שתף קטע נבחר

לשים את הראש בסטייל - כך תעצבו חדר שינה

מקמו את המיטה בקו אלכסוני אל הדלת, המנעו מהעמסת ריהוט כבד וצבעים צעקניים, ואל תמקמו מראה מול המיטה, כדי שלא תיבהלו מעצמכם אם תתעוררו באישון לילה - כך תעצבו מחדש את חדר השינה

כשליש מחיינו אנו מבלים בחדר השינה, ולא בכדי: השינה חיונית לקיומנו ולתפקודנו התקין, וההשפעה שלה נוגעת גם למצב הרוח של כולנו ולמראה החיצוני שלנו. האינטימיות והפרטיות שבחדר השינה, נותנים לנו סוג של מפלט משגרת היום יום ועוזרים להחזיר את השפיות וצבירת אנרגיה. כך תעצבו מחדש את חדר השינה ותהפכו אותו לחלום משלכם.

 

מדריכי עיצוב נוספים:

 

מיקום הרהיטים בחלל

נוחות ופונקציונליות הפכו לנקודות קריטיות בעיצוב חדר השינה. בגלל שארונות הקיר המסורתיים לרוב כבר אינם בנמצא ואינם מכבידים על החדר, הופכת המיטה לפריט המרכזי והגדול ביותר בחלל. ולכן פתרונות העיצוב מתמקדים בצמצום האביזרים המשלימים סביבה, כמו שידות הצד, למען התנהלות נוחה ונעימה יותר.

 

כדי לייצר פרטיות בחדר כדאי למקם את הרהיטים באופן שלא יפריע לזרימה בחלל. לא מומלץ להעמיס בחדר רהיטים ואביזרים רבים, וכדאי להימנע מריהוט גדול וכבד במיוחד.


לא צריך לקום מהמיטה. נטורה 

 

את המיטה כדאי למקם בקו אלכסוני לדלת, כך שפניכם לא יופנו ישירות אליה, אך עדיין תהיה בטווח העיניים. בנוסף, כדאי להימנע מלמקם אותה תחת החלון, ובאין אפשרות אחרת מומלץ לחפות את החלון כליל בזמן השינה.

 

שמרו מרחק מספיק בין מרגלות המיטה לבין קירות או רהיטים, כדי להימנע מתחושת צפיפות.

 

צבע וסגנון

לגוונים הנבחרים בחדר השינה השפעה מכרעת על השינה שלנו, על האנרגיה ועל מצב הרוח. משום כך חשוב לבחור בקפידה את הצבעים בחדר ולשמור על עיצוב נקי ולא צעקני מדי, בתוספת מגע אישי, שישתלב עם מכלול הפריטים בחלל.

 

גווני אדמה חמים מומלצים לעיטור קירות החדר, אך כדאי שלא להכביר בגוונים כהים ועזים בחדר זה. הצבע האדום על שלל גווניו נחשב לצבע ממריץ ואנרגטי, ולכן מומלץ לשלבו בחלל במינונים נמוכים בלבד. 


לא צריך לצאת לצימר. Midi Interiors

 

גוונים עמוקים וחזקים ממשפחת האדומים, כמו בורדו, ארגמן וורוד עתיק נתפסים כחושניים ומעוררי תאווה ויוסיפו לחדר השינה ממד של עומק וחמימות. גוונים פסטליים רכים כגון ורוד בהיר, סגלגל או מוקה יעניקו תחושה נינוחה ורומנטית.

 

חשוב שלא להתמהמה עם בחירת הצבעים בחדר ולהותיר את קירותיו לבנים וחפים מצבע, מה שלדעת מומחים אינו מעורר השראה ועלול להשפיע על החלומות ועל תת-המודע.

 

טרנדים

הסגנון הרווח בעיצוב חדרי השינה הוא הסגנון המינימליסטי, שמאופיין בצבעים טבעיים ורכים בשילוב חומרים בסיסיים כגון עץ וקש.  


מאוורר ונקי. קמחי תאורה

 

חדרי שינה נקיים וקרובים לרצפה בסגנון יפני, או חדרי שינה בסגנון טבעי, הם הנפוצים ביותר ובעלי העיצוב השליו והרגוע מכל.

 

גם טרנד המנומרים שחזר לאחרונה, מתאים לחדר השינה אם כי במינונים קטנים וסולידיים ביותר - כשטיח בחדר, ככיסוי מיטה או בדמות אהיל בהדפס מפתה.


מיטה מרחפת. קטלאן איטליה בדיזיין סנטר

 

תאורה

על התאורה בחדר השינה למלא את שלל ייעודיה, החל מתאורה פרקטית ומרכזית, שתהיה טובה לביצוע המטלות השגרתיות בחדר, וכלה בתאורת אווירה אינטימית ורכה שתהיה זמינה בכל שעה משעות היממה.

 

אפשר להדגיש חלקים נבחרים מהחדר כמו מדפים או שידות באמצעות תאורת לדים, המספקת תאורה עמומה שאינה מחממת, הטובה גם כתאורה קלילה לצפייה בסרט.

 

מנורות קריאה עשויות להוסיף סגנון ייחודי ואפשר לרתום גם אותן לעיצוב האווירה בחלל. כך למשל, נברשת גדולה ונוצצת תמלא את החדר באור יקרות ותשרה בו אווירה מלכותית, מנורות קריאה בשילוב מתכת עתיקה וקריסטלים תוסיף ממד קסום ורומנטי בחדר, ואילו גופי תאורה בשילוב אהילים מבדים צבעוניים ואווריריים יזרקו אור מסתורי ומפתה. כל אלה יעזרו למצב את חדר השינה כמקום קסום ומעורר השראה. 


