שתף קטע נבחר

מרוצי שדה: טסמה ואטיאס אלופי ישראל

שני הפייבוריטים זכו באליפות ישראל, השנייה של טסמה והראשונה של אטיאס. דועא סלימן חטיב זינקה למקצה הבוגרות כאמא גאה, לאחר שראתה את בתה זוכה בקטגוריית ילדות עד גיל 11

למעלה מ-500 רצים השתתפו היום (ו') בהפנינג ריצות השדה בפארק גני יהושע בתל אביב. מוגס טסמה כבר הוכיח בשנה שעברה שאין לו מתחרים בשדה, והיום הוא עשה זאת שוב כשניצח ועבר את ה-10,890 מ' בזמן של 33:44 דק'. לרץ מאתלטי אורן השרון לא לקח זמן רב עד שפתח פער משאר יריביו ולא הביט לאחור עד הניצחון.

 

 

טסמה הקדים את אלוף ישראל ב-15 ק"מ, ממו אסרט, שסיים שני ב-1:04 דק'. במקום השלישי סיים אמרה גירמה בזמן של 35:08 דק'. טאקאלה אינדלאו ממכבי ת"א, שסיים רביעי בזמן של 35:34 דק', הוכתר כאלוף תל אביב. זבדיה וודג' מהפועל חולון חמישי (35:57) ודן סלפטר מאתלטי אורן השרון שישי (35:59).


מוגס טסמה מציג בגאווה את מדליית הניצחון שלו (איגוד האתלטיקה)

 

התחרות בקטגוריית הנשים נראתה פתוחה ומאתגרת יותר מכיוון שבקטגוריה הזו, בהיעדרן של מאור טיורי, אלופת השנה שעברה, וסווטלנה בחמנד, המאבק על הנייר נראה פתוח יותר. אמטאי לונה קורלימה הקנייתית נטלה מן הפתיחה את ההובלה בריצה למרחק 5,330 מ'.

 

קורלימה עובדת בארץ כבר שלוש שנים בשגרירות הקנייתית, ומתאמנת אצל אמנון גור באתלטי אורן השרון. עם זאת, העובדה שאין לה אזרחות ישראלית מנעה ממנה אפשרות לזכות באליפות ישראל, למרות שחצתה ראשונה את קו הגמר בזמן של 19:31 דק' והשלימה לאגודת אתלטי אורן השרון את הדאבל בקטגוריית הבוגרים.

 

מיגל אטיאס ממכבי ת"א רצה אמנם בפער די גדול מהקנייתית, אולם ניצחונה באליפות ישראל לא הוטל בספק למן ההתחלה כאשר היא פתחה פער מיתר הישראליות. אלופת ישראל ב-3,000 מכשולים ובריצת הרים הוסיפה לעצמה תואר נוסף, כשחצתה את קו הגמר בזמן של 19:53 דק' והוכתרה אף כאלופת תל אביב.

 


דועא סלימן חטיב ובתה. מנצחת גדולה וקטנה (איגוד האתלטיקה)

 

מכבי ת"א זכתה גם במדליית הכסף בעזרתה של טקה אזאוונט, שקבעה 20:40 דק'. נועה ברקמן, חניכתה של זהבה שמואלי מאגודת רצי רמת השרון, זכתה בארד עם 20:57 דק'. דועא סלימן חטיב מעירוני אחי נצרת,

אלופת ישראל בריצות 800 ו-1,500 מ', סיימה חמישית בזמן של 21:38 דק' - תוצאה מצוינת לאתלטית שתחגוג בחודש הבא 38. סלימן חטיב זינקה למירוץ כאמא גאה, לאחר שראתה בתחילת היום את בתה, עבאס עדן, מנצחת את המרוץ שפתח את האליפות לילדות עד גיל 11 (1,130 מ') בזמן של 4:37 דק'.

 

בקטגוריות הנוער והקדטים אלופי השנה שעברה שמרו על התארים שלהם, שניהם ממכבי ת"א. ימר גטהון ניצח בגיל נוער (עד 19) בזמן של 29:08 דק', ועומר אלמוג (עד 17) שמר על תואר הקדטים שלו עם ניצחון בזמן של 13:10 דק'.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיגל אטיאס
צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה
מומלצים