שתף קטע נבחר

אלכס הוא פדנט - אל תנסו לזרז אותו

העץ של אלכס מראה שמדובר בבחור פדנט, אך להוט לרצות, גם במחיר ויתור על רצונותיו. מתי אינו מוכן לוותר? כשמבקשים ממנו "לחפף". מה כדאי לו לעשות? בעיצוב אתרים, אפליקציות ועיצוב תעשייתי. אלכס: פדנט? אבל החדר שלי מבולגן

 

אלכס שלח לנו עץ לפענוח - והדבר העיקרי שיכולנו לדלות ממנו הוא שהבחור פדנט - אך להוט לרצות את כל הסובבים. אך מה אם האנשים הסובבים אותו ינסו לזרז אותו? הוא עלול לחוש חוסר אונים ואף להתעצבן - כיוון שהיסודיות היא בבת עיניו והוא שונא "לחפף". מלבד היותו בעל יכולת מרשימה לשים לב לפרטים הקטנים ביותר, הוא גם אחד מהאנשים היותר חביבים שיכולים להזדמן לכם. למעשה, הוא נכון לוויתורים מפליגים, העיקר שכולם יהיו מרוצים.

 

כולם אמרנו? כמעט כולם, כיוון שהרתיעה ממאבקים, ומעמידה על רצונותיו גורמת לו תחושה של החמצה. הוא מקווה שחביבותו ואישיותו הנוחה טומנים בחובם תמורה והערכה. אך כמו כולנו, גם אלכס יודע שאם היה קצת יותר אסרטיבי היה מצליח להשיג הרבה יותר. איך אנחנו יודעים את כל זה? מהעץ שלפניכם.

 

 


 

העץ של אלכסנדר מתפרש לאורך הדף. הצמרת ממוסגרת ומצוירת בצורת קשת, ישנם עלים ובפירות. העלים אינם נמצאים על הענפים אלא נדמה כי הם נושרים מראש העץ. ישנם שלושה ענפים דקים, גזע העץ עבה. הרקע שצויר מסביב לעץ גורם לעץ לשקוע.

 

מה מסמל כל דבר?

חוסר בשורשים – אלכס שומר על פרטיות ושונא חשיפה. ניכר ניסיון לשלוט על הדחפים הפנימיים.

העץ מצוייר במרכז – אלכס הוא בעל כושר תכנון ודימוי עצמי חיובי.

גזע עבה עם קווים בתוכו – גזע העץ העבה מסמל חיוניות, יציבות, אך גם פגיעות - ניכר קושי משמעותי בהתמודדות עם ביקורת שלילית.

צמרת העץ סימטרית ועגולה – אלכס הוא מופנם, מסודר ומאורגן. אך גם חולמני ובעל דמיון פורה.

ענפים דקים – ניכרת רגישות רבה, וכן יכולת קליטת רשמים, אינטואיציה טובה, ושוב - קושי בקבלת ביקורת.

העלים - יש לאלכס חוש אסתטי מפותח, רצון להרשים, צורך בהערכה ובהכרה של הסביבה. העלים נדמים כנושרים ומצביעים בכך על רצון לתת, על עדינות, יכולת לסלוח, רומנטיות,  וגם על תחושה של חוסר מיצוי מתוך וויתור.

פירות - יש לאלכס יכולת ויזואלית טובה, ציפייה להצלחה והגשמה מתוך עשייה סבלנית ושיטתית. צורך בהכרה מהסביבה על השקעתו וכישוריו. כמו כן יש בכך להעיד על נהנתנות וילדותיות.

 

במה כדאי לו לעבוד?

לאלכס חשובים מספר מאפיינים בעבודה: קבלת היזון חוזר מחבריו ומהמנהלים שמעליו. סביבת עבודה רגועה ושאינה לוחצת. מקום עבודה תומך שיחסי העבודה בו הם אינם קורקטיים ורשמיים. הוא יכול הן לעבוד מול לקוחות כיוון שיש לו סבלנות אליהם, והן בבית, לבדו מול מחשב.

 

מקום עבודה אשר מעריך יסודיות וצריך אדם בעל יכולת ויזואלית טובה ייהנה מעובד מקצועי. לאלכס מתאים לעסוק בתחום העיצוב. מעיצוב אתרים באינטרנט, פיתוח אפליקציות, עיצוב תעשייתי ועד עיצוב חלונות ראווה ואף עיצוב חדרי ילדים.

 

מה אומר אלכס על הפענוח?

 

אלכס הוא סטודנט בן 22 במכינה לקראת לימודי הנדסה וניהול. לדבריו, רצה לבחון האם כיוון הלימודים שבחר מתאים לו.

 

"יש דברים רבים שבאמת מאפיינים אותי. אני יסודי בעבודתי, אבל אני לא פדנט באופן כללי. אם תיכנס לחדר שלי תראה בגדים על הרצפה ואבק פה ושם, ערימות דיסקים מפוזרות. עם זאת אני כן שם לב לפרטים הקטנים ביותר בכל משימה. אני שואף לשלימות ולא יכול להסתפק בטוב מאוד, זה חייב להיות מצויין. אבל מצד שני, אני נוטה להתחמק ממשימות שאני חושש שלא אוכל לבצע אותן בצורה מושלמת. 

 

"זה גם נכון שאני מוכן להתפשר ולוותר מעצמי כדי לרצות את הסובבים אותי - למעט בדבר אחד: כמו שאמר הגרפולוג - לא אהיה מוכן לזרז או למהר משימה או מטלה במחיר פגיעה בשלמות הביצוע. זה יקומם אותי ואני אביע מורת רוח.

 

"אני טיפוס שקט, וגם חולמני אבל לא רגיש יותר מאנשים אחרים. זה בהחלט נכון שאני מעוניין בביקורת וזקוק לחיזוקים חיוביים כדי לדעת שאני באמת עומד בדרישות וברף. ביקורת שלילית גוררת אותי לא פעם לחשבון נפש ארוך ומייגע, גם אם אני מבין שאני 'מתבחבש' בזה יותר מדי. קשה לי לתת לדברים כאלו לעבור מעל הראש, או להתייחס לכך כמשהו נקודתי וחולף".

 

"דברו איתי אחרי הילד הראשון"

ומה לגבי הכיוון המקצועי?  "אני אכן יצירתי - עיצוב אתרי אינטרנט ואפליקציות וגם עיצוב תעשייתי הם תחומים שנשמעים לי מתאימים ורלוונטיים ומאששים את הכיוון הנוכחי שלי. לגבי עיצוב חלונות ראווה או חדרי ילדים, הראשון מופרך מעט, ולגבי השני - דברו איתי אחרי הילד הראשון".

 

בכתבות מפוענחים ציורי עצים ששלחתם אלינו. רוצים לדעת יותר על עצמכם? ציירו עץ בעט, סירקו אותו, ושלחו ל-ynet קריירה בדוא"ל בצירוף שמכם.

 

הפרטי ומספר טלפון. בתחתית הדף הנסרק יש לכתוב 4 שורות על כל נושא שהוא בלי פרטים מזהים, להוציא חתימה וגיל. מדי פעם נבחר, ננתח ונמליץ על כיוון מקצועי בהתאם לעץ ששלחו הקוראים באתר - ונפרסמו באתר.

 

יובל בן בסט הוא גרפולוג ומנחה קבוצות. עורך ערבי גיבוש לעובדים. בעל תואר ראשון במדעי החברה וכותב את עבודת המאסטר לתואר שני בהתנהגות ארגונית בתחום מבחני מיון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים