$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פרסום ראשון: אין שביתה בליגת לוטו

פחות מ-24 שעות לפני הדד-ליין, יו"ר המנהלת אבנר קופל ויו"ר ארגון השחקנים ניר אלון סיכמו על דחיית ההחלטה בנוגע לעתיד החוק הרוסי עד יוני. אלון: "או שהחוק יישאר, או שכמות הזרים במשחק תרד ל-4"

רועי גלדסטון  12.04.11 - 14:53

הוסר איום שביתת השחקנים הישראלים. לאחר פגישה בת כ-4 שעות, בין יו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל ליו"ר ארגון השחקנים ניר אלון, הגיעו הצדדים לסיכום שיימנע מהישראלים לשבות, מה שהיה מעמיד בסכנה את המשך העונה.

 

איום השביתה עלה לאחר שבדיונים פנימיים דיברו במנהלת על ביטול החוק הרוסי החל מהעונה הבאה ומעבר לחוק שגורס כי שחקן אחד ישראלי אחד בלבד חייב להיות בחמישייה בכל זמן נתון במקום שניים. יחד עם זאת, כיום הקבוצות יכולות לרשום 6 זרים בטופס המשחק, כשהמנהלת העלתה רעיון להפחתת כמות הזרים שיירשמו ל-4 או 5 בכפוף לביטול החוק הרוסי.


הצדדים הגיעו להבנה כי הדבר החשוב ביותר כרגע הוא המשך קיום העונה הנוכחית כסידרה, וכי הנושא יעלה לדיון רק בתחילת הפגרה, בחודש יוני. "יש הבנות, ואני חושב שכל השחקנים ניהלו אחריות רבה מאוד", אמר ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים, "ניהלנו מו"מ כדי להגיע להסכם כי אנו רוצים שתהיה ליגה. ההבנות מדברות על כך שמה-10 ביוני ועד ה-30 ביוני ננהל מו"מ על מכסת הזרים לגבי שתי העונות הבאות. היה ולא נגיע להסכמות בקיץ יהיו 2 חלופות שיעמדו לרשות המנהלת: החוק הרוסי במתכונתו הנוכחית, עם שני ישראלים בכל רגע נתון במגרש כפי שהיה קיים ב-5 העונות האחרונות, והחלופה השניה היא רישום 4 זרים בלבד בטופס הזרים בכל משחק. זו הפשרה בינינו ובין המנהלת".

 

"אני מאמין שקופל בא בסמכות, כי הוא ייצג אותם במו"מ. אנו לא באנו  כדי לכופף ידיים. שמרנו על כבוד ראשי המנהלת, שידעו כי יש לנו אפשרות להשבית את הליגה אבל לא בכך רצינו. אני חושב שכל הצדדים, המנהלת, הקבוצות והשחקנים מברכים ושמחים על ההסכמות. השחקנים צריכים להתמודד על המגרש ולנסות למקסם את דקות המשחק שלהם, וכמובן שאני מקווה שמה שאנו עושים פה ישפיע לטובה על נבחרת ישראל".


"אנו לא מעוניינים לפגוע בישראליות באירופה ולא ניכנס כרגע לבעיות פרטניות", סיכם אלון, "סכסוך העבודה הסתיים ונראה כיצד נגיע להבנות עד יוני. יש חוסר וודאות לגבי כמות הזרים בעונה הבאה ולכן אנו מאמינים כי מה שהיה הוא שיהיה".

עורך דין שלמה יצחקי, הממונה על יחסי עבודה במשרד התמ"ת נכח בפגישה וגישר בין הצדדים. קופל ואלון יסכמו כי עו"ד יצחקי ימשיך לפקח על המו"מ גם בחודש יוני.