$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בטוטו העלו את תקציב הנכים ל-1.1 מ' שקלים

מועצת ההימורים שילשה את הסכום המקורי. הדובר: "שינוי חיובי". הספורטאים עדיין מוחים: "שערוריה" הכסף ילקח מהוועד האולימפי. זינגר: "לא מאמין שיקצצו"

דניאל רוט  24.03.11 - 18:46
יביא מדליה גם ב-2012? דרור כהן ברגע של אושר באתונה 2004 (gettyimages)

הדירקטוריון של מועצת ההימורים בישראל (הטוטו) אישר היום (חמישי) להעלות פי שלוש את תקציב הוועד הפראלימפי האחראי על ספורט הנכים בישראל לסכום של 1.1 מיליון שקלים. האישור התבצע על פי המלצות וועדת קמא, שהתכנסה היום ודנה בנושא.

חשוב לציין כי למרות שבג"צ קבע כי צריך להשוות את התנאים, בוועדת קמא החליטו שאין בכך צורך. הכסף ירד ככל הנראה מתקציבו של הוועד האולימפי הרגיל, המוערך בכשמונה מיליון שקלים.

דובר מועצת ההימורים לספורט, ברוך דגון, אמר לאתר ערוץ הספורט: "הדירקטוריון של הטוטו אישר הערב את המלצות וועדת קמא לחלוקת ההקצבות להכנות האולימפיות עבור שלושה גופי ספורט. הוועד האולימפי, הוועד הפראלימפי ואילת (ההתאחדות לספורט לא אולימפי). הוועדה בראשות השופט עזרא קמא הוקמה ביוזמת הטוטו כדי לבחון את הצרכים של כל הספורטאים שמתכוננים למשחקים האולימפיים, כאשר הסכום המוקצב הוא לציוד בלבד. הוועדה המליצה על שינוי חיובי לכיוון ספורט הנכים".

"הוועדה רואה בחיוב את פעילות ספורט הנכים ואת הצורך לסייע להם בהכנות והחליטה לשלש את ההקצבות שניתנו עד כה. התקציב הכללי של כל הגופים מגיע ל-11 מיליון שקלים ובמקום 336,000 שקלים יקבלו הספורטאים הפראלימפיים 1.1 מיליון שקלים. וזה יורד מהוועד האולימפי ואילת, שכן מדובר באותה שמיכה".

לוועדה שבחנה את הצרכים ואת אופי ההכנות אין משוא פנים ואין שום אג'נדה", הוסיף הדובר דגון. "הדירקטוריון אישר את הדברים בלי בעיות". על העובדה שהתנאים לא הושוו כפי שבג"צ קבע, אמר: "הוועדה הגיעה למסקנה שאין צורך להשוות. אין לי ספק שאם הם היו חושבים על כך הם היו ממליצים. אנחנו בטוטו דואגים לקידום ספורט הנכים לא רק בציוד אלא גם במתקנים ובמימון לתחרויות, כמו למשל אליפות אירופה בכיסאות גלגלים שתתקיים הקיץ בישראל".

"אי אפשר לומר שאנחנו לא עוזרים", הוסיף הדובר, "רק היום אישרנו 60 אלף שקלים לקבוצת חרשים בכדורעף נשים כדי שיוכלו לצאת לאליפות גדולה בחו"ל. גם עזרנו רבות למשלחת הספיישל-אולימפיקס לצאת למשחקים האחרונים. למה על זה לא מדברים?". על הכסף שירד מכיסו של הוועד האולימפי של ישראל אמר: "מדובר בסכום שיכול להגיע גג ל-600 אלף שקלים. המסר העיקרי הוא ששילשנו את התקציב ההכנות הפראלימפיות. צריך לזכור שלפני שנתיים התקציב היה 0".

מנכ"ל הוועד האולימפי, אפרים זינגר, שמע על החלטות הוועדה לראשונה מאתר ערוץ הספורט: "קשה לי להאמין שפחות מ-500 ימים לפני המשחקים האולימפיים, מועצת ההימורים תקצץ בתקציב של הספורטאים האולימפיים ללונדון. כשהיינו בדיון בכנסת לפני שבוע היינו מאוד חיוביים לגבי הגדלת התקציב של הוועד הפראלימפי, אך לא על חשבון הספורטאים האולימפיים".

למרות ההעלאה בתקציב, מבחינת הספורטאים הפראלימפיים אי השיוויון נותר על כנו וזועק לשמיים. "זו פשוט שערורייה שלא משתינים לכיוון שלנו", אמר בזעם השייט דרור כהן, שזכה במדליית זהב במשחקים הפראלימפיים באתונה ב-2004. "יושבים כמה פקידים במועצת ההימורים ומקבלים החלטות. זה עצוב, התקציב ממש נמוך ואנחנו מתעסקים בפוליטיקה במקום בספורט. אנחנו מייצגים את המדינה ומגיע לנו שיוויון".

"נמשיך להילחם בעניין הזה", הצהיר דרור כהן, "לא מקיימים כאן את החלטת בג"צ ואנחנו רוצים להביא את הסוגייה הזו לחקיקה שתביא לשיוויון תקציבים בספורט".