שתף קטע נבחר

פרס מיוחד של פיפ"א - להתאחדות הפלסטינית

התאחדות הכדורגל העולמית נקטה עמדה ברורה במלחמה בעזה: ג'יבריל רג'וב קיבל את התואר בערב הגאלה בשוייץ. כריסטיאנו רונאלדו זכה בתואר שחקן השנה בעולם

פוליטיקה וספורט מתערבבים? ההתאחדות הפלסטינית זכתה הערב (ב') בפרס הוקרה על 'תרומה מיוחדת', בטקס הגאלה השנתי של פיפ"א בציריך, שוייץ. נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, עלה לבמה וציין את הלחימה ברצועת עזה והפצצת האיצטדיון הלאומי הפלסטיני.

 

 

יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, עלה לבמה עטוף בצעיף בצבעי הדגל של ארצו, וקיבל את הפרס, יחד עם הקפטנים של נבחרות הגברים והנשים. "אנחנו רוצים להודות למשפחת פיפ"א על התמיכה בעמנו", סיפר רג'וב שזכה למחיאות כפיים סוערות.

 

כצפוי: רונאלדו זכה בתואר כדורגלן השנה

זה היה צפו ועכשיו זה רשמי: כריסטיאנו רונאלדו הוא כדורגלן השנה בעולם ב-2008, אחרי שזכה בפרס היוקרתי של פיפ"א. בכך, רשם הפורטוגלי של מנצ'סטר יונייטד היסטוריה, כשהפך לשחקן הראשון בתולדות הפרמייר-ליג שקוטף את הפרס. רונאלדו בן ה-23 הקדים רשימה מכובדת של ארבעה שחקנים, ליונל מסי (ארגנטינה, ברצלונה), קאקה (ברזיל, מילאן), צ'אבי (ספרד, ברצלונה) ופרננדו טורס (ספרד, ליברפול).


רונאלדו והתואר בערב הגאלה בציריך. יש סיבה לחיוכים (צילום: AP)

 

עבור רונאלדו מדובר בעונה מרשימה, שכללה 31 שערים ב-34 הופעות וזכייה באליפות אנגליה, ליגת האלופות ואליפות העולם לקבוצות עם מנצ'סטר יונייטד. בעונה שעברה רונאלדו סיים שלישי ומסי שני, מאחורי קאקה, שכיכב בזכייתה של מילאן בצ'מפיונס ליג. המועמדים לתואר נבחרו בהצבעה של מאמני כל הנבחרות הרשומות בפיפ"א והקפטנים שלהם.


הזוכים הקודמים בתואר שחקן השנה של פיפא

הזוכים הקודמים בתואר שחקן השנה
שנה שחקן לאום קבוצה
1991 לותאר מתיאוס גרמניה אינטר
1992 מרקו ואן באסטן הולנד מילאן
1993 רוברטו באג'יו איטליה יובנטוס
1994 רומאריו ברזיל ברצלונה
1995 ג'ורג' וואה ליבריה מילאן
1996 רונאלדו ברזיל ברצלונה
1997 רונאלדו ברזיל אינטר
1998 זינדין זידאן צרפת יובנטוס
1999 ריבאלדו ברזיל ברצלונה
2000 זינדין זידאן צרפת יובנטוס
2001 לואיס פיגו פורטוגל ריאל מדריד
2002 רונאלדו ברזיל ריאל מדריד
2003 זינדין זידאן צרפת ריאל מדריד
2004 רונאלדיניו ברזיל ברצלונה
2005 רונאלדיניו ברזיל ברצלונה
2006 פביו קנבארו איטליה ריאל מדריד
2007 קאקה ברזיל מילאן

 

התואר של רונאלדו הוא הרביעי האישי שלו בשנה האחרונה, אחרי שגם זכה בכדורגלן העונה של המגזין 'פראנס פוטבול' בסוף 2008 ובתארים

 של איגוד השחקנים והעיתונאים באנגליה.

 

עבור רונאלדו מדובר ברגע מתוק אחרי שבוע די מביך, במהלכו ריסק את הפרארי שלו אל תוך קיר הפרדה. למרבה הפלא והמזל, יצא הפורטוגלי ללא כל פגע. התאונה התרחשה במנהרה העוברת מתחת לנמת התעופה של מנצ'סטר, כשמכוניתו של הסופרסטאר היא היחידה שהיתה מעורבת בה.

 

מרתה הברזילאית זכתה בתואר כדורגלנית השנה, למרות שלא קטפה עם נבחרתה את מדליית הזהב האולימפית בבייג'ינג. השחקנית הווירטואוזית, שהודיעה כי תשחק בקיץ הקרוב בלוס אנג'לס סול בארצות הברית, הקדימה את בריגיט פרינץ הגרמנייה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בלאטר ורג'וב בערב הגאלה
צילום: AFP
מומלצים