שתף קטע נבחר

יד: 29:29 בדרבי של ראשל"צ, מאור התפרץ

התפרצות מאמן מכבי לעבר המזכירות, לאחר שנפגע מחפץ שנזרק על ידי הקהל האדום, הביאה להרחקתו וזריקת תשע אחרונה של דניס זכארוב חילקה את הנק'. מאור: "זו פשוט שחיתות". הפועל ראשונה, מכבי שנייה ואס"א שלישית אחרי ניצחון על קריית מוצקין

חם, חם, חם. הדרבי של ראשון לציון בין מכבי והפועל הסתיים הערב (ב') ב-29:29 (15:15) דרמטי באולם בית מכבי, לאחר שדניס זכארוב האורח עבר את החומה הצהובה והבקיע שער בזריקת תשע אחרונה, שחילקה את הנקודות בין שתי הקבוצות.

 

 

הזריקה של זכארוב יכולה היתה להיות גולת הכותרת של הדרבי המרתק במחזור השמיני בשלב הבתים, אבל מה שנזכור הערב הזה יהיו פניו של מאמן מכבי, גלעד מאור, שניסה לעצור את הדמעות בתום המשחק, לאחר שהורחק 30 שניות לסיום, במצב של 28:29 לקבוצתו.


יואב נאמן. מכבי איבדה את היתרון בסיום (אלי אלגרט) 

 

מכבי, שכבר הובילה בארבעה שערי הפרש במחצית השנייה (19:23), אפשרה להפועל לחזור למשחק בריצת 0:6 עד ל-28:28. עידן מימון החמיץ פנדל לאדומים, וגל אברהם, שלא שיחק במחצית הראשונה עקב פציעה, העלה את מכבי ליתרון 28:29.

 

בשלב זה התפרץ מאור לעבר מזכירות המשחק, וטען כי חפץ חד נזרק עליו מיציע אוהדי הפועל מעל הספסל הצהוב, לאחר שאלה זעמו על הרחקתו באדום של אלירן רן. מאור נראה פונה למשקיף המשחק, והאחרון אמר לצמד השופטים, לאוניד ינקו ואלי שהרבני, כי מאמן מכבי דחף אותו.

 

השניים, שלא היו במיטבם הערב, שלפו למאמן מכבי כרטיס אדום, מה שקבע כי הוא ושחקן נוסף מקבוצתו הורחקו. הצהובים נותרו עם חמישה שחקנים בסיום, ואז הגיעה ההתקפה האחרונה של הפועל וזריקת התשע הדרמטית של זכארוב.

 

כשהוא ממרר בכי ומסרב להירגע, אמר מאור בסיום המשחק: "אני אדם שאוהב את המשחק, כולם ראו מה שעברתי שם. קיבלת חפץ חד מול העיניים, ולא דחפתי אף אחד. כשזורקים עלי חפצים אני חושב על המשפחה שלי. ניהלתי מספיק משחקים בפלייאוף בקור רוח, אבל מה שהיה כאן זה לא ייתכן. פשוט שחיתות".


אריאל רוזנטל. חבל שהאלימות תאפיל על משחקו הטוב (יועד כהן)

 

המשמעות היא שהפועל שמרה על המקום הראשון בטבלה, מכבי שנייה ואילו אס"א שלישית, לאחר שניצחה 29:37 את מכבי קריית מוצקין. אם הפועל תנצח ביום ו' הקרוב את אס"א, היא תבטיח ככל הנראה את המקום הראשון ואת הביתיות, ותשחק בחצאי הגמר יד מול בני הרצליה (הפסידה הערב 23:19 למכבי ת"א) הרביעית. מכבי ראשל"צ, אם תסיים שנייה, תיהנה גם היא מיתרון ביתיות, אבל סדרת חצאי הגמר יד שלה תהיה מול אס"א ת"א, שרק לפני פחות משבוע ניצחה אותה 32:27 בליגה.

 

חבל, אם כך, ש-30 השניות האחרונות של הדרבי הזה מאפילות על המשחק המצוין שהיה לאריאל רוזנטל ממכבי. המרכז המוכשר עשוי לשחק בעונה הבאה באירופה, ככל הנראה בספרד, והוא זה שהחזיק את הצהובים במשחק במחצית הראשונה וסיים את 60 הדקות עם שבעה שערים ולא מעט סימנים כחולים בכל חלקי גופו.

