שתף קטע נבחר

צילום: צפריר אביוב

טל בן חיים - החלוץ המודרני של נבחרת ישראל

"הכדורגל העולמי הולך בכיוון חלוצי הפנים, ולכן כניסתו של בן חיים למשחק של ישראל מול גאורגיה היה מהלך קטלני מול ההסתגרות של הנבחרת של טימור קצבאיה". אייל לחמן על הניצחון 0:1 של ישראל על גאורגיה במוקדמות יורו 2012

אחד הדברים הקשים בהתמודדות נגד מאמן גאורגיה, טימור קצבאיה, והקבוצות שלו, זו העובדה שהוא מעניק ליריבות את התחושה שהן יכולות להניע את הכדור ובאופן טבעי ולכן הן נראות דומיננטיות יותר. הקבוצות והנבחרות של קצבאיה מאוד מסודרות ומיומנות מבחינה הגנתית, ולא מתרגשות מקבוצות שמניעות את הכדור.

 

 

ישראל עלתה למגרש בבלומפילד אמש (ג') עם משולש קישור חזק, אבל בירם כיאל, אלמוג כהן וביבראס נאתכו, שהם שחקנים קצביים ותזזיתיים, לא ריגשו בהנעת הכדור שלהם את הנבחרת הגאורגית. בנוסף, ברגע שמשחקים עם שלושה שחקני קישור חזקים, צריכים להיות לפניהם שלושה חלוצים.

 

ישראל שיחקה אתמול עם שלושה שחקנים קדמיים, כאשר רק אחד מהם הוא חלוץ אמיתי (אליניב ברדה). שני האחרים, מאור בוזגלו וליאור רפאלוב, הוכיחו שוב ושבו שהם צריכים את הכדור לרגל, אחרת הם לא יודעים מה לעשות.

 

למעשה, ישראל שיחקה עם חמישיית שחקנים שמקבלים את הכדור לרגל, ומכאן השליטה האופטית, שהיתה נוחה מאוד לקצבאיה. ברגע שטל בן חיים (החלוץ) נכנס למשחק השתנו פני הדברים, מפני שהוא חלוץ שלא מקבל את הכדור לרגל אלא לשטח.

 

עד לפני כעשור רוב ההתקפות היו מכדורגל מתוכנן ומהנעת כדור מסודרת, אבל בשנים האחרונות אנו רואים שההתקפות באות דווקא ממתפרצות. קצבאיה לא תכנן לקבל שער מהתקפה מתפרצת, זה לא מאפיין בדרך כלל את הקבוצות שלו. נגד הנעת הכדור הוא ידע להסתגר, אבל הנשק הכי קטלני בכדורגל היום הוא בדיוק הנשק הקטלני גם בכדורסל - התקפה מתפרצת, שמתחילה כשהכדור נלקח מהיריב.

 

בן חיים הוא מסוג החלוצים שלא משחקים בעומק, הוא מסוג החלוצים שבא בגל השני. הוא שחקן לא טוב עם הגב לשער, אבל שחקן טוב מאוד כשהוא בא עם הפנים. בתחרות ריצה עם היריב על כדור ארוך הוא תמיד יגיע ראשון, וברגע שהיריבה נמצאת בחוץ - בן חיים קטלני.

 

למעשה, כל הכדורגל העולמי הולך לכיוון חלוצי פנים. אנו רואים כמה ניימאר הברזילאי הוא שחקן חשוב, וכיצד אלירן עטר כובש במכבי תל אביב בניגוד לרוברטו קולאוטי. היום שחקני הפנים הם הרבה יותר משמעותים, כי כל ההגנות מאורגנות.

 

במידה שישראל תשכיל לעשות את מה שעושות נבחרות כמו סרביה וגאנה, שנותנות קודם כל עדיפות לשחקנים שמתאמנים באירופה, אז אני חושב שהבחירה בשלושת השחקנים החזקים (כיאל, כהן ונאתכו), כשמאחוריהם עוד שני שחקנים שמשחקים באירופה (טל בן חיים ודקל קינן) מעניקה לישראל עוצמה של עמוד שדרה חזק מאוד.

 

אני מאוד אוהב את זה, משום שיחד עם השוער דודו אוואט, אז כמעט כל הנבחרת מתאמנת ומשחקת באירופה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוגגים עם פרננדז
צילום: עוז מועלם
מומלצים