$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מיאמי תסיים שניה, בוסטון תהיה שלישית

ההיט מול פילי בפלייאוף, הירוקים עם הניקס. ניצחון חשוב למאבריקס שעברו את האלופה, לפחות זמנית. דנבר הבטיחה את המקום החמישי במערב, ההורנטס ירדו למקום השמיני

אייל גרוסברד  12.04.11 - 07:17
לברון גי'יימס (gettyimages). כל הדרך למקום ה-2

יומיים לסיום העונה הסדירה ומאבקי המיקום מגיעים אט אט לסיומם. הבוקר (שלישי) נקבעו סדרות הפלייאוף במזרח, לאחר שמיאמי גברה על אטלנטה והבטיחה את המקום השני, בעוד שבוסטון הפסידה שוב, הפעם בוושינגטון, ותסיים שלישית. ההיט ישחקו מול פילדלפיה בסיבוב הראשון בעוד שהירוקים ינסו לעבור את משוכת הניקס בקרב האימפריות, זאת לאחר שהפסד פילי לאורלנדו קבע כי תסיים ששביעית בעוד שהניקס ב-6. 

במערב עברה דאלאס זמנית את הלייקרס בעזרת נצחון מול יוסטון והעפילה למקום השני עם יתרון של חצי משחק. ל-LA שני משחקים לסיום העונה בעוד שלמאבס אחד נוסף, כשבעורף השתיים אוקלהומה סיטי שעשוייה עדיין לבצע מחטף. הלילה תתבהר תמונת הקבוצה שתסיים עם המאזן הטוב בליגה ותהנה מיתרון הביתיות לכל אורך הפלייאוף, כשהספרס ושיקגו ישחקו. הפער כרגע עומד על משחק אחד לטובת סן אנטוניו להמאזן של 19:61 לעומת 20:60 של השוורים.

סדרות הפלייאוף שנקבעו
מזרח: שיקגו-אינדיאנה, מיאמי-פילדלפיה, בוסטון-ניו יורק, אורלנדו-אטלנטה.
מערב: סן אנטוניו-ניו אורלינס/ממפיס.

אטלנטה-מיאמי 98:90
השבוע הנהדר של ההיט, שנפתח בניצחון הענק על בוסטון בקרב ראש בראש הסתיים בצורה מזהירה באטלנטה. הלברונס היו כה דומיננטיים עד שההוקס נאלצו לעבור ל-PLAN B – העלאת המחליפים כדי להימנע מהשפלה. זה החזירם למשחק והשיב את הכבוד, אבל הסתיים בהפסד חמישי ברציפות, שיא עונתי שלילי.

זהו שוב היה משחק בו לברון ג'יימס לקח את הפלורינים על כתפיו, כל הדרך למקום השני באיזור. "לקח לנו 81 משחקים להגיע לנקודה הזו בה אנו יציבים", סיכם ג'יימס שקלע 34 נק' עם 10 ריב' ו-7 אס', "אבל יש לנו עוד עבודה רבה לעשות". הטריו של ההיט סיפק 70 נק' הלילה, כשלצד לברון קלע דוויין ווייד 21 נק' בעוד שכריס בוש קבר 17.

ההיט דייקו ב-52% מהשדה אולם ראו את מחליפיו של לארי דרו מצבעים קאמבק. בדקות הסיום התלהטו ברוחות כשביג זי וזא זא פאצ'וליה התעמתו וכמעט החליפו מהלומות, אולם האירוע הסתיים בשקט יחסי ובהרחקה. מייק ביבי סיים עם 10 למנצחים, שרשמו W מספר 14 ב-17 משחקים, 7 היו לג'יימס ג'ונס.

ג'וש סמית הוביל את ההוקס עם 17 נק'. 13 היו לג'מאל קרופורד, 11 קלע מרווין וויליאמס, ג'ו ג'ונסון הלא יציב נתקע על 10 וכמות דומה השיג ג'ף טיג הצעיר.

וושינגטון-בוסטון 94:95 (לאחר הארכה)
דוק ריברס החליט שהוא אינו משתתף בקרב הזה אלא מחכה במלחמה: בצעד מפתיע ולא שגרתי לנוכח מצב קבוצתו החליט מאמן הירוקטיקוס לאפשר מנוחה לארבעת כוכביו (פירס, גארנט, ריי אלן ורונדו), ו-ויתר למעשה על המאבק על המקום השני במזרח ויתרון הביתיות בחצי הגמר מול מיאמי.

"זו הייתה החלטה קשה", הודה המאמן, "אבל זו הייתה החלטה נכונה. בסופו של יום, זה דבר נכון עבור הקבוצה כי הם צריכים מנוחה והפסקה. זה עניין מנטלי כי אני לא מאלו שמאמינים בעייפות. אם תחשוב שאתה עייף אתה תהיה עייף, אבל אנחנו צריכים אותם רעננים ורעבים לפלייאוף".

הויזארדס ניצלו זאת כדי לגרד נצחון בפינאלה הביתי ולסיים עם מאזן חיובי במשחקים בבירה, 20:21 העונה. ג'ון וול קלע 24 נק' עם 9 ריב' למנצחים, בעוד שמנגד סיים ג'ף גרין, בבכורה בחמישייה של הסלטיקס, עם 20 נק' ושיא קריירה של 15 ריב'.

ביג בייבי דייויס קלע 20 גם הוא לבוסטון, בעוד שג'רמיין אוניל רשם שיאי עונה של 15 נק' ו-13 ריב'. דלונטה ווסט תרם 11 וכמות דומה סיפק וון ווייפר. לצד וול בלטו אצל המנצחים ג'ורדן קרופורד עם 17 ו-6 חלוקות, אנדריי בלאטשה עם 16 ו-13 נק' ו-9 ריב' שתרם ג'אווייל מגי.

