שתף קטע נבחר

ליגה אירופית: ליברפול ומנצ'סטר סיטי בשלב הבא

קאוט קבע 0:1 בסיכום שני המפגשים מול ספרטה פראג, והעלה את האדומים לשמינית הגמר. הסיטי גברו 0:3 על אריס. זניט ניצחה 1:3 את יאנג בויס ומחקה פיגור 2:1 מהמשחק הראשון

קני דלגליש כבר זכה כשחקן באליפות אירופה אי שם לפני 30 שנה, אבל עכשיו הוא מאמן את ליברפול ושם לעצמו למטרה לזכות בתואר אחר - הליגה האירופית.

 

 

זה היה קשה, אבל האדומים הצליחו להעפיל הערב (ה') לשמינית הגמר, אחרי ניצחון 0:1 באנפילד, משער בדקה ה-86 של דרק קאוט על ספרטה פראג. אחרי ה-0:0 במפגש הראשון, השער של ההולנדי מנע הארכה דרמטית.


ה'ערן זהבי' של ליברפול. דרק קאוט (AFP)

 

קבוצה אנגלית נוספת שעלתה לשלב הבא היא מנצ'סטר סיטי, שגברה הערב 0:3 על אריס סלוניקי אחרי 0:0 במשחק הראשון. אדין דזקו המשיך ביכולת הטובה שלו עם שני שערים (7 ו-12) ויא יא טורה סיפק את השלישי (75) לקבוצה של רוברטו מאנצ'יני.

 

עוד בשמינית: שלוש הולנדיות ושלוש פורטוגליות

אייאקס לא התקשתה להעפיל לשלב הבא, אחרי שגברה 0:2 על אנדרלכט ו-0:5 בסיכום שני המשחקים. את השערים לקבוצה ההולנדית כבש מירלאם סולימאני (11 ו-16). פ.ס.וו השלימה 3:5 גדול בשני המפגשים על ליל, עם 1:3 בבית. דווקא פראו העלה את האורחים ליתרון (22), אבל דשוז'אק (55), לנס (67) ומרסלו (73), קבעו כי ההולנדים יעלו לשלב הבא.


מירלאם סולימאני חוגג את הצמד שלו בניצחון על אנדרלכט (רויטרס)

 

הקבוצה השלישית של הולנד במפעל, טוונטה, הדיחה את רובין קאזאן, לאחר 2:2 במשחק הערב ו-2:4 בסיכום שני המשחקים. ביברס נאתכו היה בסגל של האורחת מרוסיה, אבל לא שיחק. כריסטיאן אנסלדי הבקיע לקאזאן (22) וכריסטיאן נובואה (24) הכפיל והפיח תקווה בקבוצה הרוסית, אבל תיאו יאנסן (45) ודגלאס פרנקו השוו את התוצאה והעלו את אלופת הולנד לשמינית הגמר.

 

המשחק המרתק של הערב הגיע מפורטוגל, שם העפילה ריינג'רס לשלב הבא אחרי 2:2 (3:3 בסיכום שני המפגשים) דרמטי מול ספורטינג ליסבון. אל האג'י דיוף העלה את הסקוטים ליתרון בדקה ה-20, לפני שפדרו מנדס (42) ודז'אלו (83) הפכו את התוצאה. אבל שער של אדו בתוך תוספת הזמן, קבע יתרון שערי חוץ לריינג'רס ושלח אותה לשלב 16 האחרונות.


ריינג'רס חוגגת העפלה דרמטית (AFP)

 

עולה נוספת היא ספרטק מוסקבה, שסיימה ב-1:1 עם באזל (3:4 בסיכום). צ'יפרפילד נתן תקווה לקבוצתו (15), אבל השווייצרים לא מצאו את השער ובדקה ה-90 היה זה מק'אגדי שקבע את תוצאת המשחק.

 

יאנג בויס הגיעה לרוסיה, לקראת משחקה הערב (ה') מול זניט סט. פטרסבורג בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, מלאה בביטחון. הקבוצה השווייצרית החזיקה ביתרון 1:2 מהמשחק הראשון, שבדקה ה-21 הפך ל-1:3 עם שער חוץ יקר של עמאר ג'מאל.


ויאריאל חוגגת את הניצחון על נאפולי ואת השלב הבא (AP)

 

בתום 90 דקות נפרדו שחקני יאנג בויס מהמפעל, אחרי שהפסידו 3:1 ו-4:3 בסיכום שני המשחקים. הדקה ה-41 סימנה את תחילת המהפך של הרוסים, עת שדאנקו לאזוביץ' כבש את שער השוויון. במחצית השניה השלימו סרגיי סמאק (52) ורומן שירוקוב (76) את המהפך, מה שזיכה את המחזיקה האחרונה של גביע אופ"א בכרטיס לשלב הבא של הליגה האירופית.

 

באייר לברקוזן ניצחה 0:2 את מטאליטס חראקוב האוקראינית (0:6 בשני המפגשים), עם שערים של סיימון רופלס (47) ומיכאל באלאק (70). פריז סן ז'רמן סיימה את משחקה מול באטה בוריסוב ב-0:0, אבל עלתה לשלב הבא בזכות ה-2:2 בחוץ במשחק הקודם.


אדין דזקו. כן, גם אתה ומנצ'סטר סיטי בשמינית הגמר (רויטרס)

 

בראגה הפורטוגלית העפילה לשלב הבא אחרי 0:2 מול לך פוזנן הפולנית ו-1:2 בסיכום שני המשחקים. את השערים הבקיעו אוסריו אלאן (9) ולימה (36). דינמו קייב האוקראינית רמסה 0:4 את בשיקטאש, ועלתה לשלב הבא אחרי 1:8 בסיכום שני המשחקים. אנדריי שבצ'נקו הוותיק התכבד בשער הרביעי של דינמו (דקה 74).

 

שטוטגרט סיימה את דרכה במפעל ותוכל להתרכז מעתה בהישרדות בליגה הגרמנית, לאחר שהפסידה בביתה 2:0 לבנפיקה ליסבון ו-4:1 בסיכום שני המשחקים. אדוארדו סלביו (31) ואוסקר קארדוסו (78) הבקיעו לפורטוגלים. ויאריאל הדיחה מהמפעל את נאפולי, אחרי שניצחה 1:2 את הקבוצה מאיטליה (0:0 במשחק הראשון).

מארק האמשיק (18) אמנם הבקיע ראשון לאורחים מארץ המגף, אבל ניימאר (42) וג'וזפה רוסי (45) הפכו את התוצאה עוד במחצית הראשונה.

 

שמינת הגמר - ליגה אירופית (10 ו-17 במרץ)

איינדהובן - ריינג'רס 

צסק"א מוסקבה - פורטו

בנפיקה - פריז סן ז'רמן

דינמו קייב - מנצ'סטר סיטי

טוונטה - זניט. סנט פטרסבורג

באייר לברקוזן - ויאריאל

אייאקס - ספרטק מוסקבה

ליברפול - בראגה

 


פורסם לראשונה 24/02/2011 20:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים