$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עוד משחק ללא קהל למכבי, על תנאי להפועל

למרות שהיריבות העירוניות עמדו לדין בסעיף דומה, הצהובים נענשו בצורה חמורה הרבה יותר. שתיהן נקנסו גם ב-30 אלף שקלים. הפועל באר שבע ספגה משחק רדיוס על תנאי וקנס על סך 5,000 שקלים

שירלי בר דיין ומוטי פשכצקי  23.02.11 - 19:52

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל סיים עוד יום רביעי עמוס עם דיונים ועונשים שהוטלו על שתי התל אביביות והפועל באר שבע. בסופו של דבר, כאשר התפזר האבק, נודע כי הצד הצהוב של העיר יצא נפגע יותר אל על פי ששתי הקבוצות עמדו לדין על סעיף זהה. מכבי ספגה עונש אירוח ללא קהל בפועל בעוד שהפועל ספגה עונש על תנאי בלבד.

מכבי תל אביב
גם הצהובים לא יצאו נקיים בדרבי האחרון, כאשר חלק מהקהל השמיע קריאות גזעניות כנגד סלים טועמה. "אנו לא מקבלים את הקריאה הזו אבל נבקש מבית הדין לעשות הבחנה בין נהמות לשחקן שחום עור לבין שיר ששרים אותו במשך שנים", אמר מנהל מכבי, אבנר טוויטו, "למה כשערבי אומר לערבי 'מחבל' זו לא גזענות ורק אמירה מעליבה, וכשיהודי אומר זאת זו גזענות. בהפועל בכל משחק שרים שתהיה שואה למכבי ואנשים בני 80 ו-90 לוקחים את זה קשה אז זו לא גזענות?".

הטיעונים הללו לא שיכנעו את אנשי בית הדין שהטילו על הצהובים עונש חמור יותר מזה שהוטל על היריבה העירונית: אירוח משחק ללא קהל בפועל, משחק ללא קהל נוסף על תנאי וקנס בסך 30 אלף ש"ח. הקבוצה שכבר עמדה לדין על קריאות גזעניות העונה, תארח את הפועל עכו מול יציעים ריקים ועבורה יהיה זה המשחק הרביעי העונה בו היא מארחת ללא קהל.

במכבי תל אביב באו בטענות לבין הדין על כך שזימן את תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא להעיד ולא עידכן בכך את הנהלת הקבוצה. אם אנשי מכבי היו יודעים על כך, הם היו מגיעים עם היועץ המשפטי של המועדון, מורן מאירי. בנוסף במכבי באו בטענות על כך שבית הדין החמיר עם מכבי למרות שהתובע עצמו ביקש לתת עונש על תנאי. הקבוצה תערער: "בית הדין הגיע עם ההחלטה מהבית. תמוה בעינינו שלא ידענו מראש כי אבן עזרא ידבר. העונש הוא לא מידתי ופוגע בקהל גדול של אוהדים שלא עשו דבר רע".

הפועל תל אביב
הדאבליסטית עמדה לדין בעקבות הנהמות של הקהל נגד ג'יבריל סידיבה ממכבי ת"א בדרבי האחרון. את הפועל ייצג בדיון דובר הקבוצה, גבע תלם, שהגיע מוכן עם דפים בהם מפורטים המקרים בהם הפועל נלחמה בגזענות ובאלימות. "איך אפשר להציג את הפועל ת"א כגזענית? זו קבוצה שהכוכב שלה הוא שוער ניגרי והקפטן שלה הוא ערבי. לאור כל הפעולות שאנו נוקטים במשחקים שלנו לא ניתן לומר עלינו שאנחנו לא פועלים נגד הגזענות", אמר תלם. בסופו של דבר נענשה הדאבליסטית במשחק ללא קהל על תנאי וקנס על סך 30,000 ש"ח.

הפועל באר שבע
מנכ"ל הקבוצה, אסי רחמים, ייצג אותה בבית הדין אחרי שבדו"ח של השופט אלי חכמון בהפסד 3:0 להפועל ת"א, נכתב כי תפוח נזרק לעבר דדי בן דיין. רחמים ציין בדיון את העבודה שמבצעת הקבוצה בלכידת הזורק. המנכ"ל אמר כי תקלה במצלמת האבטחה מונעת מהם לזהותו במדויק, אך עדיין נעשים מאמצים לאתרו. בנוסף ציין רחמים כי ישנו שינוי בהתנהגותו של הקהל המקומי בזמן האחרון. "אנו רואים באירוע כחמור", אמר המנכ"ל, "זה אירוע שלא מייצג את הקהל שלנו, מבקש שהמקרה הבודד לא יפגע בנו בהמשך". הקבוצה נענשה בקנס של 5,000 שקלים ומשחק רדיוס אחד על תנאי.