יוסטון-דאלאס 98:91 (לאחר הארכה)
אחרי שלושה הפסדי חוץ רצופים הייתה זו שעת המבחן של הקיובנים, והם צלחו אותה. משחק מצוין של דירק נוביצקי, עם 23 נק' ו-12 ריב' בדאבל דאבל ה-16 שלו העונה, הוביל את המאבס לסוויפ עונתי של 0:4 על היריבה מטקסס בדרבי ואל המקום השני במערב.

אחרי שהישוו מאזנם ללייקרס אתמול הצליחו המאבס לבצע עקיפה, אולם המקום ה-2 בו הם נמצאים אינו מובטח להם כלל וכלל. ללייקרס 2 משחקים לסיום העונה, ואם יעברו בשלום את שניהם הם יהיו אלו שידורגו 2 באיזור לקראת הפלייאוף בגלל יתרון בשובר השוויון הפנימי מול הנוביצקים. גם הת'אנדר, המפגרים במשחק אחרי המאבס, עדיין בתמונה. למאבס משחק אחד לסיום, מול ניו אורלינס, וגם ניצחון בו כאמור לא יבטיח להם את הסגנות האיזורית.

שון מריון מיטרקס 21 נק' למנצחים, שנהנו מ-21 של ג'ייסון טרי ו-8 נק' ו-12 ריב' מטייסון צ'נדלר. בצד המפסיד קלע קווין מרטין 28 נק', 15 עם 10 ריב' ו-7 אס' היו לגוראן דראגיץ', 12 קלעו בראד מילר וקורטני לי וצ'אק הייז שאב 12 כדורים ביחד עם 10 נק'.

סקרמנטו-אוקלהומה סיטי 120:112
הקינגס נאבקו, נלחמו, דיגדגו ואף שרטו אולם שוב נכנעו. ערב ענק של קווין דוראנט וראסל ווסטברוק עמד במוקד המשחק, בו הת'אנדר ברחו ברבע השלישי אחרי מחצית רעה והגיעו לניצחון מספר 55 העונה.

המסע המוצלח של אוקלהומה בקליפורניה נמשך, והשאיר את האורחים הצעירים והמלהיבים בתמונה למקומות 2-3. אחרי ה-W המרשים על הלייקרס קלעה החבורה של סקוטי ברוקס 120 נק' משחק שני ברציפות, והצליחה להתגבר על שיא קריירה של 30 נק' מדימרכוס קאזינס. הקינגס, שחסרו את טייריק אוואנס הפצוע, הובילו ב-7 נק' במחצית, אולם דייקו רק ב-6 מ-26 מהשדה ברבע השלישי וראו את האורחים רצים  26:36 והופכים את המשחק.

דוראנט הפציץ 32 נק' עם 8 ריב', 30 היו לווסט ברוק עם 9 אס' ו-6 ריב'. סרג' איבקה העולה סיפק 14, 8 ריב' ו-6 חסימות, 12 היו לג'יימס הארדן ו-10 לנזאר מוחמד החמליף.

בצד המפסיד לא שיחק שוב עומרי כספי, שמקווה לראות דקות אחרונות העונה במשחק הסיום מול סן אנטוניו. מאזן הקינגס עומד כעת על 57:24, כשברקע ההחלטה הצפויה להתקבל השבוע על עתיד המועדון בעונה הבאה – מעבר לאנהיים או הישארות בסקרמנטו. הלילה שרו אוהדי הקינגס "כאן אנחנו נשארים" במספר חלקים במשחק, אולם גם התמיכה הזו ספק אם תצליח להשפיע על עתיד הפרנצ'ייז.

בנו אודריך ומרכוס ת'ורנטון קלעו 21 נק' כ"א למלכים, 16 היו לג'ייסון תומפסון ו-11 לפרנסיסקו גארסיה. סמואל דלמברט הסתפק הפעם ב-7 עם 9 כדורים חוזרים.

דנבר-גולדן סטייט 111:134
הנאגטס חגגו עונה רביעית ברציפות עם 50 ניצחונות ויותר, ונתנו עוד הצהרת כוונות התקפית לקראת הפלייאוף. ג'יי.אר סמית קלע 22 נק' לקבוצה של ג'ורג' קארל שהבטיחה את המקום החמישי. סטפן קארי ודורל רייט רשומ 27 נק' כ"א אצל הלוחמים שחסרו את מונטה אליס הפצוע שסיים את העונה.

ניו אורלינס-יוטה 90:78
אחרי התבוסה בממפיס ההורנטס הפסידו שוב וקרובים לסיים במקום ה-8 במערב ולקבל את הספרס בסיבוב הראשון. הג'אז החלשים לא פיגרו אפילו פעם אחת במשחק מול הצרעות, שנראים רע כבר תקופה ורע עוד יותר מאז פציעתו מסיימת העונה של דייויד ווסט. דווין האריס וסי.ג'יי מיילס סיפקו 18 כ"א למנצחים, 16 נתן פול מילסאפ, בעוד שכריס פול קלע 15 בצד המאוכזב ומרקו בלינלי ניפק 13. ההורנטס צריכים ניצחון על דאלאס במשחקם האחרון והפסד של ממפיס מול פורטלנד כדי לסיים ב-7.

יתר התוצאות
דטרויט-קליבלנד 110:101
מילווקי-טורונטו 86:93
פילדלפיה-אורלנדו 95:85
ניו ג'רזי-שארלוט 105:103
פיניקס-מינסוטה 127:135 (לאחר הארכה).