שתף קטע נבחר

עם הגב לקיר: מבחן האופי של ריאל מדריד ואינטר

הקבוצה של מוריניו ואלופת אירופה יתמודדו עם אתגר מנטלי לא פשוט אחרי הפסדים משפילים בליגה. האמון המוחלט במוריניו כבר נסדק, למערכה מול טוטנהאם הוא גייס את כל הכלים שלרשותו. גם לאונרדו חייב להציל את העונה מול שאלקה

ריאל מדריד ואינטר עם הגב אל הקיר. לא מעט קווים מקבילים ניתן למצוא בין המצבים בהם נמצאים הבלאנקוס והנראזורי לקראת המשימות הערב (ג') ברבע גמר ליגת האלופות. שתיהן בעיקר ספגו מכה מוראלית לא פשוטה בשבת האחרונה ומנסות לקום מהקרשים.

 

 

הפסדים לברצלונה נחשבים עדיין למפלה הגיונית בריאל מדריד, גם אם לא יודו בזה. אבל הפסד הבית 1:0 לספורטינג חיחון הוריד למעשה את המסך מעל הליגה הספרדית העונה. ניצחון בקלאסיקו הקרוב יכול לכל היותר לצמק את הפער לחמש נקודות (בהנחה שבארסה לא תמעד לפני כן בבית מול האחרונה אלמריה) וקשה לראות את אלופת ספרד נופלת כל כך הרבה פעמים.

 

שלושה הפסדים עד כה העונה בליגה הספרדית, זו כמות בלתי מתקבלת על הדעת בריאל. האפשרות היחידה להפוך את העונה הנוכחית למוצלחת היא זכייה בליגת האלופות, וכמובן ניצחון בגמר גביע המלך על ברצלונה ב'מסטאייה' ב-20 באפריל.

 

סביר להניח שז'וזה מוריניו (שכבר סיכם על המשך דרכו) לא יאבד את מקומו בריאל מדריד גם אם יסיים את העונה בידיים ריקות, מכיוון שבמועדון משוכנעים שיביא תארים אם יעבוד לאורך זמן ויתווה את מדיניותו. למרות זאת, כישלון גם בצ'מפיונס יסמן נקודה שחורה על העונה הזו ויהווה ציון דרך שלילי בקריירה המרשימה שלו. סדקים קטנים באמון המוחלט בו מצד התקשורת במדריד ניתן כבר למצוא.


גם לאונרדו מנסה להקים את אינטר מהקרשים (רויטרס) 

 

בדומה להשוואות העוקצניות בישראל בין העבודה של מוטי איוניר במכבי תל אביב לזו של קודמו אבי נמני, יש גם מי שעושה זאת בספרד. אתר האינטרנט 'אל דיגיטל דה מדריד' כתב על המאזן הטוב יותר אליו הגיע מנואל פלגריני בעונה שעברה בליגה ללא שחקנים כמו מסוט אוזיל ואנחל די מריה המופיעים כיום.

 

בשל כך, הופך המפגש הערב (ג') מול טוטנהאם לפרשת דרכים עבור מוריניו ועבור ריאל. ניצחון משכנע יעלה לא מעט את המוראל ויאפשר לקבוצה להמשיך בדרך להשגת מטרותיה. הפסד, או תיקו שיעביר את ההכרעה לווייט הארט ליין, יערער את המערכת.


מצבו הפיזי יכריע לגבי ריאל, כריסטיאנו רונאלדו (AP) 

 

בעקבות המצב, מוריניו ישתמש בכל הכלים העומדים לרשותו. קארים בנזמה אינו כשיר אמנם ולא ישחק, אבל כריסטיאנו רונאלדו ומרסלו נקראו למערכה למרות שטרם השלימו תהליך החלמה.

 

השאלה באיזה מצב נמצאים השניים וכיצד יתפקד כל אחד מהם, בעיקר הפורטוגלי סביבו בנוי משחק ההתקפה של ריאל. להרכב ישובו גם צ'אבי אלונסו ופפה, גונסאלו היגוואין חזר גם הוא לתמונה (עדיין לא כשיר לשחק 90 דקות) ועמנואל אדבאיור יהיה האיש שיצטרך לנצל את המצבים בחלק הקדמי בהיעדרו של בנזמה.


