שתף קטע נבחר

ורטהיימר: המשק צריך לעשות מה שעשה צה"ל

נשיא ישקר, איתן ורטהיימר, אמר בטקס פתיחת הקרן לסיוע לעסקים קטנים בדרום: "תעזבו את הגימיקים ותחזרו לחברות שיהיו כאן גם בעוד 20 שנה"; קרן ההלוואות היא יוזמה פרטית של ורטהיימר במימון בנק מזרחי-טפחות

"מה שעשה הצבא, זה גם מה שצריך המשק לעשות", כך אמר היום (ג') נשיא ישקר, איתן ורטהיימר, בדברים שנשא בטקס הפתיחה של קרן דרומה לסיוע לעסקים קטנים בדרום.

 

 

לדברי ורטהיימר: "הצבא עבר מאז מלחמת לבנון ומאז התחלפות הרמטכ"לים תהליך, שאת התוצאות הברוכות שלו אנחנו רואים כיום במלחמה, ואני קורא לו back to basic: תעזבו את הגימיקים, תעזבו את החברות הזעירות עם הרעיונות הגאוניים שמעסיקות שניים וחצי אנשים ומחזיקות מעמד שנתיים, ותחזרו לחברות עם ייצוא המוני שיהיו כאן גם בעוד 20 שנה.

 

"הכלכלה העולמית כולה עוברת עכשיו מהלך כזה. אנחנו רואים מה שקרה באיסלנד, שהתפוצצה כמו בועת אוויר כיוון שכלכלתה היתה מבוססת על גימיקים פיננסיים. כשמכניסים אוויר, כל מה שיוצא אחר כך זה הרבה רעש. ומה שהכי חשוב: צריך לחזור לייצר, כיוון שאם כולם רק ימכרו לכולם, לא ייכנס לכאן שום כסף מבחוץ".

 

קרן ההלוואות דרומה היא יוזמה פרטית של ורטהיימר במימון בנק מזרחי-טפחות, בהמשך ליוזמה דומה שנקראת קרן צפונה, שמסייעת לעסקים בצפון. הקרן נותנת הלוואות בהיקף של פי ארבע מקרנות ממשלתיות, בריבית של שישית מהמקובל בקרנות הממשלתיות.

 

בניגוד לקרנות הממשלתיות, הקרן אינה דורשת בכל המקרים ביטחונות או הון עצמי מינימלי בשיעור מוגדר, נותנת ערבות מוחלטת ולא תלויה, וכן אינה גובה עמלות. היקף הקרן 100 מיליון שקלים.

 

לדברי מנכ"ל הבנק, אלי יונס, מדובר ביוזמה שהחלה הרבה לפני המלחמה בעזה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוריאל הרשקו
איתן ורטהיימר
צילום: אוריאל הרשקו
מומלצים