$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

1:4 עצום להפועל על מכבי חיפה במשחק העונה. צפו כאן בתקציר

תהיתם מי הטובה בארץ? האמנתם שהאלופה איבדה מכח ההרתעה? הצחקתם את האדומים שבהצגת ענק העלימו את יריבתם במירוץ לתואר. סהר, זהבי, תמוז וטועמה כבשו, גאדיר איזן זמנית. הפרס: מקום ראשון

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  27.02.11 - 22:39

משחק העונה הערב (ראשון) בין הפועל תל אביב למכבי חיפה ענה על כל הציפיות, וייזכר בצדק כאחד הגדולים. בלי אלי גוטמן, אבל עם יוסי אבוקסיס על הקווים, האלופה נתנה הצגה, הביסה 1:4 בבלומפילד ועלתה למקום הראשון בטבלה. לאלישע לוי והירוקים נותר רק לנסות ולאסוף את השברים.

המשחק נפתח בקצב מסחרר ואחרי 50 שניות ניר דוידוביץ' הוציא כדור ראשון מהרשת, אחרי שבן סהר כבש את שערו ה-12 העונה. בדקה ה-50 מוחמד גאדיר הצליח להשוות, אבל זה היה רק ההכנה למחצית שניה ענקית. בדקה ה-63 הגיע הווינר של הפועל תל אביב.

ערן זהבי כמובן. השחקן שהעניק להפועל אליפות, הבקיע שער מכריע במוקדמות הצ'מפיונס וכבש שער מספרת מהמם מול ליון בליגת האלופות, שלח בעיטה חופשית מושלמת לחיבורים הירוקים. רבע שעה לסיום הגיעה מתפרצת לתפארת הכדורגל, שהסתיימה בשער של תמוז. ולארוחה כזו איכותית אי אפשר בלי קינוח. בדקה ה-91 הבקיע סלים טועמה את הרביעי.

זהו הניצחון השלישי ברציפות של הפועל ת"א והראשון על מכבי חיפה בבלומפילד אחרי שלוש שנים. הפעם האחרונה שהפועל תל אביב כבשה יותר משלושה שערים מול מכבי חיפה היה אי שם באוקטובר 1972 בניצחון 1:5. מנגד, זהו הפסד חוץ ראשון של הירוקים העונה, שגם ספגו רביעייה ראשונה בליגה מאז עונת 2006/07, אז נמחצו 4:1 על ידי בית"ר ירושלים, שזכתה באליפות.

בזכות הניצחון הפועל חזרה למקום הראשון בליגת העל עם 55 נקודות מ-24 משחקים. חיפה לה זה היה ההפסד השני העונה, ירדה למקום השני עם 54 נק'. האלופה תחפש להמשיך את החגיגות בשבוע הבא בטדי מול בית"ר י-ם. אלישע לוי ושחקניו ינסו לתקן את הרושם מול הפועל ר"ג. ובתווך? שתיהן ינסו לא ליפול בשמינית גמר גביע המדינה ברביעי.

מאמן הפועל ת"א, אלי גוטמן, שלא הגיע לבלומפילד, ראה הצגה מושלמת של שחקניו. המאמן רצה תחילה להגיע לצפות במשחק, אך נכנע למשפחתו שהתעקשה כי יישאר בבית ויימנע מלחצים מיותרים. נציגים רבים מאירופה הגיעו לעקוב אחרי שחקנים משתי הקבוצות. מדובר בסקאוטים מאנדרלכט, ויסלה קראקוב, האנובר, ונירנברג. גם שופט העבר הסקוטי, יו דאלאס הגיע לבלומפילד.

מהלך המשחק
פתיחה מחשמלת למשחק העונה. כבר אחרי 50 שניות (!) הפועל תל אביב עלתה על הלוח. גילי ורמוט פרץ מצוין באגף ימין והגביה למרכז הרחבה. בן סהר היה פנוי ונגח פנימה את שערו ה-12 העונה, 0:1 להפועל. הירוקים בהלם. הקהל האדום בשמיים. 3 דקות חלפו ועוד הזדמנות טובה להפועל ת"א. טוטו תמוז קיבל כדור 20 מטרים מהשער של דוידוביץ', התקדם ובעט חזק, אך השוער היה במקום.