גארת' בייל (משמאל), מסוגל לעשות את ההבדל כמו כוכבי ריאל (AP) 

 

באינטר המצב דומה לזה של ריאל. התבוסה 3:0 למילאן גרמה לנראזורי לאבד את המקום השני בליגה האיטלקית, יצרה פער בן חמש נקודות מהרוסונרי וגרמה לכל אוהד שחור-כחול להשפיל את עיניו ברחובות מילאנו.

 

להבדיל מריאל, שרעבה לתואר אחרי שלוש שנים שחונות, אינטר שבעה אחרי ההישגים המרשימים של השנים האחרונות, בייחוד הטרבל אשתקד עם מוריניו. גם ריאל וגם אינטר יתמודדו לא רק מול אתגר מקצועי קשה, אלא גם יעמדו במבחן מנטלי לא קל.


הארי רדנאפ ושחקני טוטנהאם באימון (AP) 

 

שתי הקבוצות התגברו על יריבות לא פשוטות בסיבוב הקודם. ריאל הסירה את קללת שמינית הגמר מול ליון, בעוד שאינטר (ניצחה בשבעה מ-8 משחקי הבית האחרונים בצ'מפיונס) חזרה בצורה מזהירה מהפסד בית במשחק הראשון לבאיירן מינכן, בשחזור הגמר של אשתקד.

 

שתיהן גם יתמודדו הערב נגד יריבות קשות, שלא נחשבות לשם הגדול ביותר, אבל עלולות להיות מסוכנות. טוטנהאם כבר הוכיחה העונה נגד אינטר ומילאן שצריך לקחת אותה בחשבון כל עוד היא נמצאת בזירה. כישרון ענק כמו גארת' בייל, שקיבל מנוחה מול וויגאן וצפוי להיות כשיר, הינו שחקן שמסוגל לעשות את ההבדל בדומה לכוכבים של ריאל. שאלקה גם היא מספיק מנוסה ותנצל כל רגע של חוסר עירנות באינטר.


מעניין איך שאלקה תיראה בצ'מפיונס אחרי עידן מגאת'. ראול (AP) 

 

לעומת מוריניו, לאונרדו לא החל את העונה באינטר שפיטרה את רפא בניטס, אבל הוביל אותה להתאוששות מרשימה. בעוד שהמיוחד אמור לשמור בעונה הבאה על מרבית הכוכבים בסגל, אינטר עשויה להיפרד מחלק משחקניה. דייגו מיליטו (אמור לפתוח הערב מכיוון שג'אמפאולו פאציני אינו רשאי לשחק) שעבר פציעה ורחוק מהיכולת של העונה שעברה הוזכר כמועמד לעזוב, בעוד ווסלי סניידר מבוקש במנצ'סטר יונייטד. 

 

אינטר זקוקה הערב לסמואל אטו חד ומרוכז. מלך שערי ליגת האלופות (שמונה שערים, יחד עם מסי ומריו גומז) חייב לנצל כל הזדמנות אליה יגיע, החמצה כמו בשבת האחרונה עלולה לעלות לקבוצתו בעונה שלמה.


אינטר חייבת את אטו חד ומדויק (AFP) 

 

היעדרו של לוסיו (צהובים) עלול להיות משמעותי עבור אינטר. הרומני כריסטיאן קיבו יועדף כנראה כבלם על פני איוואן קורדובה, שהתגלה לא פעם כבלתי אחראי. אנדריאה ראנוקיה, אחת הרכישות המוצלחות וההפתעות הנעימות של אינטר העונה, יצטרך ליטול את הפיקוד ולדאוג שהנציגה האחרונה של איטליה תסיים ללא ספיגה ביתית, כשגם ממייקון מצפים לתזכורת מהיכולת של 2010.

 

הגרמנים יחסרו אמנם את הקשר פיר קלוגה והחלוץ מאריו גברנוביץ' הפצועים, אבל המשימה העיקרית שלהם הערב תהיה ההגנה וכריסטוף מצלדר, שהחלים משבר באף, אמור לשחק עם מסכת הגנה מיוחדת. מסכה או לא, מעניין יהיה לראות כיצד יראו פניה החדשים של שאלקה באתגר המשמעותי הראשון של ראלף ראנגניק ואחרי הפיטורים של פליקס מגאת'.

 


פורסם לראשונה 05/04/2011 00:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים