שתף קטע נבחר

סופית: 5,000 יחידות דיור ייבנו לקשישים נזקקים

שרי הממשלה אישרו את ההצעה של ישראל ביתנו לבנות אלפי יחידות דיור עבור קשישים הזכאים לסיוע בשכר דירה. סגני ראשי ערים מהליכוד דרשו לכלול בתוכנית גם צעירים

הממשלה אישרה היום (א') את ההצעה של ישראל ביתנו לבנות 5,000 יחידות דיור עבור קשישים נזקקים הזכאים לסיוע בשכר דירה, והממתינים לדיור ציבורי. סגני ראשי ערים מטעם הליכוד מתחו ביקורת על ההצעה ודרשו לכלול גם את אוכלוסיית הצעירים בהצעה.

 

 

השרה לקליטת העלייה, סופה לנדבר, אמרה כי "ממשלת ישראל חייבת להיות מסוגלת לתת פתרונות דיור לאזרחיה, והמאמץ צריך להיות משותף בין המשרדים הרלוונטיים. מדובר בצעד נוסף שמסמן תקווה לפתרון כולל למצוקת הדיור הציבורי".

 

שר השיכון ובינוי אריאל אטיאס העריך כי "מדובר בהחלטה חשובה, פורצת דרך במדיניות הקרקעית של מינהל מקרקעי ישראל שמיטיבה עם הקשישים. הקרקע היא משאב של הציבור ולטובתו, ולא אמצעי לחלוב כסף מהאזרחים ולכן ראוי להעניק קרקע בחינם לקשישים. נמשיך במדיניות זו כדי להעניק הנחות וסבסוד בקרקע לזוגות צעירים שסובלים ממצוקת הדיור".

 

סגני ראשי הערים הגישו לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב שחובר על ידי ארנון גלעדי מתל אביב ועליו חתמו גם דוד ביתן (ראשון לציון), רמי לוי (חיפה), אורן כהן (כפר סבא) ובנציון שרעבי (רחובות). לדברי הסגנים, תוכנית ישראל ביתנו היא חשובה ונותנת מענה לאוכלוסייה הזקוקה לכך, אך ראוי היה לו היתה מקודמת ביחד עם תוכנית פתרונות דיור בר השגה לזוגות צעירים וצעירים.

 

"מצפים לפתרונות"

"פתרון מצוקתה של קבוצה אחת באוכלוסייה, אסור כי יבוא תוך התעלמות מצרכים של קבוצה אחרת", כתב גלעדי. "הצעתי לקדם חקיקה שתאפשר לרשויות המקומיות לפתור את מצוקת הדיור לזוגות צעירים ולצעירים בקרקעות בעלות ייעוד ציבורי, על ידי מתן הרשאה לרשות המקומית להקצות את הקרקעות ולוועדות התכנון המקומיות לתכנן עליה. הצעה זו טומנת בחובה מענה מהיר לזוגות צעירים וצעירים רבים.

 

"אני תמה מדוע לא נלקחו הצרכים של זוגות הצעירים והצעירים בהצעה זו. הצעירים מהווים את העתודה האסטרטגית של מדינת ישראל וחיזוקם תורם תרומה חשובה להעצמת יכולתה של המדינה להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניה.

 

"לפיכך, אנו החתומים מטה, מצפים כי מפלגת ליכוד, כמפלגת שלטון, תיתן פתרונות מערכתיים ותקדם במסגרת הצעת המחליטים גם את פתרונות הדיור לזוגות הצעירים וצעירים בערים השונות ברוח התוכנית שהוצעה כבר בשלב זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים