שתף קטע נבחר

ספרד: האבטלה עלתה ב-3.2% בדצמבר

שיעור האבטלה במדינה הגיע כבר לרמה של 20.3% - הגבוה ביותר בגוש האירו. בחודש שעבר נרשמו 4.23 מיליון איש בספרד כמובטלים, עלייה של כ-140 אלף איש. 80% מהמובטלים החדשים איבדו את מקום עבודתם במגזר הציבורי

משרד העבודה הספרדי מסר היום (ד') כי מספר האנשים המובטלים בספרד, שסובלת משיעורי האבטלה הגבוהים ביותר בעולש המתועש, עלה בחודש ינואר. זהו שינוי במגמת הירידה בשיעורי האבטלה שנרשמה בחמשת החודשים האחרונים.

 

 

על פי משרד העבודה, בחודש שעבר נרשמו 4.23 מיליון איש בספרד כמובטלים, עלייה של 130,930 איש, או 3.19% בהשוואה לחודש דצמבר, כשיותר מ-80% מהמובטלים החדשים איבדו את מקום עבודתם במגזר הציבורי.

 

בהשוואה לשניים עשר החודשים שקדמו לינואר, ישנה עלייה של 4.51% במספר המובטלים, ובמספרים מדובר ב-182,510 איש שהצטרפו למעגל האבטלה במדינה.

 

ואולם, כשמצרפים למספר הזה את האנשים שכבר אינם זכאים לקבל יותר דמי אבטלה, מתווספים כחצי מיליון איש נוספים למעגל המובטלים העצום בספרד, וההערכות אומדות את מספר המובטלים הכולל, נכון לסוף שנת 2010, בכ-4.7 מיליון איש.

 

"זהו נתון רע מאוד", אמרה סגנית שר העבודה בספרד, לוז רודריגז, "מאחר וכל פעם שהאבטלה מתגברת, זהו דבר שלילי". 

 

הממשלה הספרדית לא מספקת שיעורי אבטלה רשמיים, אבל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמשתמשת בשיטות חישוב שונות מאלו של משרד העבודה דיווחה בשבוע שעבר כי שיעור האבטלה במדינה זינק ל-20.33% בסוף שנת 2010.

 

אחוזי האבטלה הללו נחשבים לגבוהים ביותר בעולם המתועש והם עולים על מטרת יעד אחוזי האבטלה של ראש הממשלה הספרדי, חוזה לואיס רודריגז ספאטרו, שעמדה על 19.4% השנה.

הכלכלה הספרדית, החמישית בגודלה באיחוד האירופי, צללה אל המיתון במהלך המחצית השניה של 2008 כשהמשבר הכלכלי העולמי הכה בה וגרם לקריסת שוק העבודה הפורח.

 

ספאטרו אמר שהרבעון הרביעי צפוי להראות צמיחה חיובית שתתפוס תאוצה בשנת 2011, אבל הזהיר כי הליך יצירת מקומות תעסוקה יהיה "רחוק מאוד ממה שאנחנו רוצים וחפצים בו. זו יהיה איטי ומדורג".

 

באוקטובר 2010 העלתה הממשלה את התחזית בשיעורי האבטלה לשנת 2011 ל-19.3%, מהערכה מוקדמת יותר שעמדה על 18.9%, בעקבות הקיצוצים בהוצאות של הממשלה שכוונו עדי לצמצם את הגרעון הציבורי העצום ולהבטיח לשווקים העצבניים שספרד לא תזדקק לחבילת סיוע כפי שקרה לאירלנד.

 

הערכות הממשלה הספרדית בנוגע לאבטלה לא אופטימיות במיוחד גם בהמשך, כשהיא צופה 17.5% אבטלה בשנת 2012, ו-16.2% אבטלה בשנת 2013.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הערכות לא אופטימיות גם להמשך
צילום: רויטרס
מומלצים