את נתניה ביתרון - עדיין 1:2.

עזרא שלח את הכדור אל בין חיבורי הקורות, מרציאנו לא יכול היה להושיע - 1:3 לנתניה.

סרור בעט חלש וגרוע ימינה, אריאס היה עירני והדף פנדל שני ברציפות.

דגני בעט היטב שמאלה, מרציאנו נכנע - 1:4 לנתניה שעולה לחצי הגמר.

 

הרכבים

מכבי נתניה: קרלוס אריאס; אוראל דגני, ליאוניד קרופניק, מריאנו קפוארלה, טל מעבי; קובי דג'אני, עומרי בן הרוש (חן עזרא, 35'), ניר נחום (מאור עשור, 99'), דלה ימפולסקי; אחמד סבע, סרגיי טרטיאק (פיראס מוגרבי, 59').

 

מ.ס. אשדוד: אופיר מרציאנו; עופר ורטה, אפא אמברוז, ניסו קפילוטו, רחמים צ׳קול; סטפן קינג, ניר ביטון (עמנואל סארקי, 70'), משה אוחיון, בן בוטבול (עידן סרור, 85'); עידן שריקי (עידן שדה, 75'), דימיטאר מקרייב.


פורסם לראשונה 20/04/2011 17:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריאס חוגג
צילום: עוז מועלם
מומלצים