יום חמישי, 23.05.2024 שעה 17:15
חיים רביבו

מכבי ממש לא במירוץ האליפות

חיים רביבו בטור אישי ל-ONE: בוזגלו מדבר על אליפות? הוא הוזה. הקבוצה של איווניר לא משחקת כקבוצה, בניגוד לק"ש. הכל פתוח בדרבי של חיפה

האמת היא שאני בכלל לא מופתע מה-4:0 הגדול שעשתה עירוני קרית שמונה על מכבי ת"א. היכולת של ק"ש הרבה יותר טובה העונה מזו של מכבי ת"א. הקבוצה של רן בן שמעון משחקת כקבוצת כדורגל, וזו של מוטי איווניר פשוט לא.

הצהובים  משחקים משחק אינדיבידואלי שמתבסס על הבלחות ועל יכולת אישית של כמה שחקנים, כמו בוזגלו, עטר ומדוניאנין, בזמן שבקרית שמונה יש מכונה שרצה. העובדה היא שגם כאשר אלרואי כהן עזב להפועל ת"א, רוצ'ט לקח את המנהיגות והקבוצה לא נפגעה בצורה קשה.

שמעתי את מאור בוזגלו אומר במסיבת העיתונאים של מכבי שהקבוצה שלו נמצאת חזק במירוץ על האליפות. אני מאמין שהוא רצה להחדיר מוטיבציה באנשי המועדון, אבל אני חושב שהוא קצת הוזה בעניין הזה.

שיהיה ברור: לא רק שמכבי תל-אביב לא נמצאת חזק במרוץ על האליפות, היא לא נמצאת בו בכלל. אם היא תסיים בין 4 הקבוצות הראשונות, היא תצטרך להיות מרוצה מכך.

בשבועות האחרונים אנחנו שומעים על מהפכת הצעירים במכבי ת"א, כשהיום ראינו את אורי כהן, שחקן נוער חדש, ובאופן כללי אני אוהב את הרעיון. הבעיה היא שאני לא חושב שיש למכבי היום שחקני נוער מספיק טובים כדי להיות בקבוצה הבוגרת.

אורי כהן עם לירן שטראובר.  (יניב גונן)
אורי כהן עם לירן שטראובר. (יניב גונן)
 

הנזקים שנעשו למחלקת הנוער של מכבי ת"א בשנים האחרונות הם נזקים שקשה מאוד לתקן אותם בשנה או בשנתיים, וזו בטח לא מחלקת הנוער של שנות ה-90.

היום קל מדי לשחקני הנוער להגיע לקבוצה הבוגרת, כי במכבי ת"א רוצים להצמד לסיסמאות ההצערה. הצהובים חייבים להבין שמדובר ברעיון נכון, אבל כזה שמחייב תהליך ארוך.

אם מכבי היתה שולחת את כל הזרים הביתה, מכניסה על חשבונם את שחקני הנוער ונותנת להם קרדיט ללא קשר לתוצאות, זה היה סיפור אחר לגמרי, אבל אין לצהובים היום כמות כזו של שחקנים צעירים כדי לשחרר את הזרים. לשלוח למערכה שחקנים צעירים ולהפיל עליהם את הלחץ האדיר שיש במכבי – זה לא מה שיעזור לשחקנים או לקבוצה.

מוטי איווניר (יניב גונן)
מוטי איווניר. מכבי לא משחקת כקבוצה (יניב גונן)
 

במצב הנוכחי של הצהובים, כל קבוצה שתגיע מולם עם משמעת טקטית ועם רצון גדול יותר מזה של שחקני מכבי – כמו שעשתה היום ק"ש – תוכל לנצח אותה.

צריך לפרגן לקרית שמונה שהגיעה למשחק עם יותר ביטחון ועם הרבה פחות לחץ מאשר היריבה שלה, ולכן התוצאה לא הפתיעה אותי. בקבוצה הצפונית יש מכונה שרצה, קבוצת כדורגל, ומה שחסר לה זה מה שיש במכבי ת"א, שחקן או שניים עם יכולת אינדיבידואלית. אם היו לה השחקנים האלה, אני חושב שהיה לה סיכוי טוב מאוד להלחם על האליפות.

בצד השני של העיר תל-אביב, צריך לאחל קודם כל הרבה בריאות לאלי גוטמן שחזר למגרשים. גוטמן הגיע לבלומפילד עם המון התלהבות, ואם הוא היה יכול, הוא היה רץ על כר הדשא במקום השחקנים שלו.

ברק בדש ורן בן שמעון מתחבקים. צריך לפרגן לקרית שמונה (יניב גונן)
ברק בדש ורן בן שמעון מתחבקים. צריך לפרגן לקרית שמונה (יניב גונן)
 

אני שמח שיוסי אבוקסיס עשה את העבודה שלו בתקופה האחרונה, ולמעשה הוכח שאין קשר בין יכולת הקבוצה לבין כך שגוטמן עומד או לא עומד על הקווים. המשחק מול סכנין היה יכול להסתיים גם ב-0:4, כי ראינו את המכונה האדומה מגיעה לרחבת ה-16 כמעט בכל התקפה.

גם עבור הקהל וגם עבור יוסי אבוקסיס, טוב שגוטמן חזר לקווים. עדיף ליוסי לקבל את תפקיד המאמן הראשי, אם גוטמן יעזוב לנבחרת או לחו"ל, בתחילת עונה ולהתחיל את המאבק על האליפות מהרגע הראשון.

וממשחקי השבת למשחק המרכזי – ביום שני מחכה לנו הדרבי הגדול של חיפה. מצפה לנו משחק טוב עם הרבה קצב והתלהבות, ולמרות שמכבי חיפה עדיפה על הנייר, אנחנו יודעים שבדרבי הכל יכול לקרות.

אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס. לעזור המאמן עדיף להתחיל את העונה כמאמן ראשי (יוסי ציפקיס)
גוטמן ואבוקסיס. ליוסי עדיף לקבל את תפקיד המאמן בתחילת עונה (יוסי ציפקיס)
 

גם במכבי חיפה וגם בהפועל ת"א יש תחושה שמעכשיו כל משחק חשוב מאוד ואסור, אבל פשוט אסור, לאבד נקודות. אני בטוח שבשבועות הקרובים נתחיל לראות את הלחץ משפיע על צמד מוליכת הליגה, בגלל ההתקרבות לרגעי ההכרעה של העונה.

לחניכים של אלישע לוי מחכה משחק קשה מאוד ביום שני, מאחר והפועל חיפה מגיעה בתקופה טובה, כאשר הצעירים שלה ממחלקת הנוער פורחים (מישהו אמר תהליך הצערה נכון?) ועם מאמן שצריך לעמוד על הקווים באחת מהקבוצות הגדולות בארץ.

אמנם הירוקים הם הפייבוריטים למפגש, אבל כשהאדומים מגיעים בפורמה למשחק הדרבי, עם אווירה לוהטת ביציעים, כל תוצאה תהיה אפשרית.            

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים