שתף קטע נבחר

צילום: AP

אוסטרליה: אנדי מארי ניצח את פרר והעפיל לגמר

הבריטי, המדורג 5 בעולם, גבר 6:4, 6:7, 1:6, 6:7 על הספרדי בתום מותחן אדיר, בדרך למפגש מול ג'וקוביץ' ביום ראשון. מארי: "אני ונובאק חברים טובים, אך יהיה משחק ברוטאלי"

הפעם פדרר לא יהיה שם. אנדי מארי העפיל היום (ו') לגמר אליפות אוסטרליה לאחר שחזר מפיגור מערכה לניצחון 6:4, 6:7, 1:6, 6:7 על דוד פרר, במותחן נהדר שנמשך שלוש שעות ו-46 דקות.

 

 

הסקוטי בן ה-23, שנכנע לרוג'ר פדרר בגמר האחרון של הטורניר, יפגוש ביום ראשון את נובאק ג'וקוביץ' הסרבי, מדיחו של השווייצרי, בדרך אולי לזכייה בגראנד-סלאם הראשון שלו בקריירה.


פרר כבר ראה את הניצחון, אבל נכנע ברגע האמת (רויטרס)

 

לאחר פתיחה צמודה שבר מארי (5 בעולם) את יריבו ועלה ל-3:4, אולם נשבר מיד בחזרה. פרר שמר על ההגשה במשחקון הבא והוסיף שבירה נוספת בדרך ל-4:6 אחרי 46 דקות. הספרדי, שהדיח את רפאל נאדאל ברבע הגמר, כבר הוביל 4:5 והחזיק בנקודת מערכה (4:5), אך מארי כפה שובר שיוויון בו שלט לחלוטין וניצח 2:7 - 1:1 במערכות.

 

כשהוא נישא על גלי המומנטום מהקאמבק המרשים בסט השני, טייל מארי ל-1:6 במערכה השלישית ול-1:2 במשחק כולו. פרר, שנראה קודם כמי שנע על אדיי הדלק האחרונים, חזר לחיים וסיפק טניס מצוין במערכה הרביעית, שנגררה גם כן לשובר שיוויון. כמו במערכה השניה, גם הפעם הראה מארי עצביי ברזל, עלה ל-1:6 מבטיח וניצח 2:7 בדרך להופעה שנייה בגמר האוסטרלי.


אנדי מארי: "ציפיתי למשחק קשה וקיבלתי אותו" (AFP)

 

"פרר הוא אתלט יוצא דופן ומתחרה נהדר שנמצא בכושר פנטסטי", אמר מארי בסיום, "ציפיתי למשחק קשה וקיבלתי אותו. בסופו של יום, אני שמח שהצלחתי לחזור מפיגור ולנצח".

 

על הבור ממנו חזר במערכה השניה אמר המדורג 5: "אולי לא תאמינו לי, אבל במלוא הכנות חשבתי שהתוצאה היתה 3:4 לטובתו. לא ידעתי שהיה מדובר בנקודת מערכה עד שהשופט הכריז על שיוויון 5:5. קורה לפעמים שמאבדים את הריכוז, אבל במשחק כזה? אני מקווה שזה לא יקרה לי שוב".


דולקו ופנטה מציגות את הגביע החדש (AP)

 

כשנשאל על המאצ'-אפ עם ג'וקוביץ' בגמר, אמר מארי: "אני מקווה שהפעם, אחרי ההפסד לרוג'ר, התוצאה של הגמר תהיה שונה עבורי. אני ונובאק חברים טובים, אנחנו מתאמנים ביחד, אבל זה הולך להיות משחק ברוטאלי".

 

זוגות נשים: דולקו ופנטה זכו בגביע

מוקדם יותר, הוענק הגביע הראשון של אוסטרליה 2011, עם סיום טורניר הזוגות נשים. ג'יסלה דולקו ופלביה פנטה, המדורגות 1 בעולם, זכו בשעה טובה בגראנד סלאם המשותף הראשון, אחרי שהגיעו לפסגת הדירוג בעונה שעברה בלי שזכו כלל באחד מארבעת הטורנירים הגדולים בסבב.

 

הארגנטינת והאיטלקייה (שהדיחה את שחר פאר בסיבוב השלישי של טורניר היחידות) גברו בגמר 6:2, 5:7, 1:6 על המדורגות 12, ויקטוריה אזרנקה מבלארוס (שתגיע בתחילת השבוע הבא לארץ, למשחקי הפדרציה באילת) ומריה קירילנקו מרוסיה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים