שתף קטע נבחר

קביטובה הפתיעה את קלייסטרס וזכתה בפריז

הצ'כית, שניצחה 16 מ-17 משחקיה ב-2011, גברה על המדורגת 1 בעולם החדשה 4:6, 3:6. בוגוטה: יוליה גלושקו במרחק ניצחון מכניסה ראשונה לטורניר WTA. הרולאן גארוס יישאר בפריז

הפתעה בפריז. רגע לפני שקים קלייסטרס חוזרת החל מיום שני לפסגת הדירוג העולמי, היו בטוחים אוהדי הטניס כי היא 'תחגוג' את ההישג עם זכייה בטורניר בבירת צרפת.

 

 

אלא שהערב (א'), יומיים אחרי שהבטיחה את שובה למקום הראשון בעולם על חשבונה של קרוליין ווזניאקי בעקבות העפלתה לחצי הגמר בפריז, קלייסטרס נכנעה במשחק על התואר 6:4, 6:3 בידי פטרה קביטובה.


קביטובה מנחמת את קלייסטרס (צילום: AFP)

 

על הנייר אמנם מדובר בהפתעה, אבל בפועל זה לא באמת כך מאחר והצ'כית המדורגת 18 בעולם (שתתקדם ביום שני למקום ה-14), ניצחה עד כה 16 מ-17 משחקיה ב-2011, כאשר הפסדה היחיד היה באליפות אוסטרליה הפתוחה.

 

"אני רוצה להקדיש את התואר הזה לסבא שלי, שהלך לעולמו בשבוע שעבר. שיחקתי למענו", סיכמה קביטובה, שהניפה גביע שני בפתיחת העונה הנהדרת שלה.


סודרלינג והצלחת ברוטרדאם (צילום: רויטרס)

 

מעט מוקדם יותר, דניאלה האנטוחובה חגגה תואר ראשון בסבב זה ארבע שנים. הסלובקית זכתה בטורניר פטאיה בתאילנד, לאחר שהביסה בגמר 0:6, 2:6 את האיטלקייה שרה אראני. היה זה התואר הרביעי בקריירה של האנטוחובה והראשון מאז לינץ 2007.

 

השבדי רובין סודרלינג הניף גם הוא גביע של אלוף ביום ראשון, לאחר ששמר בהצלחה על תארו בטורניר רוטרדאם, שם גבר בגמר 3:6, 6:3, 3:6 על הצרפתי ג'ו ווילפריד צונגה.

 

בשורה לחובבי הטניס הגיעה היום מפריז, שם ראשי איגוד הטניס הצרפתי החליטו להשאיר את הרולאן גארוס בעינו, במתחם המסורתי בו מתקיים הטורניר מאז 1928, לאחר שנפסלו האופציות החלופיות להעבירו למקום חלופי, ביניהם היורודיסני בפריז.


יוליה גלושקו. קרובה לכניסה ראשונה להגרלה בטורניר WTA (אורן אהרוני)

 

לראשונה בקריירה: גלושקו תיכנס לטופ 200

בהקשר הישראלי, יוליה גלושקו עשתה צעד נוסף בדרך לכניסה ראשונה בקריירה להגרלה הראשית של טורניר WTA. הישראלית בת ה-20 המשיכה את המומנטום הנהדר שלה מגביע הפדרציה ועלתה לסיבוב השלישי והאחרון במוקדמות טורניר בוגוטה.

 

גלושקו גברה 4:6, 4:6 על הסלובנית אהדראה קלפאץ' ותתמודד על הכניסה לטורניר מול הפרואנית ביאנקה בוטו. בעקבות הישגה, גלושקו, המדורגת 205 בעולם, הבטיחה כי בשבוע הבא תיכנס לראשונה בקריירה לטופ 200 העולמי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קביטובה והפרס בפריז
צילום: AP
מומלצים