שתף קטע נבחר

וול סטריט: נאסד"ק צנח השבוע ב-2.7%

למרות המגמה השלילית בסיכום השבוע, השלימה היום וול סטריט יום שני רצוף של עליות שערים: דאו ג'ונס עלה ב-0.7% ונאסד"ק ב-0.3%. ברקע המסחר: הודעת מדינות ה-G7 כי יתערבו בשוק המט"ח כדי למנוע מהין להתחזק

המסחר בוול סטריט ננעל אמש (ו') בעליות שערים אחרי שמדינות ה-G7 הודיעו כי יתערבו בשוק המט"ח כדי למנוע מהין להתחזק. הודעה זו שלחה את שווקי העולם לעליות שערים.

 

מדדי מניות

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.71% ל-11,858.52 נקודות. מדד נאסד"ק עלה ב-0.29% ל-2,643.67 נקודות. מדד S&P 500 עלה ב-0.43% ל-1,279.2 נקודות.

 

בסיכום שבועי: מדד נאסד"ק צנח ב-2.7%, S&P 500 נחלש ב-1.9%.

 

ביום ה' ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים על רקע נתוני מאקרו טובים ברובם שהצליחו להרגיע מעט את המשקיעים בנוגע לאסון ביפן. גם המסחר בבורסות אסיה הסתיים בעליות שערים כשהמדד הבולט היה הניקיי היפני שזינק בצל היחלשות משמעותית של מטבע הין.

 

הסנטימנט בשוקי ההון ברחבי העולם השתנה הבוקר לאור תגובתן המהירה של שבע המדינות המתועשות שנחלצו לעזרתה של יפן, והודיעו כי כל אחת בנפרד תמכור  ין, על מנת להחליש את ערכו אל מול המטבעות העיקריים מולם הוא נסחר.

 

התחזקותו הין בימים האחרונים פוגעת בסיכויי ההתאוששות של כלכלת יפן מהמשבר שפקד אותה, שכן היא שוחקת את רווחיותן של היצואניות היפניות. הבוקר נחלש הין ב-3.9% אל מול האירו לרמה של 113.8 ין לאירו. השבוע פירסמה ממשלת יפן נתונים מהם עולה כי היצואנים המקומיים יכולים לשמור על רווחיותם כל עוד שערו של הין לא מתחזק לרמה שמתחת 83.9 ין לדולר.

  

בינתיים גם בורסות אירופה נסחרות בעליות שערים: מדד דאקס בגרמניה מתחזק ב-1.1%, מדד קאק עולה ב-0.7%.

 

ובגזרת המזרח התיכון נראה שהלחץ הבינלאומי מניב תוצאות: בצעד דרמטי הכריזה בצהריים (ו') לוב על הפסקת אש עם כוחות המורדים. שר החוץ הלובי אמר כי "הצעד נועד להגן על אזרחי המדינה, בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם על סגר אווירי". זמן קצר לפני כן, הודיע ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון כי ארצו תשלח מטוסי קרב לאזור לוב.

 

מניות במרכז

יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם, סיסקו, הודיעה על חלוקת דיבידנד ראשונה בתולדותיה של 6 סנט למניה. יתרות המזומנים של החברה עומדות על כ-40 מיליארד דולר.

 

הפדרל ריזרב האמריקני סיפק אמש סיבה למשקיעים לרכוש מניות בנקים. הבנק המרכזי בארצות הברית יאפשר לבנקים הגדולים להגדיל את תשלומי הדיבידנד לבעלי המניות, לראשונה מאז פרוץ משבר הסאב-פריים. לכך השפעה בעיקר על הבנקים הגדולים שלהן מבני הון חזקים יותר כמו: ג'יי פי מורגן, סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה.

 

ובתוך כך הודיע ג'יי פי מורגן על הגדלת הדיבידנד הרבעוני שלו ל-25 סנט למניה ועל תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בהיקף של 15 מיליארד דולר.

 

ג'נרל מוטורס הפסיקה את פעילות הייצור במפעל שלה לייצור מכוניות מדגם שברולט עקב מחסור בחלקים המגיעים מיפן.

 

ענקית הציוד הכבד קאטרפילר הודיעה כי מפעליה לא נפגעו ברעידת האדמה ביפן, אך היא נאלצת להתמודד עם מחסור בחלקים שפוגע בייצור שלה במדינה.

 

ישראליות בוול סטריט

חברת התרופות פרוטליקס הודיעה כי בכוונתה לגייס כ-22 מיליון דולר על ידי מכירת 4 מיליון מניות במחיר של 5.5 דולר למניה. מחיר המניה בגיוס של פרוטליקס נמוך מהמחיר בו נעלה אמש את המסחר בוול סטריט. נזכיר שהגיוס מגיע זמן לא רב אחרי שה-FDA דרש מהחברה עוד פרטים על התרופה שלה למחלת הגושה, מה שמעכב בינתיים את אישורה הסופי.


פורסם לראשונה 18/03/2011 22:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מסחר בוול סטריט (ארכיון)
צילום: רויטרס
מומלצים