השחקנים של אלישע לוי התעוררו לאט לאט ובדקה ה-14 יניב קטן הגביה כדור חופשי, בנאדו הגיע ראשון, אך נגח החוצה. הירוקים המשיכו ליזום ולסחוט בעיקר קרנות, אך אניימה הציג שליטה מוחלטת בכדורי הגובה ברחבה.

קצב המשחק נרגע מבחינת הכדורגל, אבל לא מבחינת הצהובים. עד הדקה ה-32 שלף אלון יפת חמישה כרטיסים צהובים. בדקה ה-36 חיפה סוף סוף בעטה לשער של אניימה. בוקולי השתלט ובעט מ-22 מטרים חזק, אך לא מדויק. המשחק התחמם שוב בדקה ה-40. בוקולי ביצע עבירה על ורמוט במרכז השדה, יפת לא שרק והירוקים יצאו למתפרצת. עידן ורד בעט טוב לידיים של אניימה.

ההזדמנות של חיפה במחצית הראשונה הגיעה דקה להפסקה. אייל גולסה קיבל כדור עומק נפלא והגיע לאחד על אחד מול שוער הפועל. הקשר ניסה לעבור ובסוף מסר לתומר חמד, שהיה חייב להבקיע, אך דני בונדר היה במקום ומנע שער שיוויון בטוח, אחרי שאניימה נתקע מחוץ לשער. 0:1 במחצית להפועל.

השחקנים של אלישע לוי עלו חדים ודרוכים יותר לחצי השני. בדקה ה-50 קטן הגביה כדור קרן מדויק לראש של ג'ון קולמה. הקשר הקולומביאני נגח למסגרת, אניימה הדף, אבל ישר לרגליים של מוחמד גאדיר. החלוץ, שנכנס כמחליף, היה במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לדחוק פנימה ולאזן ל-1:1.

בדקה ה-64 הגיע האיש למשימות מיוחדות של הפועל ת"א. ערן זהבי, מי אם לא הוא, ניגש לבעוט כדור חופשי מ-20 מטרים, אחרי עבירה של טוואטחה על בונדר. האיש שכבר כבש שער אליפות ושערים מדהימים בליגת האלופות, סובב בעיטה מושלמת לחיבורים של ניר דוידוביץ' האבוד, 1:2 להפועל.

בדקה ה-75 הגיע עוד שער פנסטסטי, צבוע כולו אדום. ורמוט מסר מצוין לסהר, שהמשיך לאבוטבול שחתך מימין, האחרון העביר רוחב ותמוז ירה פנימה, 1:3 להפועל ת"א. מתפרצת אדומה לתפארת הכדורגל. דקה בתוך תוספת הזמן הגיע הקינוח. מריו פצ'אלקה, שנכנס כמחליף, בישל לסלים טועמה שמ-20 מטרים בעט לרשת. 1:4 להפועל ת"א, וזו גם תוצאת הסיום.

הרכבים
הפועל תל אביב: וינסנט אניימה; דני בונדר, ביבאן פרנסמן, ואליד באדיר, דדי בן דיין; אביחי ידין, שי אבוטבול, ערן זהבי (אלרואי כהן/ 75), גילי ורמוט (מריו פצ'אלקה/ 88); בן סהר (סלים טועמה/ 81), טוטו תמוז.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אריק בנאדו, אנדריי פיליאבסקי, טאלב טווטאחה; ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי (ליאור רפאלוב/ 66), אייל גולסה, עידן ורד (מוחמד גאדיר/ 46), יניב קטן; תומר חמד (סינטיאהו סולליך/ 79).
שפט: אלון יפת.