שתף קטע נבחר

שבדיה: קריאה להחרמת המפגש מול ישראל

נציגת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שקוראת למדינתה לא להופיע למפגש גביע הדייויס המתוכנן לחודש מרץ, השוותה בין ישראל לנאצים: "המצב בעזה מזכיר את גטו וארשה, ישראל פועלת כמו גרמניה הנאצית"

בשבועיים האחרונים אנו מקבלים לא מעט דוגמאות לכך שפוליטיקה מעורבת חזק בספורט, עם לא מעט אירועי ספורט בעולם שנקשרו לפעולה הישראלית בעזה. אם חשבנו שבטניס, ענף מנומס ומאוד א-פוליטי בדרך כלל, זה לא יקרה, אז טעות בידינו.

 

שבוע אחרי שמפגינים פרו-פלסטינים הפגינו במהלך משחקה של שחר פאר בטורניר אוקלנד בניו זילנד, נשמעת עכשיו בשבדיה קריאה להחרים את מפגש הדייויס מול ישראל, שמתוכנן להיערך בתחילת חודש מרץ הקרוב.

 

והפעם, יש להבהיר, לא מדובר בפעיל זניח אלא בדמות בכירה ממפלגת השלטון בשבדיה, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית. אינגליל בייארטן, סגנית יו"ר ארגון הנשים במפלגה, משווה בין הפעולה של ישראל בעזה למדיניות הגזענית מימי האפרטהייד בדרום אפריקה וגרוע מכך, אף לפעילות גרמניה הנאצית בימים האפלים בתולדות האנושות.


תומאס יוהאנסון ברמה"ש, במפגש לפני שנה (ניר 'שוקו' כהן)

 

"ישראל היא מדינת אפרטהייד ומה שקורה בעזה מזכיר את גטו וארשה", אמרה בייארטן לעיתון השבדי סידסבנקאן, "אני מופתעת שישראל, מדינה שלא מעט מאנשיה סבלו בימי הנאצים, עושים בדיוק את אותם דברים כמוהם".

 

פרט לנציגה הסוציאל-דמוקרטית, גם אנשים נוספים ממפלגת השמאל בשבדיה קוראים להחרים את מפגש הדייויס מול ישראל, שאמור להיערך במאלמו בעוד כחודשיים. ב-1968, יש להזכיר, מפגש דייויס של שבדיה מול רודסיה (לשעבר זימבבואה) בוטל והועבר בסופו של דבר לצרפת, בגלל תלונות של השבדים על מדיניות האפרטהייד במדינה האפריקאית.

 

ב-1975, אלפי מפגינים שבדים הפריעו לניהולו התקין של המפגש מול צ'ילה, כמחאה על ההפיכה של הדיקטטור אוגוסטו פינושה. "אם המפגש ייערך במאלמו, תהיו בטוחים שאהיה שם כדי להפגין. ישראל לא מדינה דמוקרטית, היא מביישת את השם הזה", תקף האנס לינדה, איש מפלגת השמאל בשבדיה.

 

בסוף השבוע האחרון, אגב, פורסם בשבדיה על האפשרות שהמפגש יועבר מהאולם במאלמו לעיר אחרת, בשל הכניסות הרבות שיש באולם, מה שמקשה על אבטחתו. בינתיים ההתאחדות השבדית דחתה את האופציה הזו, כמו גם את זו של החרמת המפגש, בטענה כי דבר כזה יכול להיעשות רק על ידי התערבות של ממשלת שבדיה, האיחוד האירופי או האו"ם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התפרעות מוסלמים במאלמו
צילום: רויטרס
מומלצים