שתף קטע נבחר

השריפה באיקאה: העסקים השכנים נותרו ריקים

חנויות רבות במתחם שמאחורי איקאה השרופה ריקות מתנועת לקוחות. באחרות מסתובבים "פליטי איקאה" שמחפשים לשווא את המוצרים המוכרים שאבדו בשריפה. בעלי העסקים בסביבה לא ממהרים בינתיים להציע הנחות מיוחדות

"אז מה, ככה תעמוד ריק חצי שנה"? שאלנו את הבעלים של הפיצוצייה מול מגרש החנייה של איקאה. "חצי שנה ויהיה בסדר", ענה בספקנות. לא ברור מאיפה הוא גייס את האופטימיות נוכח הדממה המקפיאה ששררה במגרש החנייה של איקאה אתמול.

 

 

יריעת האספלט, שעד כה היה קשה למצוא בה מקום חנייה ולו לשעה אחת ביום, עמדה נטושה לגמרי. היה משהו מצמרר בדממה הדקה שאפפה את המבנה החרוך. ואולי היה זה הריח החריף של פלסטיק וברזל שרופים. 

כתב וידאו: רפי ברבירו

 

מתחם החנויות מאחורי איקאה נראה שומם אף הוא. חנויות המתחם, למשל טיב טעם ופקטורי 54 פתחו את שעריהן לקונים, אבל אלה לא באו. אפשר להבין את מי שלא בא, בעיקר את מי שבא וברח. חנות איקאה נראית כמו היכל צריכה שרוף. זה לא מחזה שיגרה אותנו לשלוף כרטיס אשראי ולקנות. נראה כי מי שבעיקר סובל מהשריפה אלה העסקים מאחורי איקאה, עסקים שחלק עיקרי מתנועת הקונים שלהם נבע מלקוחות איקאה.

 

יום אחרי השריפה, ובעלי העסקים עדיין לא יודעים איך היא תשפיע עליהם. נכנסנו לחנות נייט סליפ הממוקמת מול איקאה, סמוך יותר לכביש הראשי של אזור התעשייה פולג, ומתמחה במיטות ובמזרנים. "אז מה, ריק פה עכשיו"? ביררנו עם המוכרת, "לא, דווקא עכשיו באים אלינו", היא הסבירה והצביעה על מתעניינים שבחנו מיטת נוער. ואם קונים טוענים שבאיקאה יותר זול, תורידו להם את המחיר? "אני עושה קצת הנחה, אבל קשה להגיע למחירים של איקאה", השיבה המוכרת.

 

בסניף של שמרת הזורע, השוכן אף הוא מול איקאה וליד נייט סליפ, ביררנו אם גם להם יש סלונים זולים יותר בעקבות השריפה, נניח ב-5,000 שקל. "הנה, יש לנו משהו ב-6,000 שקל", מציעה המוכרת. "אבל זה לא זול כמו באיקאה", אנחנו עונים בעצב, "באמת אין מה להשוות", היא עונה, "מזל שיש סניף בראשון לציון". האם ריק פה יותר בעקבות השריפה? ביררנו, "לא, דווקא עכשיו מגיעים לפה אנשים שרצו לקנות באיקאה או שלא שמעו על השריפה, אין תלונות".

 

במתחם ביג הסמוך המצב נראה אופטימי יותר. לא רואים משם את איקאה. עם זאת, סניף אייס נראה שוקק באופן חשוד. "אנשים שבאו לאיקאה? אנחנו שואלים את השומר, "כן," הוא עונה בחיוך מאוזן לאוזן. גם בחנויות הרהיטים האחרות בסביבה, למשל ביתילי ומחסני תאורה, אפשר לאתר תנועה חשודה של "פליטי איקאה" איך מזהים אותם? הם מסתובבים בפנים נפולות בין הפריטים השונים המוצגים בחנויות הריהוט וכלי הבית, ובוחנים בעוינות את המחיר, בעיקר את המחיר, שקשה מאוד להשוות בינו ובין המחירים של איקאה.

 

בביתילי לא מנסים להשאיר את פליטי איקאה בכוח. "יש לך במקרה אהילים מנייר כמו באיקאה"? אנחנו מבררים? "לא, אין לנו", הוא משיב, "יש איקאה בראשון לציון. פה ממילא אין לנו מוצרים שמתאימים לקהל שמגיע לאיקאה, אז השריפה לא מעלה או מורידה מהתנועה בעסק".

 

הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים