שתף קטע נבחר

ארליך: "הרבה זמן לא היתה הרגשה מדהימה כזו"

נבחרת הדייויס חגגה 0:3 על פולין, שהציב אותה במרחק ניצחון מחזרה לבית העליון. אנדי רם: "ניצחון גדול של הנבחרת". הקפטן אייל רן: "מוריד את הכובע, זה ניצחון של נבחרת". מפגש הפלייאוף ייערך בספטמבר

בדרך חזרה לבית העליון. חצי שנה אחרי שנשרה ממועדון 16 הגדולות של גביע דייויס, בעקבות ההפסד הביתי לאוסטריה, נבחרת ישראל עשתה היום (ש') צעד נוסף בדרך חזרה למועדון הבכיר של מפעל הנבחרות.

 

 

אחרי שדודי סלע ואמיר וינטרוב ניצחו במשחקי היחידים שלהם ביום שישי, אנדי רם ויוני ארליך השלימו בשבת בצהריים את המלאכה, לאחר שגברו באיצטדיון קנדה ברמת השרון 6:4, 4:6, 3:6, 1:6 על הצמד הפולני המדורג 9 בעולם, מריוש פירסטנברג ומרצ'ין מטקובסקי.

 

כעת הנבחרת הישראלית הבטיחה מקום בפלייאוף, במסגרתו ייערכו בספטמבר הקרוב שמונה מפגשים, שהמנצחות בהם יבטיחו מקום בבית העליון 2012.

 

יוני ארליך, שבאופן מפתיע נטל הפעם את רשות הדיבור מאנדי רם, סיכם בסיום הניצחון שנעל את ההתמודדות: "הרבה זמן לא היתה לנו הרגשה מדהימה כזו, של ניצחון עם המון אדרנלין. אחרי כל ה'חרא' שהיה לנו בחודשיים האחרונים בסבב, חיכינו למשחק כזה כדי להוציא את כל הזעם".


יוני ארליך מציג את היורש, בסיום הניצחון על פולין (צילום: אורן אהרוני)

 

ארליך הוסיף: "ידענו שאנחנו יכולים לנצח, זו לא הפתעה. לא באנו לחוצים, ידענו שאנחנו טובים לא פחות מהם, בטח בבית". גם יוני לא שכח לשבח את אמיר וינטרוב: "הוא הפתיע את כולנו, לא ידענו למה לצפות ממנו והוא הוכיח שיש לו את זה".

 

בסופה של מסע"ת, כשבכל זאת הגיע תורו לדבר, אנדי רם אמר: "ניצחון גדול של הנבחרת. הקהל קיבל תמורה לכסף שהוא שילם. נכנסנו עם אמיר וינטרוב לאוקיינוס הכי עמוק שיש והוא שחה בו כמו גדול".


"הקהל קיבל תמורה לכספו". 'אנדיוני' בדרך לעוד ניצחון (אורן אהרוני)

 

אייל רן: "השחקנים עשו מהמפגש הזה עבודה קלה"

הקפטן אייל רן שיבח את שחקניו בסיום יומיים של ניצחון מרשים: "כל המפגש הזה היה מדהים, השחקנים עשו ממנו עבודה קלה. אנדי ויוני היו מעולים ולמרות שהיו בפיגור מערכה הם הרימו את עצמם.

 

"במערכה השלישית והרביעית היה נדמה שהכדור כמו אבטיח גדול. 'אנדיוני' נהנים מכל רגע על המגרש ביחד, בייחוד כשהם מייצגים את המדינה. אני מוריד בפני כולם את הכובע, זה היה ניצחון של נבחרת, כל אחד תרם את הנקודה שלו".


מטקובסקי הפולני. כעס דווקא על הקהל הישראלי (צילום: אורן אהרוני)

 

הצמד הפולני: "התנהגות הקהל כאן מוגזמת"

במחנה הפולני לא אהבו, בלשון המעטה, את התנהגות הקהל הישראלי, שלא פעם במהלך המשחקים מחא כפיים והרגיז את האורחים בין ההגשות.

 

"הקהל רוצה שהנבחרת שלו תנצח וזה לגיטימי, אבל ההתנהגות כאן מוגזמת", אמר מריוש פירסטנברג במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, "שיחקנו במדינות כמו ברזיל, שגם שם היה מאוד רועש, אבל הקהל שם לא הפריע לנו כמו פה".


הבן של יוני ארליך מתרגל לתקשורת הישראלית (צילום: אורן אהרוני)

 

הנציג השני בצמד האורח, מרצ'ין מטקובסקי, אמר: "מאוד מרגיז שבין ההגשות הקהל מריע ומפריע. לא ייתכן שהשופטים לא יעשו כלום בהקשר הזה. רם וארליך שיחקו טוב יותר היום ולכן הם ניצחו, אבל בכל מקרה זה הפריע לנו".

 

הקפטן הפולני, רדוסלאב שימאניק, סיכם את המפגש: "לא ציפינו להפסיד כאן בצורה הזו, אבל עכשיו ניאלץ להיאבק על ההישרדות בבית הזה, בדיוק כמו בשנתיים האחרונות".

 

מחר תתאפשר כניסה חופשית למשחקי היום השלישי במסגרת גביע דייויס. כל אשר קנו כרטיס ליום השלישי יקבלו עבורו החזר במשרדי איגוד הטניס.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רם וארליך
צילום: אורן אהרוני
מומלצים