שתף קטע נבחר

בנק ישראל: קרנית פלוג תמונה למשנה לנגיד

מינויים חדשים: הנגיד סטנלי פישר יציע לממשלה לאשר את מינוי ראש מחלקת המחקר, קרנית פלוג, במקום המשנה לנגיד צבי אקשטיין, שמסיים את כהונתו. ראש מחלקת השווקים, בארי טאף, ימונה לוועדה המוניטרית לקביעת הריבית

בנק ישראל הודיע היום (א') על שני מינויים חדשים בשורותיו: ראש מחלקת המחקר, קרנית פלוג, תמונה למשנה לנגיד וראש מחלקת השווקים, בארי טאף, ימונה לוועדה המוניטרית. המינויים בוצעו עקב פרישתו של המשנה לנגיד, פרופ' צבי אקשטיין ובהתאם לחוק בנק ישראל החדש המכתיב את הקמתה של ועדה מוניטרית לקביעת הריבית בישראל.

 

 

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הודיע כי יציע לממשלה לאשר את מינויה של פלוג במקום אקשטיין, שהחליט לחזור לאקדמיה ביולי הקרוב אחרי שיסיים חמש שנות כהונה כמשנה לנגיד. "אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להודות מקרב לב לפרופ' צבי אקשטיין על התרומה העצומה שלו לבנק ולמשק הישראלי, בעיקר בתקופת המשבר הכלכלי, כמו גם בהעברת חוק בנק ישראל בכנסת, באישור הסכם השכר, בגיבוש ויישום המבנה הארגוני החדש, ועל נאמנותו לבנק ישראל ולמשימותיו", אמר היום הנגיד.

 

פישר הביע גם את בטחונו ביכולתה של פלוג למלא את התפקיד היטב ולייצג את הבנק בכבוד בפני הציבור הישראלי, הממשלה, הכנסת וארגונים בינלאומיים. "אם הממשלה תאשר את מינויה, קרנית תעסוק בתפקידה החדש בנושאים רחבים יותר מאלו שעשתה עד היום בהצלחה רבה".

 

ד"ר פלוג עובדת בבנק ישראל 23 שנים, מתוכן שימשה 10 שנים כמנהלת חטיבת המחקר בבנק. היא הצטרפה לבנק ישראל ב- 1988 ככלכלנית במחלקת המחקר, לאחר שעבדה חמש שנים בקרן המטבע הבינלאומית. בין השנים 1996-1994 שימשה פלוג ככלכלנית בכירה בבנק הבין אמריקני לפיתוח בוושינגטון. פלוג למדה לתואר ראשון ושני בכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים, ואת הדוקטורט קיבלה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

 

במהלך שנות עבודתה שימשה כחברה בוועדת ברודט לגיבוש תקציב ביטחון רב שנתי; כחברה בוועדות לקידום האג'נדה הכלכלית-חברתית של הממשלה וכחברה בוועדה לרפורמה בשכר לימוד במוסדות ההשכלה הגבוהה. כיום היא משמשת כחברה בוועדה לבחינת האיתנות הפיננסית של המוסד לביטוח לאומי וכחברה בוועדה לבחינת ועידוד התחרותיות.

 

בארי טאף ימשיך עוד כ-4 חודשים בתפקידו כראש חטיבת השווקים של הבנק. בתפקיד זה הוא מופקד, בין היתר, על רכישות הדולרים בבנק ישראל, אמצעי שהפך למקובל מאוד בשנתיים האחרונות בשמירה על שער השקל ויציבות המחירים בארץ. טאף ימונה ליועץ בכיר לנגדי למדיניות מוניטארית ויישב, יחד עם פישר ופלוג, בוועדה המוניטרית לקביעת שער הריבית, שתתחיל את עבודתה במהלך השנה.

 

לפי חוק בנק ישראל החדש, בבנק ישראל תפעל ועדה מוניטרית, שתקבע את הריבית במשק ואת אופי פעילות בנק ישראל בשוק ההון. בוועדה המוניטרית יהיו שישה חברים, הנגיד (יו"ר הוועדה), המשנה לנגיד, חבר בהנהלת בנק ישראל (בארי טאף), ושלושה דירקטורים חיצוניים.

 

כיועץ בכיר לפישר, יעבוד טאף עם הנגיד בקבלת החלטות ובגיבוש תגובות לאתגרים הניצבים בניהול השוטף של המדיניות המוניטארית. כמו כן, יוביל טאף את עבודת הבנק בכמה תחומים מרכזיים, ובהם: מדיניות הבנק בנושאי פיקוח מקרו יציבותי, גישה חדשה הקוראת להעניק לבנק המרכזי כלים חדשים על מנת שיוכל לפקח לא רק על הבנקים ופעילותם אלא על שוק ההון כולו ועל הקשרים שבין גופים פיננסיים שונים (קרנות פנסיה, בתי השקעות).

 

יש לציין כי בתחום פעילות זה, טרם הובהר היכן יסתיים תחום פעולתו של בנק ישראל והיכן יתחיל תחום פעולתם של גופי פיקוח אחרים, כגון הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, הממונה על ההגבלים העסקיים ורשות ני"ע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר קרנית פלוג
צילום: דודי ועקנין
סטנלי פישר
צילום: גיל יוחנן
מומלצים