שתף קטע נבחר

צילום: אלי אלגרט

לואיס פרננדז: "יוסי בניון יעיל ל-20-30 דקות"

מאמן נבחרת ישראל כבר מוכן למפגש מול לטביה בשבת, והתייחס למצב הקפטן: "הוא לא יפתח, אך בהחלט יכול לעזור לנו". על התקשורת: "מבין מדוע לא העפלתם למונדיאל 40 שנה"

ניצחון - או כלום. נבחרת ישראל תארח במוצאי שבת את נבחרת לטביה בבלומפילד, למשחק אותו הכחולים לבנים חייבים לנצח. ערב המשחק תופסת הנבחרת את המקום הרביעי בבית שש, עם ארבע נקודות בלבד מארבעה משחקים, כשקרואטיה (10 נק'), יוון (8) וגיאורגיה (6) עומדות מעליה.

 

 

48 שעות לפני המשחק, פתח המאמן הלאומי לואיס פרננדז את מסיבת העיתונאים באיחוליי החלמה לנפגעי הפיגוע בירושלים אמש, ואמר: "אנחנו נשחק מול יריב שכבר ניצח בישראל, ושאותו נבחרת ישראל לא ניצחה בעבר. ללטביה אותו מספר נקודות כמו לנו, ומדובר בנבחרת עם הרבה פוטנציאל ומשמעת".

 

"עקבנו אחרי לטביה רבות", המשיך המאמן, "ואני בטוח שיהיה משחק קשה. אני מקווה שעם תמיכת הקהל נעשה את זה, כיוון שאנחנו עדיין רוצים להעפיל לשלב הבא. ישנם 20 שחקנים בסגל ועוד שלושה שוערים, ותהיה לי הזדמנות להשתמש ברובם בשני המשחקים. נצטרך הרבה התלהבות ורצון, ואם ננצח את לטביה נהיה מוכנים למשחק מול גיאורגיה".

 

יוסי בניון לאן?

כשנשאל הם הוא מתכוון להשתמש ביוסי בניון בצמד המשחקים הקרובים, השיב המאמן הצרפתי: "אני יודע שיוסי לא כשיר במאה אחוז. עם זאת, הוא מתאמן כבר חודש עם צ'לסי ועם שחקנים ברמה גבוהה מאוד, שאם ישחקו בליגה הישראלית ייקחו אליפות עם הפרש של 40 נקודות על פני הסגנית".

 

"אולי הוא יישב על הספסל מול לטביה וגיאורגיה", המשיך המאמן הצרפתי, "את זה אחליט בשיתוף פעולה איתו. יוסי לא יפתח, אבל יכול הוא בהחלט יכול לעזור לנו. אני מניח שלאחר חודש אימונים הוא יכול להיות יעיל ל-20-30 דקות. אני יודע כמה יוסי אוהב את החולצה של הנבחרת ומחויב לה".


יוסי בניון ולואיס פרננדז. ישחק? (צילום: אלי אלגרט)  

 

שוב, התקשורת אשמה

מכאן פנה פרננדז לפירסום בכל אמצעי התקשורת, בנוגע למערך שתרגל: "קראנו את מה שנכתב בתקשורת, אולי לחלק מכם יש אנשים בנבחרת או מחוצה לה. לאחר מה שראיתי, וכשכולם אומרים לך כיצד לשחק, אני מתחיל להבין מדוע הנבחרת כבר 40 שנה לא מגיעה למונדיאל".

 

"אף פעם לא שאלו אותי על מערך טקטי", המשיך פרננדז, "מול קרואטיה עברנו מחמישה שחקני הגנה לארבעה, כי קרואטיה יצרה לנו בעיה. חמישה שחקני הגנה נותנים לנו את האופציה לתקוף ולהבקיע שערים. התאמנו אתמול פעמיים ביום, שזה לא דבר רגיל בישראל".

 

על היריבה בשבת אמר המאמן: "לטביה ניצחה את יוון, לא יהיה קל לשחק מולה. עצם העובדה שהכדורגל הלטבי נמצא בפגרה לא נותנת לנו יתרון, כי גם נאתכו נמצא בפגרה, ורפאלוב חזר לאחר תקופה שלא שיחק".


פרננדז בפעולה. אין ספק, האיש התאקלם בארץ הקודש (עוז מועלם)

 

על פרשת ערן זהבי אמר הצרפתי: "כשהגעתי לישראל זהיתי שחקן מאוד מעניין עם הרבה איכויות. אם רואים את הזימונים שלי, תמיד זימנתי שחקנים מהפועל ת"א, תמיד ידעתי לעשות את הדברים בצורה הכי הגיונית. נתתי לשחקנים שלהם לנוח כשהם שיחקו בליגת האלופות, ושמרנו על חלק מהם כשאלו היו פצועים".

 

"לגבי זהבי, חולצת הנבחרת היא חולצה שחייבים לכבד, אני מאוד מעריך אותו והעניין בידיים של ההתאחדות". ולסיום הבהיר המאמן הצרפתי: "אולי האצטדיון לא יהיה מלא, אך ללא כל קשר לכמות הקהל, השחקנים מחוייבים לנצח".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לואיס פרננדז
צילום: עוז מועלם
מומלצים