 

מלבד זאת צפינו גם בתצוגת שוערים טובה בשני הצדדים (מיכאל חמרוב אצל האדומים ואלדר שיקלושי הצעיר בצהוב) ומשחק רע של צמד הזרים של מכבי (במיוחד יוהאן רושקה, שבמכבי מקווים כי יתעורר בפלייאוף), אבל נותרנו עם טעם חמוץ בפה ועם המילה "אלימות" שמהדהדת מעל המשחק.


אוהדי הפועל ראשל"צ. מאור טוען שזרקו עליו חפץ חד (אלי אלגרט)

 

יו"ר מכבי: "אם לגלעד הגיע אדום, אז סבבה"

יו"ר מכבי, יוסי גבע, סירב לאפשר למאור לדבר בסיום ואמר: "אני לא יודע מה היה עם השופטים, אבל אם הגיע לגלעד אדום - אז סבבה. לא נתבכיין מול אף אחד, לא אני ולא השחקנים. זה הזמן לעבוד. איבוד היתרון שלנו הוא חלק מהמשחק, זה קורה, זה קרה ואני מקווה שלא יקרה שוב. אנחנו במקום השני הטבלה, ובכל זאת נעשה הכול כדי להשיג את הדאבל מכל עמדה".

 

עופר לוזון, אחד המצטיינים של מכבי הערב (חמישה שערים), אמר בסיום: "זה הדרבי ואני לא מאוכזב. אנחנו משחקים כדוריד בשביל הדברים האלה, תענוג להיות פה. היה משחק מדהים, ואני מצפה לזה גם בפלייאוף".

 

מאמן הפועל, וובה זייקמן, חגג בסיום כאילו זכה במשחק. אחרי הטראומה בגמר הגביע, אז ניצחה מכבי בהארכה לאחר שליטה של הפועל, אולי אפשר להבין אותו. "אני מאוד שמח בגלל התוצאה, אבל לא מרוצה מהמשחק שלנו", אמר זייקמן בסיום. "הראינו אופי כי היינו בבור של ארבע הפרש, אבל חשוב לי שלא נתנו למכבי לשבור אותנו. את המשחק מול אס"א נהיה חייבים לנצח".


אברהם עוצר את זכארוב. ידו של האחרון היתה על העליונה (דרור עינב)

 

שחר מאירה, שהתעורר לקראת סוף המשחק וסיים עם שישה שערים, אמר: "המשחק הזה היה צריך להיות שלנו, אבל אני שמח שמצאנו כוח לחזור. אנחנו רוצים להישאר במקום הראשון, כדי להיכנס לפלייאוף כמו שצריך. אנחנו נזכה באליפות השנה".

 

הבקיעו למכבי ראשל"צ: אריאל רוזנטל ופיליפ מריאן (ארבעה פנדלים) 7 כל אחד, עופר לוזון 5, יוהאן רושקה וגל אברהם 3 כל אחד, יואב נאמן 2, חן בירנבאום ודור גבע 1 כ"א. הבקיעו להפועל ראשל"צ: דניס זכארוב (שני פנדלים) 7, עידן מימון ושחר מיארה 6 כ"א, אלירן רן 5, מקסים ציפרמן 3, דימה דורשוק ואמיר לנגליב 1 כ"א.


רחובות. איבדה את ראשות הבית התחתון לנס ציונה (יועד כהן)

 

בית תחתון: רחובות הפסידה לרעננה

שלושה מחזורים לקביעת היורדות וההולכות למבחנים, ניצחה מכבי רעננה 19:23 את רחובות והנחילה לה הפסד ראשון אחרי שבעה ניצחונות רצופים בבית התחתון.

 רעננה תיאבק עד השנייה האחרונה על הזכות לפלייאוף ההישרדות, והיא השוותה לפחות זמנית את מספר הנקודות שלה לאלו של קריית אונו/גני תקווה (14 כל אחת)

 

א.כ. נס ציונה עקפה את רחובות בראש הבית התחתון, לאחר שניצחה בחוץ 24:36 את עירוני פתח תקווה, שלמעשה ירדה כבר מזמן לליגה הלאומית. אם רמת השרון תנצח מחר (ג') את קריית אונו/גני תקווה, היא תעקוף את נס ציונה ולשתי הקבוצות יהיו 18 נקודות.

 

היורדת הנוספת תיקבע ככל הנראה במחזור האחרון, כמו גם שתי הקבוצות שיתמודדו במבחנים מול השלישית והרביעית בלאומית. א.ס. סביון והפועל אשדוד כבר הבטיחו את עלייתן מהליגה השניה לליגת העל.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גלעד מאור
צילום: אורן אהרוני
מומלצים