שתף קטע נבחר

מחזור מטורף בארגנטינה: אסטודיאנטס מוליכה

האלופה ניצחה בדרבי את חימנאסיה 0:2 וטיפסה לפסגה יחד עם ראסינג (3:4 על אולימפו) על חשבון ריבר, שסיימה ב-0:0 מאכזב עם ארחנטינוס. בוקה בתחתית עם 1:0 לוולס. 30 שערים נכבשו במחזור רביעי משוגע של הקלאוסורה

ארבע מחזורים בדיוק לקח לקבוצות בארגנטינה לחמם מנועים, ודומה כי בסוף השבוע השתחררה כל התחמושת שנצברה מאז פתיחת טורניר הקלאוסורה, כאשר בתשעה משחקים נכבשו 30 שערים. מי שחזרה לאייש את המקום הראשון היא אסטודיאנטס לה פלאטה, שניצחה בדרבי את חימנאסיה 0:2 והבהירה שגם העונה היא תדבר חזק במאבק על התואר.

 

 

אחרי מחצית ראשונה מאופסת, האלופה כבשה מרגלי גאסטון פרנדס המצוין (51) ואנסו פרס (84), שהשכיחו את החיסרון של חואן סבסטיאן ורון הפצוע, וסיבכו את מצבה של יריבתם העירונית. העלייה לפסגה של 'אל פינצ'ה התאפשרה בזכות ה-0:0 הביתי של ריבר פלייט מול ארחנטינוס ג'וניורס, שאמללה את האוהדים במונומנטאל וגם את המאמן של המיליונרים, 'חוטה חוטה' לופס, שהורחק.


שחקני אסטודיאנטס חוגגים. יש סיבה (צילום: AFP)

 

אצל היריבה המושבעת, בוקה ג'וניורס, העניינים מסובכים הרבה יותר אחרי הפסד חוץ 1:0 לוולס סארספילד. ללא חואן רומן ריקלמה הפצוע/מסוכסך עם המאמן חוליו פאלסיוני, הצהובים כחולים ספגו בדקה ה-38 מנגיחה של פרננדו אורטיס אחרי כדור קרן ונותרו בתחתית. בסיום הבהיר פאלסיוני הנואש כי ריקלמה ישוב להרכב ברגע שיחלים מפציעתו.

 

מי שממשיכה לדהור וצמודה לאסטודיאנטס בפסגה היא ראסינג קלוב, שניצחה בביתה את אולימפו 3:4, לא לפני שהיתה קרובה לאבד יתרון 0:4. פאבלו לוגאורסיו (9), מארסלו מוסט (15, עצמי), לוקאס ליכט (17) וטאופילו גוטיירס (46) ניצחו על התזמורת של 'לה אקדמיה', אסקייל מאגיולו (50 ו-55) וניקולאס ארסה (57) הצליחו להלחיץ את האוהדים המקומיים.

 

גם סן לורנסו, שתארח את בוקה בשבוע הבא, שחררה הצהרה עם 0:3 בחוץ על אול בויס, במשחק שפתח את המחזור עוד בלילה שבין שישי לשבת. שלושת החלוצים של 'אל סיקלון' - חואן קרלוס מנסגס (68), פאבלו ולאסקס (88) וחואן מנואל סאלגיירו (92) - הוכיחו לרמון דיאס שיש על מי לסמוך בטורניר הנוכחי.


מרטין פאלרמו, במהלך המשחק. מה יהיה, בוקה? (צילום: רויטרס) 

 

הדרבי השני של המחזור - זה של דרום בואנוס איירס - היה שייך כולו לבאנפילד, שגברה 1:2 על לאנוס. אנריקה בולוניה (דקה 11) החטיא מהנקודה הלבנה, אך הודה לשופט, שהורה על בעיטה חוזרת, בה כבר לא נכשל. דקה לסיום חורחה אצ'וקארו הקפיץ שוב את האוהדים המקומיים וגם שער מצמק של מריו רגיירו בתוספת הזמן לא מנע את החגיגה הגדולה בסיום.

 

משחק רב שערים היה גם במנדוסה, שם גודוי קרוס הפסידה 3:2 לקולון סנטה פה. לוקאס אקוסטה (24) ואסטבן פוארטס הבלתי נגמר (40 ו-87) כבשו לאורחים, אמיר פאסיולי (26) ודייגו ויז'אר (68) רק הצליחו לאזן פעמיים.

 

ניואלס אולד בויס והורקאן לא אכזבו והצטרפו לחגיגה עם 3:3 מותח. קלאודיו ביילר (4) ואיגנאסיו פידלף (24) העלו את הקבוצה מרוסאריו ליתרון כפול, לפני ש'אל גלובו' הגיבו עם שלישייה מדהימה עוד במחצית הראשונה מרגלי כריסטיאן מאיידנה (27), דייגו מטאו (40, עצמי) וקרלוס קינטאנה (44). מאוריסיו ספרדוטי (57) הצליח לחלץ נקודה עבור המקומיים.


חואן מנואל מרטינס. ולס גברה על בוקה (צילום: AP)

 

קילמס כנראה מתחילה להשלים עם הירידה אחרי הפסד 2:1 ביתי לטיגרה. מיגל אדוארדו קנאו (22) עוד העלה את המקומיים ליתרון, אך צמד של דניס

סטרקוואלורסי (52 ו-72), שחוזר לכושר שאפיין אותו באפרטורה, השאיר את הנקודות אצל האורחת. המחזור יושלם הלילה, כאשר ארסנל תארח את אינדפניידנטה.

 

הצמרת: 1-2. אסטודיאנטס וראסינג - 9 נקודות. 3. ריבר פלייט 8 נק'. המחזור הבא: שישי: אולימפו - אול בויס, טיגרה - באנפילד. שבת: לאנוס - חימנאסיה, סן לורנסו - בוקה, ארחנטינוס - ארסנל. ראשון: קולון - ראסינג, אסטודיאנטס - גודוי קרוס, ריבר - ולס. שני: הורקאן - קילמס, אינדפנדיינטה - ניואלס.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שחקני אסטודיאנטס חוגגים
צילום: רויטרס
מומלצים