גופי תאורה שיוצרים אווירה נעימה. LUCE תאורה

 

מומלץ להתקין דימר (עמעם) על מנת לווסת את עצמת התאורה. הדימר חסכוני ויעיל ומסייע בהארכת חיי הנורה, ובאמצעותו אפשר להשתמש באותו גוף תאורה כתאורה פרקטית וממוקדת, וגם כתאורת אווירה.

 

בחללים קטנים וחשוכים מומלץ להשתמש בתאורה צהובה, שתעניק להם אור טבעי ותשמור על המידות האותנטיות בחדר. האור הלבן לעומת זאת, מעניק תאורה מלאכותית ויכול לתת אשליה ויזואלית של גובה או עומק בחלל.

 

הלבשה ואביזרים משלימים

אביזרי טקסטיל בחדר השינה כמו מצעים, וילונות, שטיחים, כריות וטפטים, הם אלמנטים חשובים ליצירת אווירה רכה ונוחה. אפשר להיעזר בפריטים הללו בכדי ליצור סגנון עיצוב אחיד והרמוני או בכדי להדגיש את הסגנון הקיים. בדים איכותיים כמו כותנה, כותנה סרוקה או סאטן ברמת צפיפות חוטים גבוהה, ישפרו את האיכות שנתכם ויהפכו את היקיצה ביום המחרת למתוקה במיוחד.


תחושה רכה ומפנקת בעזרת אביזרי טקסטיל. איקאה

 

גם אופיים של הבדים עשוי להשפיע על מראה חדר השינה. בדים קלילים, בהירים ואווריריים יציגו חזות קיצית וחמימה, ואילו בדים אטומים יותר ישוו לחדר נימה חורפית, אפלולית ומסתורית. כמות הבד וסוג התפירה חשובים אף הם. כך למשל, כמות עשירה של בד בתפירת כיווצים עבור הווילונות תעניק לחדר אווירה רומנטית ורכה.

 

כריות וכיסוי מיטה יאפשרו לרענן בקלות את מראה החדר, וכן וילונות ושטיחים, שמסייעים ביצירת מסגרת ונותנים את הטון הסופי. מומלץ ליצור הרמוניה בין פריטי הטקסטיל השונים, מבחינת הצבע, המרקם או ההדפס, כדי לאפשר זרימת אנרגיה חיובית בחדר. בנוסף מומלץ להקפיד על חלוקה זוגית ושווה בין הפריטים השונים, שמעצימה את תחושת הזוגיות בחדר. 


המצעים עוזרים לעצב מחדש את החדר בכל פעם. בית נוסבאום

 

כדי שלא להעמיס ברהיטים בחדר זה, העדיפו רהיטים בעלי שימוש כפול, כמו ארגז מצעים למרגלות המיטה, שיכול לשמש גם כספסל ישיבה להתארגנות בבוקר, או פרגוד שמשמש להסתרת פריטים וגם ליצירת חלל נפרד בחדר. מיטה זוגית עם מסגרת רחבה ובולטת תוכל להחליף את השידות המסורתיות, ועליה תוכלו להניח ספרי קריאה ומגזינים, וגם את מנורת הלילה.

 

טיפים נבחרים

  • הגדירו מראש את סגנון העיצוב של החדר ורק אז תוכלו להתאים את הרהיטים והאביזרים הדרושים. שילוב האלמנטים הדרושים, בדגש על חומרים, הדפסים, צבעים ומרקמים שיגרמו לנו לתחושה נינוחה ומפנקת ויסייע ביצירת קן אהבה אינטימי.


מקומות אחסון יצירתיים בהתאמה לסגנון הנבחר. גלריה הומאז' 

 

  • מומלץ לצבוע את מרבית קירות החלל בגווני פסטל רכים ולהדגיש קיר קטן, נישת מדפים קבועה בקיר או את גב המיטה בגוון כהה יותר, שמתאים לסגנון או לאווירה הרצויה בחדר.

 

  • צבעים מיוחדים כמו שידת לילה בגוון מטאלי או קיר צבוע בצבע מגנטי שעליו אפשר להדביק פתקי אהבה מתקתקים - יעשו את ההבדל ויהפכו את החדר למעוז האסקפיזם האולטימטיבי.

 

  • הצבעים העליזים וההדפסים הפרחוניים מתאימים מאוד בחדר השינה, אך כדאי למתן אותם בעזרת אביזרים משלימים בגוונים נייטרלים, ליצירת מראה נעים שיתאים לשני הצדדים.

 

  • אל תמקמו מראות בקרבת אזור השינה, כדי שלא תיבהלו ממראה פניכם אם תתעוררו באישון לילה. 

 

  • עטרו את קירות החדר בתמונות שיעוררו בכם השראה, ירגיעו אתכם, ישמשו מעין בדיחה פרטית ויעניקו תחושת אינטימיות. 



הכתבה באדיבות www.bvd.co.il - פורטל עיצוב הבית מבית המגזין "בניין ודיור"

פורסם לראשונה 20/04/2011 14:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקום מפלט מהשגרה. Midi Interiors
מומלצים