שתף קטע נבחר

יורוצ'אלנג': הפועל ירושלים הפסידה והודחה

האדומים של גיא גודס הפסידו 79:70 לאולדנבורג ואחרי שהודחו משלב המוקדמות של היורוקאפ, סיימו את דרכם גם בגביע האתגר, בעקבות ניצחונה של אמסטרדם על לאריסה 64:68. גודס: "קשה מאוד לשחק באירופה, איבדנו יותר מדי כדורים"

שלום לך אירופה. הפועל ירושלים, שהודחה מהיורוקאפ על ידי קאזאן עוד לפני שלב הבתים, סיימה הערב (ג') סופית את דרכה באירופה, לאחר שהפסידה בגרמניה לאולדנבורג 79:70. ירושלים היתה זקוקה לניצחון של לאריסה בהולנד על אמסטרדם של אריק שיבק, אך ההולנדים ניצחו 64:68, ועלו על חשבון הירושלמים.

 

המשחק היה בשליטת הקבוצה הביתית לאורך רוב 40 הדקות, כשמדי פעם הצליחו האורחים לחזור למשחק, ופה ושם אף להוביל. ריצה של הקבוצה הביתית חמש דקות לסיום היתה כבר יותר מדי עבור שחקניו של גיא גודס, שלא הצליחו לחזור לתמונה. יסמין פרקוביץ' הצטיין עם 21 נק', דאבל דאבל של טראוויס ווטסון (14 נקודות ו-11 ריבאונדים) ורוג'ר פאוול (15 נק' ו-10 ריב') לא הספיקו.


פאוול ומרקוביץ' מול אולדנבורג (צילום: דודי ועקנין)

 

"עשינו כמה טעויות, בעיקר בהגנה", אמר בסיום גודס, שניצחון היה מעלה את קבוצתו לטופ 16 בגביע האתגר. "בהתקפה לא הצלחנו להוציא לפעול את מה שרצינו לעשות. מנגד, אולדנבורג רצה טוב מאוד למתפרצות וקלעה סלים קלים. קשה מאוד לשחק באירופה. אולדנבורג שיחקה בשבת והיה להם יום אחד יותר להתכונן. אפשר היה לראות שהשחקנים היו עייפים, זה לא המצב הכי טוב אבל צריך לשחק".

 

"זה היה משחק חשוב עבורנו, לכן אני מאוד מאוכזב שהפסדנו ונכשלנו בניסיון לעלות לטופ 16. היה לנו משחק קשה ביום ראשון ואת יום שני בילינו בדרכים, לכן השחקנים שלנו היו עייפים. אנחנו לא יכולים להשתמש בכך כתירוץ, אולדנבורג שיחקה טוב, במיוחד בצד ההגנתי. איבדנו 21 כדורים וזה הרבה יותר מידי. מנגד היו לנו רק 10 אסיסטים וזה ממש לא מספיק".

 

רוג'ר פאוול: "אין דבר שאני שונא יותר מלהפסיד. היינו עייפים, אבל כמו שהמאמן אמר זה לא תירוץ. אולדנבורג שיחקה משחק מצוין ועשתה עבודה טובה בכל מה שנוגע להגנה. אנחנו צריכים להתרכז מעתה ואילך בליגה הישראלית".


גיא גודס. קשה לנצח עם עשרה אסיסטים בלבד (צילום: דודי ועקנין)

 

מהלך המשחק

המארחים פתחו בשליטה מלאה, כשארבע דקות מהפתיחה קבע האקס הירושלמי ריקי פולדינג 4:11 לאולדנבורג, דבר שהביא את גיא גודס להזעיק פסק זמן. ירושלים חזרה שונה לגמרי, ומספר מתפרצות בהנהגתו של טימי באוורס הורידו את ההפרש ל-13:10 בלבד. ירושלים עלתה ליתרון ראשון בזמן הטוב ביותר - דקה לסיום הרבע, ושמרה עליו עד לתום עשר הדקות הראשונות, שהסתיימו ב-15:16 לאדומים.

 

באוורס המשיך להצטיין גם ברבע השני וביחד עם רוג'ר פאוול ואדם הלסקה, שחזר למגרש אחרי השבתה ארוכה, השאיר את הירושלמים בתמונה. אולדנבורג כבר הובילה 24:30, אבל עומאר סניד, טראוויס ווטסון ובאוורס דאגו שלמחצית הקבוצות ירדו בשיוויון 34:34.


טראוויס ווטסון , מול הגרמנים במלחה. אין אירופה (צילום: דודי ועקנין)

 

הרבע השלישי היה צמוד לכל אורכו, עם יתרון קל של המארחים. לאחר שאולדנבורג פתחה פער, הצליחו ווטסון וסניד להחזיר את הירושלמים למשחק. בפיגור שתי נקודות חצי דקה לסיום הרבע איבד באוורס כדור קריטי, ואפשר לגרמנים לרדת להפסקת הרבעי ביתרון 4 - 50:54.

 

ריצת 0:9 של אולדנבורג חמש דקות לסיום המשחק הביאה את המארחים ליתרון מבטיח - 56:69. פאוול עצר את הריצה עם סל קל. שלשה של מורן רוט 3 דקות לסיום צמצמה את ההפרש לשבע בלבד, אך סדרת איבודים בשני הצדדים, ונקודה אחת של פאוול מהקו הביאו את י-ם לפיגור 6 דקה לסיום.


שרון ששון במלחה. לא קלע בגרמניה (צילום: דודי ועקנין)

 

שלוש נקודות של פקוביץ', והחטאה של סניד סגרו את הסיפור כמעט סופית. ירושלים עוד צמצמה במתפרצת ל-75:68, עשרים שניות לסיום, אך סל של בוג'ביץ'

אחרי פסק זמן סגר את הסיפור. בתום 40 דקות הראה לוח התוצאות 70:79 לאולדנבורג.

 

קלעו להפועל ירושלים: רוג'ר פאוול (10 ריבאונדים) ועומאר סניד 15 נקודות כ"א, טראוויס ווטסון (11 ריב') 14, טימי באוורס 13, מורן רוט ואדם הלאסקה 5 כ"א, יובל נעימי 3. שרון ששון לא קלע. לאולדנבורג: יססמין פרקוביץ' 21 נק', ג'ייסון גארדנד 13, מילדין פקוביץ' ומרקו סניץ' 12 כ"א, ריקי פולדינג 9, רובן בומג'ה בומג'ה 5, יאקל פוסטר 3, דניאל היין ומארקו בוג'ביץ' 2 כ"א.


פורסם לראשונה 13/01/2009 20:54

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טראוויס ווטסון מול אולדנבורג
צילום: דודי ועקנין
מומלצים