שתף קטע נבחר

צ'מפיונס: מנצ'סטר יונייטד וברצלונה בחצי הגמר

האדומים של אלכס פרגוסון (1:2 על צ'לסי, 1:3 בסיכום) ואלופת ספרד (0:1 על שחטאר, 1:6 בסיכום) השלימו ניצחון כפול והבטיחו מקום בפיינל פור

ניצחון כפול בדרך לחצי הגמר. ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד, כצפוי, העפילו הערב (ג') לחצי גמר הצ'מפיונס, אחרי שרשמו ניצחון נוסף על היריבה שממול. שבוע אחרי ה-1:5 המוחץ על שחטאר, אלופת ספרד הסתפקה ב-0:1 קטן בדונייצק משער של ליונל מסי (43) כדי להמשיך הלאה.

 

 

ה'שדים האדומים' של אלכס פרגוסון הזיעו הרבה יותר מול צ'לסי. חאבייר הרננדס (44) כבש ראשון, דידייה דרוגבה איזן (77), אבל ג'י סונג פארק סגר עניין, פחות מחצי דקה לאחר מכן וקבע 1:2 (1:3 בסיכום). גם יונייטד בחצי הגמר.


אשלי קול רואה רק את הגב של וויין רוני (צילום: AFP)

 

מנצ'סטר יונייטד - צ'לסי 1:2

צ'לסי פתחה בלחץ על שערו של אדווין ואן דר סאר. ניקולאס אנלקה הגביה בדקה ה-12 כדור לרחבה, אבל טורס, שלא ממש הצליח להתאקלם בלונדון, נגח החוצה. שבע דקות חלפו והפעם היה זה הצרפתי, שבעט חזק ולא מדויק.

 

הכחולים המשיכו ללחוץ על הדוושה. בדקה ה-15 היה זה למפארד, שקיבל כדור אחרי מבצע ענק של מאלודה, אך בעט מתוך הרחבה לידיים של ואן דר סאר.


הרננדס כובש את ראשון של יונייטד (צילום: רויטרס)

 

צ'לסי לחצה, אבל דווקא יונייטד כבשה את שער היתרון, דקה לסיום המחצית הראשונה. ג'ון אושה מצא בכדור גדול את ריאן גיגס, שהעביר כדור רוחב מדויק  על קו השער. לחאבייר הרננדס נשאר רק לדחוק פנימה. 0:1 ליונייטד.

 

אם לא חסרו צרות לאנצ'לוטי, הוא קיבל אחת נוספת בדקה ה-70. ראמירס ירד לגליץ' והכשיל את נאני, השופט שלף לו מיד את הכרטיס האדום. שבע דחוף חלפו והאיטלקי חייך, בדיוק ל-30 שניות. אסיין מצא בדקה ה-77 את דרוגבה, ששבר את מלכודת הנבדל ואיזן. 1:1. פחות מדקה חלפה וג'י סונג פארק החזיר את היתרון של יונייטד, בשער לא פחות יפה. 1:2.


פארק וקול עושים פרצופים (צילום: גטי אימג'ס)

 

מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר; ג'ון אושה, ריו פרדיננד, נמניה וידיץ', פטריק אברה; נאני (אנטוניו ולנסיה, 75), מייקל קאריק, ריאן גיגס, ג'י סונג פארק; חאבייר הרננדס, וויין רוני.

 

צ'לסי: פטר צ'ך; ברניסלאב איבאנוביץ', אלכס (פאולו פריירה, 82), ג'ון טרי, אשלי קול; ראמירס, מייקל אסיין, פרנק למפארד; ניקולאס אנלקה (סלונון קאלו, 61), פרננדו טורס (דידייה דרוגבה, 46), פלורן מאלודה.


סיידו קייטה רודף אחרי דגלאס קוסטה משחטאר (צילום: AFP)

 

שחטאר דונייצק - ברצלונה 1:0

בדומה למשחק הראשון, גם הפעם שחטאר היתה מסוכנת יותר בפתיחה. בדקה התשיעית שלח ג'אדסון את לואיס אדריאנו, שבעט מצוין, אבל ויקטור ואלדס הדף.

 

שתי דקות לסיום המחצית הראשונה, בארסה כבשה את השער הראשון במשחק. איברהים אפלאיי היה פנוי באגף ומצא בכדור חכם את ליונל מסי. הארגנטיני בעט חד ומדויק, 0:1 לברצלונה.


מסי והחברים חוגגים שער על אדמת אוקראינה (צילום: AP)

 

שחטאר רצתה להמתיק מעט את הגלולה המרה ולשמח את האוהדים המקומיים, אבל דווקא אלופת ספרד היתה קרובה לשער שני. מסי מסר בדקה ה-59 כדור נהדר לאפלאיי, שהחמיץ מול אנדריי פיאטוב. את הריבאונד בעט דני אלבס לשמיים.

 

בדקה ה-79 מנע ואלדס שער שוויון, כשהציל בעיטה אדירה של הנריך מחיטריאן. זה כנראה לא היה היום של שחטאר.


מסי והובשמן נאבקים על הכדור (צילום: AP)

 

שחטאר דונייצק: אנדריי פיאטוב; ואסיל קובין, מיקולה אישצ'נקו, ירוסלאב ראקיטסקי, ואצ'יסלאב שבצ'וק; תומאס הובשמן (פרננדיניו, 66), הנריך מחיטריאן, דגלאס קוסטה (אדוארדו, 58), ג'אדסון; וויליאם, לואיס אדריאנו (מרסלו מורנו, 66).

 

ברצלונה: ויקטור ואלדס; דני אלבס, סרחיו בוסקטס, ג'רארד פיקה (גבי מיליטו, 70), אדריאנו; צ'אבי (פדרו, 66), חאבייר מסצ'ראנו, סיידו קייטה, איברהים אפלאיי; ליונל מסי, דויד וייה (ג'פרן, 75).

 


פורסם לראשונה 12/04/2011 21:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרננדס וגיגס חוגגים
צילום: gettyimages imagebank
מומלצים